آئودی به دنبال ساخت رقیب سری ۸ BMW!

جای تعجب نیست که احیاء دوباره سری ۸ کوپه کمپانی BMW منجر به افزایش شدت رقابت می‌شود. به گفته وبسایت Autocar، مدیر طراحی شرکت آئودی یعنی March Lichte به دنبال طراحی خودرویی است که در رقابت مستقیم با سری ۸ قرار خواهد گرفت اما تنها مشکل، بازار کم رونق بخش خودرو‌های کوپه لوکس می‌باشد

آئودی به دنبال ساخت رقیب سری 8 BMW!

جای تعجب نیست که احیاء دوباره سری 8 کوپه کمپانی BMW منجر به افزایش شدت رقابت می‌شود. به گفته وبسایت Autocar، مدیر طراحی شرکت آئودی یعنی March Lichte به دنبال طراحی خودرویی است که در رقابت مستقیم با سری 8 قرار خواهد گرفت اما تنها مشکل، بازار کم رونق بخش خودرو‌های کوپه لوکس می‌باشد. وی در رابطه با احتمال ساخت این خودرو گفت “ من علاقه زیادی به ظاهر یک خودرو کوپه دو در دارم اما نباید این حقیقت که حجم فروش این خودرو‌ها نسبت به خودرو‌ّهای چهار در بسیار پایین‌تر است را فراموش کرد. آینده نا معلوم است و ما در این رابطه ایده‌های زیادی در سر داریم.”

 

اگرچه در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که این شرکت خودرو‌ای در خط تولید خود داشته باشد اما مطمئنا ارقام فروش سری 8 پیش رو و مدل پُل استار 1 جدید را زیر نظر خواهد گرفت. البته کمپانی مرسدس بنز نیز کلاس S کوپه و ورژن‌های پرفورمنس بالای AMG را ارائه کرده که همگی تجربه خوبی در زمینه فروش سپری کرده‌اند. آئودی آخرین سبک طراحی خود را با کانسپت Prologue در سال 2014 مورد بازبینی قرار داد و طراحی هر دو مدل جدید سدان A8 و کوپه A5 به طور مستقیم از این کانسپت الهام گرفته شد. با این حال هنگام عرضه این کانسپت، کمپانی آئودی به فکر ارائه یک ورژن تولیدی از این کانسپت به عنوان ورژن کوپه مدل جدید A8 افتاد اما در نهایت این ایده کنار گذاشته شد. در نتیجه مدل A9 احتمالی هیچوقت به حقیقت تبدیل نشد.

اما صحبت از چندین سال پیش است و بار دیگر بازار خودرو به گونه‌ای در شرف تغییر می‌باشد. یک کوپه سایز بزرگ به خصوص در صورتیکه تمام برقی باشد مطمئنا می‌تواند جالب توجه باشد. در عین حال این کمپانی بر عرضه نسل بعدی مدل A6 و به دنبال آن مدل کراس اور Q8 و مدل جدید A1 و Q3 متمرکز شده است. تمامی این‌ها تا پایان سال 2019 به اتمام می‌رسند اما بعد از آن بسیاری از مسائل در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند. شاید پورشه میشن E با طراحی مجدد چاره کار باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر