دانلود و معرفی ۱۵ بازی برتر اندروید در سبک استراتژیک

شاید بتوان سبک استراتژی را یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های ایجاد شده در دنیای بازی‌های ویدیویی دانست. مهم نیست با یک بازی شطرنج روبه‌رو باشیم، یک شبیه ساز بازی‌های تخته‌ای یا بازی‌های کارتی متنوع

دانلود و معرفی 15 بازی برتر اندروید در سبک استراتژیک

شاید بتوان سبک استراتژی را یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های ایجاد شده در دنیای بازی‌های ویدیویی دانست. مهم نیست با یک بازی شطرنج روبه‌رو باشیم، یک شبیه ساز بازی‌های تخته‌ای یا بازی‌های کارتی متنوع. می‌توان گفت تمام افرادی که قسمتی از زمان زندگی خود را صرف انجام دادن بازی‌های ویدیویی کرده‌اند قطعا بخشی از این زمان در حین تجربه یک بازی استراتژیک بوده است. حتی می‌توان تاریخچه بازی‌های استراتژیک را به سال‌ها پیش از ورود اولین کامپیوترها به بازار و گسترش بازی‌های ویدیویی نسبت داد، جایی که بازیکنان در هرموقعیت و هرنوع بازی وظیفه داشتند تا با استفاده از قدرت تفکر و برنامه ریزی مناسب حریف خود را شکست دهند. همین ایده موجب پایه گذاری اولین بازی‌های ویدیویی شد و با گذشت سال‌ها از شروع آن همواره شاهد عرضه عناوین مختلفی هستیم که ذهن کاربران را در تقابل با هوش مصنوعی یا دیگر بازیکنان به چالش می‌کشند.
پلتفورم اندروید نیز طی سال‌های گذشته شاهد عرضه عناوین مشهور و موفقی با سبک استراتژیک بوده است که در این مقاله به معرفی و بررسی 15 بازی برتر اندروید در سبک استراتژیک می‌پردازیم، درصورت علاقه به این سبک از بازی‌ها تا پایان همراه ما باشید.

Age Of Civilizations

Age of Civilizations ترکیبی از دو بازی استراتژیک و بازی‌های تخته‌ای است و مهم‌ترین عامل پیروزی در آن ریسک پذیری محسوب می‌شود، چرا که وظیفه شما بدست گرفتن نواحی مختلف نقشه است و برای این کار باید تصمیم گیری‌های درست و به موقعی را اتخاذ کنید. شما در پیش زمینه‌های گوناگونی بازی را شروع می‌کنید، مانند جنگ جهانی اول یا دوم و حتی داستان‌هایی از جنگ‌ها و موقعیت‌های مدرن و امروزی. شما حتی می‌توانید برحسب داستان‌های مورد نظرتان مسابقاتی را طراحی کنید تا خودتان را به چالش بکشید. بازی دارای 193 تمدن مختلف، دو سیاره و برخی مکانیزم‌های جذاب است. در ابتدا شاید یاد گیری و کنار آمدن با بازی کمی سخت باشد اما به مرور به آن معتاد خواهید شد! Age of Civilizations با قیمت 2٫14 دلار از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.


Card Thief

Card Thief یکی از بازی‌های منحصر به فرد در سبک استراتژیک است. همچون Age of Civilizations این بار نیز با یک بازی ترکیبی از استراتژی و بازی‌های تخته‌ای مواجه هستیم. وظیفه شما این است که به اطراف حرکت کنید تا از شناخته شدن اجتناب کنید. شما مجهز به امکانات، ویژگی‌های مخفیانه و… هستید تا بوسیله آنان بتوانید خود را از دید گاردها مخفی نگه دارید. هربار بازی کردن دو الی سه دقیقه طول می‌کشد و به همین خاطر یک بازی سبک و کوتاه برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود. شما می‌توانید Card Thief را با قیمت 1٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


Chess by Al Factory Limited

شطرنج را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های استراتژیک چه در زمینه بازی‌های کامپیوتری و چه در زمینه بازی‌های فیزیکی شناخت. Chess Free به عبارتی بهترین بازی شطرنج برای تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود که می‌توانید آن را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید. گرافیک بازی جلوه خاصی را به نمایش نمی‌گذارد و درواقع بار اصلی موفقیت بازی بر دوش مکانیزم‌های روان و ایجاد تجربه‌ای منحصر بفرد از شطرنج برروی تلفن‌های هوشمند است. بازی دارای 12 درجه سختی و دو حالت مختلف بازی است. شما می‌توانید بصورت محلی و آنلاین با دوستان و دیگر کاربران بازی کنید یا بیشتر زمان خود را صرف تقابل با هوش مصنوعی قدرتمند بازی کنید و درصورت نیاز بازی خود را ذخیره کرده و مدتی بعد به ادامه آن بپردازید. به تمامی علاقه‌مندان شطرنج نصب و تجربه Chess عرضه توسط تیم توسعه دهنده Al Factory Limited را پیشنهاد می‌کنیم.

 


Don’t Starve: Shipwrecked

Don’t Starve: Shipwrecked آخرین قسمت عرضه شده از این بازی مقاومتی است که شباهت زیادی هم به بازی Predecessor دارد. هدف شما این است که تا جای ممکن تلاش کنید زنده بمانید. اما راه‌های زنده ماندن در Don’t Starve: Shipwrecked چیست؟ شما باید برای سیر کردن خودتان غذا پیدا کنید، پناهگاه بسازی و در برابر حوادث طبیعی و حمله دشمنان از خودتان محافظت کنید! در این بازی شما می‌توانید با ساخت قایق به آب‌ها و خشکی‌های اطراف نیز سر بزنید. هم اکنون نسخه آزمایشی یا بتای بازی عرضه شده است و درصورت علاقه می‌توانید آن را با قیمت 3٫99 دلار از فروشگاه پلی استور خریداری کنید.

 


Hearthstone: Heroes of Warcraft

بازی‌های کارتی نیز دارای بخش‌های چند نفره جذاب هستند. در Heartstone می‌بایست بهترین مجموعه کارت را جمع‌آوری کرده و سپس به رقابت با دیگر بازیکنان بصورت آنلاین بپردازید. این قابلیت نیز وجود دارد تا درمقابل هوش مصنوعی بازی کنید تا تجربه لازم برای ورود به بخش چند نفره را کسب کنید و به مشکل برنخورید. شما می‌توانید Heartstone را برروی اندروید یا کامپیوترهای شخصی تجربه کنید. HeartStone یکی از محبو‌ب‌ترین بازی‌های کارتی اندروید است که بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای مختلف از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.

 


عناوین استراتژیک استودیو Ironhide

استودیو Ironhide عرضه کننده برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین عناوین استراتژی برای تلفن‌های هوشمند بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به سه قسمت از سری بازی‌های Kingdom Rush اشاره کرد که در دنیایی فانتزی و با سبک دفاعی ساخته و عرضه شده‌اند. در سال 2017 شاهد عرضه Iron Marines یک بازی دفاعی دیگر بودیم. حوادث بازی در سیاره‌های مختلفی اتفاق می‌افتد و دارای 14 مرحله مختلف و مراحل اضافی بیشتر است. دشمنان شما را سربازان و ساختمان‌های گوناگون تشکیل می‌دهند و شما نیز می‌توانید برای مقابله با آن‌ها از ابر قهرمانان، قابلیت‌های مختلف برای ارتقاء دادن و… استفاده کنید. هر چهار عنوان نام برده فوق العاده سرگرم کننده و محبوب هستند و می‌توانید برای دریافت آن‌ها به فروشگاه پلی استور مراجعه کنید.

 


عناوین استراتژیک استودیو Kairosoft Co

همانطور که مشاهده می‌کنید تیم‌های توسعه دهنده متفاوتی وجود دارند که وظیفه پورت کردن عناوین قدیمی پلتفورم‌های مختلف برای تلفن‌های هوشمند را به عهده گرفته‌اند. Kairosoft بیشتر عناوین پورت شده خود را از میان سبک رترو انتخاب کرده است و از این بین نیز به سراغ محبوب‌ترین عناوین این سبک رفته و آثاری مانند Grand Prix Story 2، Ninja Village، Game Dev Story و Manga Works را برروی اندروید پورت کرده است. هر بازی مکانیزم‌ها و محیط مخصوص به خود را دارد اما نکته مشابه تمام آن‌ها این است که به نوعی شبیه ساز زندگی واقعی محسوب می‌شوند. جلوه‌های بصری بازی بسیار شاد و زیباست و یادگیری چگونگی پیشروی در بازی به هیچ عنوان سخت نیست. برخی از این بازی‌ها دارای پرداخت‌های نامحدود درون برنامه‌ای می‌باشند و برخی دیگر تنها با یک بار خرید بصورت کامل در دسترس شما قرار خواهند گرفت. ‌می‌توانید این بازی‌ها را از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


Machines at War 3

در Machines at War 3 وظیفه دارید دشمنان و به عبارتی آدم‌های بد بازی را از پای دربیاورید تا جان تعدادی دانشمند را نجات دهید. البته داستان بازی به همین سادگی نیست و با پیش‌روی در آن متوجه لایه‌های عمیق‌تر آن خواهید شد که طی 21 مرحله داستانی بازی بیان می‌شوند. بازی همچنین دارای بیش از 120 واحد و تکنولوژی متنوع برای ساخت و راه اندازی است و بخش‌های دیگری همچون مولتی پلیر و بازی در نقشه‌های متنوع بصورت آزادانه از است که می‌توانند شما را ساعت‌ها سرگرم کنند. قسمت Skirmish بازی نیز می‌تواند شما را برای مدتی بسیار کوتاه سرگرم کند تا زمان زیادی را صرف بازی کردن نکنید. Machines at War 3 با قیمت 6٫99 دلار از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.

 


Out There: Ω Edition

یکی از سخت‌ترین بازی‌های استراتژیک موجود برروی سیستم عامل اندروید Out There: Ω Edition نام دارد. هدف بازی این است که بتوانید تا جای ممکن شخصیت اصلی بازی که یک فضانورد است را پس از بهوش آمدن در فضا زنده نگه دارید. شما باید به عوامل مختلفی همچون میزان اکسیژن و دیگر منابع مهم و حیاتی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا با کنترل مناسب آن‌ها بتوانید زنده بمانید. در همین حین باید با تعمیر سفینه فضایی خود بپردازید تا بتوانید بوسیله آن را خود را به منطقه‌ای امن برسانید. شما می‌توانید Out There: Ω Edition را درصورت علاقه به تجربه بازی‌های استراتژیک بسیار سخت با قیمت 3٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


Pandemic: The Board Game

علاقه‌مندان به بازی‌های فکری حتما نام Pandemic را شنیده‌اند که چرا قطع به یقین یکی از برترین بازی‌های فکری موجود محسوب می‌شود. در این بازی شما می‌بایست در نقش یکی از اعضای CDC به قسمت‌های مختلف جهان سفر کرده و از شیوع بیماری‌های گوناگون جلوگیری کرده و با آن‌ها مبارزه کنید. بازی زمانی تمام می‌شود که شما در این مسیر شکست خورده و بیماری در میان مردم جهان شیوع پیدا کرده و باعث مرگ آنان شود. صفحه نمایش بزرگ تبلت‌ها در چنین بازیی به کار آمده و به شما این اجازه را می‌دهد تا بصورت چهار نفره به تجربه آن بپردازید. علاوه بر خط داستانی اصلی بازی یک محتوای اضافه نیز برای آن منتشر شده است که پس از خرید بازی به قیمت 6٫99 دلار از فروشگاه پلی استور می‌توانید آن را بصورت رایگان دریافت کنید.

 


Plague Inc

Plague Inc را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های استراتژیک اندروید در تمام تاریخ دانست. وظیفه شما این است تا دنیا را بوسیله یک ویروس بسیار کشنده آلوده کنید و برای رسیدن به آن می‌بایست ویروسی را تولید کنید تا بتوانید با چنین قدرتی شیوع پیدا کند. در بازی 12 نوع ویروس مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنان استفاده کنید و قابلیت ذخیره کردن بازی به شما این اجازه را می‌دهد تا در هر زمان آن را ادامه دهید. شما می‌توانید Plague Inc را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


Rollercoaster Tycoon Classic

تعداد بازی‌های کلاسیک بازسازی شده برروی اندروید بسیار زیاد است. یکی دیگر از این بازی‌ها Rollercoaster Tycoon Classic نام دارد که به شما این آزادی را می‌دهد تا شهربازی مخصوص خود را ساخته و از این طریق شروع به کسب درآمد و توجه مردم کنید. برد یا باخت شما نیز درواقع به همین امر بستگی دارد. همانطور که از سبک بازی مشخص است، شما می‌توانید ساعت‌ها به طراحی شهربازی خود پرداخته و از این تجربه لذت ببرید، همچنین صفحه نمایش بزرگ تبلت‌ها به شما این اجازه را می‌دهند تا در هنگام طراحی ترن‌های هوایی جزئیات را بهتر مشاهده کرده و اینکار آسان‌تر شود. همچنین یک محتوی اضافه نیز برای بازی منتشر شده است که می‌توانید از طریق پرداخت درون برنامه‌ای آن‌ را دریافت کنید. Rollercoaster Tycoon Classic با قیمت 5٫99 دلار از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.

 


عناوین استودیو Supercell

استودیو سوپرسل اخیرا محبو‌ب‌ترین و پردانلودترین بازی‌های هوشمند اندرویدی را ساخته و عرضه کرده است که از آن‌ها می‌توان به Clash Royale، Clash Of Clans و Boom Beach اشاره کرد. Clash Of Clans و Boom Beach بازی‌های استراتژیی هستند که در آن‌ها میبایست به ساخت بیس و حمله به بیس دیگر بازیکنان برای غارت منابع و کسب امتیاز بپردازید. Clash Royale نیز یک بازی کارتی مانند Heartstone است که بطورمستقیم و با استفاده از کارت‌های خود به رقابت با دیگر بازیکنان می‌پردازید. هر سه بازی نام برده دارای بازیکنان بسیار زیاد و فعال هستند، این بدین معنیست که در هرلحظه و هرشرایط شما می‌توانید بازیکنی برای بازی پیدا کنید. عناوین ذکر شده همه بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای قابل دریافت هستند.

 


Vainglory

بی‌شک برترین بازی سبک MOBA برای تلفن‌های هوشمند Vainglory است. اگر با سبک MOBA آشنایی ندارید، در خصوص آن می‌توان گفت شما به همراه یک بازیکن دیگر بصورت آنلاین به عنوان مهاجم یا دفاع کننده انتخاب می‌شوید، سپس به دفاع در برابر تیم دو نفره مهاجم پرداخته یا برای شکست آنان حمله‌ور می‌شوید. علاوه بر امکان ارتقا نیروها و تجهیزات که تاثیر زیادی بر روند بازی دارد، داشتن استراتژی و حمله هوشمندانه نیز می‌تواند در پیروزی به شما کمک کند. همچنین در بازی 30 شخصیت مختلف برای آزاد کردن و گیم ‌مودهای مختلف برای  بازی‌هایی با سبک MOBA اخیرا بسیار محبوب شده‌اند و کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند، Vainglory نیز یکی از همین بازی‌های موفق است که تجربه آن را به شما توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید این بازی را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


XCOM: Enemy Within

کسانی که سابقه تجربه سری بازی‌های XCOM را داشته‌اند می‌دانند سبک و سیاق بازی چگونه است. شما نقش یک فرمانده را دارید که وظیفه دفاع از کره زمین در مقابل حملات فضایی‌ها بر عهده‌تان است. مکانیزم گیم‌پلی بازی نوبتی بوده و مانند شطرنج بازی کردن می‌بایست با استراتژی و تفکر خاص پیشروی کنید. در این مسیر با تقویت سرباز‌هایتان و ارتقاء اسلحه‌ها و ساختارهای دفاعی می‌توانید احتمال پیروزی در مقابل دشمنان را افزایش دهید. همچنین بخش بازی چند نفره نیز وجود دارد که برای کاربران علاقه‌مند امکان بازی در مقابل یکدیگر را فراهم می‌کند. XCOM: Enemy Within بر اساس بازی XCOM: Enemy Unknown که در سال 2012 برای کامپیوترهای شخصی منتشر شده بود ساخته شده است و دارای داستانی طولان‌تر و موارد ارتقائی بیشتر می‌باشد. شما می‌توانید از بازی را با قیمت 9٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان