مدل جدید i۸ می‌تواند تعریفی جدید از یک خودرو سوپر اسپورت باشد!

سال گذشته مدل ۲۰۱۹ BMW i۸ با طراحی به روز رسانی شده، محدوده تقویت شده، و گونه زیبا جدیدی از رودستر رونمایی شد

مدل جدید i8 می‌تواند تعریفی جدید از یک خودرو سوپر اسپورت باشد!

سال گذشته مدل 2019 BMW i8 با طراحی به روز رسانی شده، محدوده تقویت شده، و گونه زیبا جدیدی از رودستر رونمایی شد. اما آنچه که ما واقعا در انتظارش هستیم یک مدل قدرتمندتر است که که این خودرو اسپورت هیبرید را به محدوده سوپر اسپورت‌ها وارد کند. از این گذشته  کمپانی BMW بعد از مدل محبوب M1 هنوز یک سوپر اسپورت حقیقی در خط تولید خود نداشته است. مدل به روز رسانی شده کوپه i8 از یک سیستم رانشگر هیبرید بهره می‌برد که این سیستم از یک موتور سه سیلندر 1٫5 لیتری و یک موتور برقی 11٫6 کیلو وات بر ساعتی تشکیل شده و با تولید قدرت ترکیبی 369 اسب بخار به این خودرو امکان رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت را در 4٫4 ثانیه می‌دهد.

 

به گفته اتو اکسپرس در نمایشگاه خودرو توکیو، سرپرست مدیریت محصول BMW i یعنی الکساندر کوتوچ اعلام کرده است که این کمپانی در نظر دارد تا ساخت ورژن متمرکز بر پرفورمنس کوپه i8 را در دستور کار خود قرار دهد. به گفته کوتوچ برای توجیح توسعه یک BMW i8 قدرتمندتر تقاضا به میزان کافی وجود دارد، اما این خودرو جدید باید درخور برند BMW باشد. وی افزود ” می‌توان گفت که در حال حاضر ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم. مدل i8 خودرو اسپورت نمادین عصر جدید است. درست است که تقاضا مشتری برای ورژن قدرتمندتر این خودرو وجود دارد اما  ساخت این خودرو می‌بایست برای برند ما منطقی باشد. می‌توان با اضافه کردن یک موتور V12 به این خودرو یک i8 فوق العاده‌ قدرتمند ساخت اما آیا همچنان یک خودرو BMW i  خواهد بود؟ در نتیجه ما مستلزم پیدا کردن یک تعادل بی نقص هستیم.”

در صورتیکه با ساخت یک BMW i8 قدرتمندتر موافقت شود احتمالا نشان S را به منظور نشان دادن پرفورمنس این خودرو همانند پرچم‌دار پرفورمنس i3S که به تازگی روانه بازار شد، به یدک خواهد کشید. کوتوچ همچنین اشاره کرد که کمپانی BMW ممکن است قدرت بیشتری را از سیستم رانشگر کنونی این خودرو استخراج کند اما همچنین افزود که در صورت لزوم این خودرو به یک موتور کاملا متفاوت مجهز خواهد شد. وی توضیح داد “نیاز و علاقه مشتریان برای قدرت بیشتر همواره وجود داشته و ما در تلاشیم تا در عین حفظ ماهیت برند خود، این نیاز را برطرف سازیم.” درست همانطور که مدل اصلی i8 تلاشی جسورانه برای باز تعریفی خودروهای اسپورت به شمار می‌رود، یک ورژن S قدرتمندتر نیز قادر است به طور بالقوه دنیای خودرو های سوپر اسپورت را متحول سازد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر