برای داشتن خانه‌ای گرم و نرم که شما را در زمستان در پناه خود بگیرد، نورپردازی خانه بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه سبز زمردی، رنگ دکوراسیون زمستانی امسال بوده و استفاده از مخمل هم باب شده است، باید با به کارگیری چراغ‌های مناسب، نور خانه را به خوبی تأمین کرد. علاوه بر این روزهای تاریک زمستانی بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن هنر نورپردازی شما است. در این مطلب چند ترفند هوشمندانه برای نورپردازی خانه در زمستان را با شما در میان می‌گذاریم.

  • چراغ‌های آویز

اگر می‌خواهید در این فصل یک نقطه شاخص در خانه داشته باشید، یک چراغ آویز دکوراتیو انتخاب کنید. این چراغ نه تنها به شما کمک می‌کند که نوری لطیف و جوی صمیمی‌تر ایجاد کنید، بلکه برای ایجاد یک نقطه شاخص مرکزی مناسب است.

چند نوع نور آویز را لایه لایه کار کنید تا بر جذابیت فضا بیفزایند. وقتی سقف‌ها کوتاه هستند، نورهای دیواری و نورافکن‌های کوچک سقفی جایگزین‌های مناسبی خواهند بود. هنگام طراحی نورپردازی فضا دقت کنید که نور را به نقاطی که پرکاربرد هستند، مثل فضای مطالعه خود به خوبی برسانید. تابلوهای هنری روی دیوار را هم روشن کنید تا خانه‌ای زیباتر داشته باشید.

در مورد ترفندهای نورپردازی خانه در مطلب «» بخوانید.

  • رنگ مناسب

قانون شماره یک: "هیچ وقت" از رنگ سفید خالص برای اتاق‌های تاریک استفاده نکنید، زیرا با این کار فضایی بدون روح و گرفته ایجاد خواهید کرد. به جای آن رنگ‌های سرد و روشن دیگری مثل آبی، خاکستری، یاسی یا سبز را به کار ببرید. این رنگ‌ها اتاق شما را بزرگ‌تر و سبک‌تر از حالت واقعی آن نشان می‌دهند. سپس برای جذابیت بیشتر و عمق دادن به فضا، رنگ‌های شادتر را در مبلمان و وسایل دکوری به کار ببرید.

نورپردازی زمستان

  • نور طبیعی

با باز کردن پرده‌ها، از نور طبیعی روز بیشترین استفاده را ببرید. پرده‌های بالارونده مدرن که کامل جمع می‌شوند، بسیار مناسبند اما برای داشتن ظاهری لوکس می‌توانید از مدل‌های کلاسیک آن استفاده کنید. اما آن را بالای تیر پنجره نصب کنید تا بتوانید به طور کامل از نور طبیعی روز بهره ببرید.

برای مطالعه درباره روش‌های آوردن نور طبیعی به خانه مطلب «» را بخوانید.

نورپردازی زمستان

نورپردازی زمستان

  • تأکید کردن

نورپردازی مناسب کلید کیفیت هر دکوراسیون داخلی است، اما وقتی زمستان فرا می‌رسد، اهمیت آن حتی بیشتر هم می‌شود. هدف شما نباید لبریز کردن اتاق از نور باشد، بلکه باید بر روی نقاط کلیدی تأکید کنید. به عنوان مثال یک نورافکن سقفی یا چراغ آویز را بالای نقطه جذابی مثل میز غذاخوری یا میز میانی اتاق نشیمن قرار دهید. سپس، تعدادی چراغ رومیزی، زمینی، دیوارکوب یا عملکردی (مثلاً روی پیشخوان آشپزخانه) در نظر بگیرید (بهتر است برای همه آنها کلید مرکزی قرار دهید). این ترکیب لایه لایه همیشه ظاهر بهتری نسبت به یک لوستر بزرگ و یا سقفی پر از نورهای فروتاب دارد.

نورپردازی زمستان