پس از ماهها انتظار، در نهایت نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت در قسمت شمالی ایالات متحده آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد و شرکتهای بزرگ خودروسازی فرصتی بدست آوردند تا جدیدترین محصولات خود را معرفی کنند، در این میان شرکت خودروسازی هیوندای نیز همانطور که وعده داده بود، جدیدترین نسل از هیوندای ولوستر را با تغییرات اساسی رونمایی کرد، اما تغییراتی که در نگاه اول شاید برای مخاطب زیاد راضی کننده نباشد.
تاکنون تصاویر پیش نمایش متعددی از هیوندای ولوستر نسل جدید منتشر شده است و مخاطبان ماهها منتظر بودهاند تا در نهایت جدیدترین محصول هیوندای معرفی شود، حال با فرا رسیدن روز موعود، نسل دوم هیوندای ولوستر با اطلاعات تکمیلی و تصاویر بسیار زیاد از نمای داخل و خارج معرفی شده است تا مخاطبان آشنایی کامل با محصول جدید هیوندای داشته باشند.
هیوندای ولوستر
خب با فاصله گرفتن از مسائل حاشیهای، این فرصت را خواهیم داشت که در رابطه با مسائل مهمتری صحبت کنیم، مثل طراحی ظاهری اتومبیل که برای قدم اول میتواند مناسب باشد. همانطور که در تصاویر شاهد هستید، کمپانی خودروسازی هیوندای در این بخش تغییرات زیادی انجام داده است، اما همچنان شاهد همان ولوستر قدیمی هستیم که تنها پوست خود را عوض کرده تا قشنگتر دیده شود. به طور دقیقتر، نسل جدید هیوندای ولوستر در همان فرم معروف خود ساخته شده است که برای ورود و خروج به داخل کابین اتومبیل، یک درب بزرگ در قسمت راننده دارد و در قسمت شاگرد هم شاهد طراحی 2 درب کوچک هستیم، ولی برای افزایش بیشتر فضای کابین و پای سرنشینان، 20 میلی متر به طول اتومبیل و 10 میلی متر به عرض اتومبیل اضافه شده است.
به گفته شرکت خودروسازی هیوندای، نسل جدید ولوستر توسط طرحان این شرکت مستقر در ایالات متحده آمریکا توسعه پیدا کرده است و برای شکل گیری جزییات آن، از ماشینهای مسابقهای کمک گرفتهاند، به همین دلیل در قسمت جلو اتومبیل شاهد یک جلوپنجره بزرگ و همچنین ورودیهای کوچک هوا در اطراف سپر هستیم که میتواند به خنک کاری بهتر پیشرانه کمک کند، هرچند ورودی جدید هوا در اطراف سپر اتومبیل، برای کمک به آیرودینامیک بهتر اتومبیل ایجاد شده است.
هیوندای ولوستر
در بخش فنی اتومبیل، شرکت خودروسازی هیوندای تایید میکند که از 2 پیشرانه محرک چهار سیلندر استفاده کرده است که یکی از آنان دارای حجم 2 لیتری بوده و هوای خود را به صورت تنفس طبیعی تامین میکند و دیگری هم یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری خواهد بود که از توربوشارژر برای تامین هوای خود کمک میگیرید.
برای پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده 6 سرعته اتومات در نظر گرفته شده است تا نیروی 147 اسب بخاری و گشتاور 178 نیوتن متری خود را به سمت چرخها منتقل کند، اما برای پیشرانه محرک 1.6 لیتری توربوشارژر اتومبیل، از جعبه دنده 6 سرعته دستی و یک جعبه دنده 7 سرعته اتومات دوکلاچه استفاده شده است که وظیفه تبدیل و انتقال نیروی 201 اسب بخاری و گشتاور 264 نیوتن متر پیشرانه را برعهده خواهد داشت. هرچند جالب است بدانید که تغییرات نسخه استاندارد هیوندای ولوستر با مدلهای توربو آن، تنها در پیشرانه محرک و خروجی قدرت آنان خلاصه نمیشود، زیرا مدلهای توربوشارژر از هیوندای ولوستر دارای فاکتورهای طراحی اسپرت بوده و میتوان از خروجیهای اگزوز متفاوت، رینگهای اسپرت 18 اینچی با لاستیکهای میشلین و... استفاده کرد تا اتومبیل شما بهتر و جذابتر به نظر برسد.
هیوندای ولوستر
شاید تغییرات ظاهری اتومبیل چشمگیر نباشند و بر روی همان قالب قبلی، یکسری تغییرات ایجاد شده باشد، اما قطعا طراحی داخل اتومبیل اغوا کننده خواهد بود و هرکسی را شیفته خود میکند، تغییراتی بسیار بزرگ که نتیجه آن یک داشبورد نامتقارن با کنسول مرکزی مینیمالیستی، استارت دکمهای در گوشه چپ کنسول مرکزی، صفحه نمایشگر 7 الی 8 اینچی جدید لمسی در بالای کنسول، غربیلک فرمان اسپرت، شارژرهای بی سیم، سانروف بزرگتر و... بوده است که به وضوح سرمایه گذاری هیوندای بر روی قشر جوان را نشان میدهد.
در ادامه معرفی هیوندای ولوستر نسل جدید، آمده است که این خودرو در 5 تیپ مختلف به مشتریان عرضه خواهد شد، اول از همه نسخه پایه 2 لیتری اتومبیل که در دو تیپ دستی و اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار میگیرد، نسخه سوم "پرمیوم" پیشرانه 2 لیتری بوده و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه میشود و همچنین 2 تیپ دیگر اتومبیل هم با پیشرانه توربوشارژر 1.6 لیتری عرضه خواهند شد که به دو نسخه دستی و اتوماتیک تقسیم میشود.
هیوندای ولوستر
صبر کنید، این تمام ماجرا نیست. زیرا شرکت خودروسازی هیوندای علاوه بر نسخههای استاندارد اتومبیل که در بالا به بررسی آنان پرداختیم، یک نسخه ویژه هم آماده کرده است که شایعات بسیار زیادی پیرامون آن شنیده شده و آن هم نسخه N خواهد بود که باتوجه به خودروی هیوندای i30 N توسعه پیدا کرده و همزمان با مدلهای استاندارد هیوندای ولوستر نسل دوم معرفی شده است.
به طور دقیقتر، هیوندای ولوستر N رسما اولین ماشین هیوندای است که با پسوند سری اسپرت N وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد و بسیار قدرتمندتر از هیوندای ولوستر معمولی و یا حتی نسخه توربوشارژر آن خواهد بود، زیرا باوجود استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر، میتواند خروجی قدرت 275 اسب بخاری به همراه گشتاور 352 نیوتن متری داشته باشد که در دور موتور 1450 الی 4700 بدست آمده است، این درحالیست که همین پیشرانه در حالت استاندارد خود با قدرت 201 اسب بخاری بر روی هیوندای ولوستر توربو فعالیت میکند.
هیوندای ولوستر N
قطعا سیاست گذاری هیوندای برای ساخت این مدل، آغاز یک رقابت حساس و هیجان انگیز با خودروی هوندا سیویک تایپ R و یا حتی فورد فوکوس RS و مرسدس بنز A45 AMG خواهد بود که باتوجه به خروجی قدرت پیشرانه، میتواند رقابت سختی در پیش داشته باشد.
نسبت به مدلهای استاندارد هیوندای ولوستر، این نسخه ویژه تغییرات بیشتری دریافت کرده است، همچون تقویت سیستم ترمز اتومبیل که باتوجه به قدرت بیشتر اتومبیل طبیعی به نظر میرسد و نیاز به مهار بهتر آن خواهد بود. گفتنی است که در این نسخه از دیسکهای ترمز 330 میلی متری به عنوان گزینههای استاندارد استفاده شده است، اما مشتریان میتوانند به صورت سفارشی از دیسکهای 345 میلی متری استفاده کنند تا شتاب منفی بسیار بهتری داشته باشند.