ماهان شبکه ایرانیان

خرید موکت، با ترفندهای چیدانه درست انتخاب کنید!

خرید موکت یک کار روزمره نیست! تعداد دفعاتی که ممکن است در طول عمر برای خرید موکت به بازار بروید بسیار اندک است؛ به همین خاطر شرکت های تولید کننده موکت و فروشندگان می توانند با تبلیغات غلط شما را گیج کنند

خرید موکت یک کار روزمره نیست! تعداد دفعاتی که ممکن است در طول عمر برای خرید موکت به بازار بروید بسیار اندک است؛ به همین خاطر شرکت های تولید کننده موکت و فروشندگان می توانند با تبلیغات غلط شما را گیج کنند. در انتها شما صاحب موکتی خواهید شد که مناسب دکوراسیون منزلتان نیست. با من در چیدانه همراه باشید این بار می خواهم شما را از اشتباهاتی که ممکن است در خرید موکت انجام دهید، آگاه کنم. با چیدانه چالش خرید موکت به خیر می گذرد!

موکت سنگین بخرم یا سبک؟

یکی از تصورات غلطی که در ذهن ها جا گرفته این است که هرچه تراکم موکت بیش تر باشد یا سنگین تر باشد، موکت بهتری است. فروشندگان هم در ایجاد این تصور بی تقصیر نیستند. البته خود آن ها هم یا آگاهی نسبتا کمی درباره ویژگی های موکت دارند و یا اهمیتی نمی دهند. در هرصورت شما باید بدانید که سنگینی موکت عاملی بر با کیفیت بودن موکت نیست شاید تراکم بالای موکت بر دوام آن بیافزاید اما در عوض زبر و خشن می شود. شما دنبال یک موکت زبر و خشن نیستید!

موکت ها همان که می نمایند هستند؟

دلیل اشتباه کردن ما ندانستن کافی است؛ باورکنید! فرض کنید وارد یک مغازه یا نمایندگی یکی از برند های معروف تولید کننده موکت می شوید. فروشنده با سر و وضعی مرتب نزد شما می آید، چند مدل موکت را معرفی می کند و در آخر شما بین دو موکت می مانید! فروشنده می گوید هردو مثل همند اما آیا واقعا مثل همند؟ خیر شما در چنین مواقعی بهتر است از فروشنده بپرسید جنس فیبر موکت از چیست؟ فیبر یا همان بافت موکت موثر ترین عامل در تعیین کیفیت موکت است.

موکت مسکونی سیزال

موکت مسکونی سیزال

نامشخص
تصویر موکت پالاز مدل گیتی

موکت پالاز مدل گیتی

نامشخص
تصویر موکت پامچال پالاز موکت

موکت پامچال پالاز موکت

نامشخص

با انواع فیبر موکت آشنا شوید!

موکت ها با فیبر پشمی: فیبر های پشمی از جمله فیبر های طبیعی در صنعت ساخت موکت به شمار می روند. موکت های پشمی نرم ترین موکت های در بازار هستند و عمر طولانی دارند. فروشندگان اظهار می کنند موکت ها با فیبر پشمی دوستدار طبیعتند؛ ولی برای خرید این موکت ها باید کمی زیادی پول خرج کنید. البته جنس بیشتر موکت های تولیدی در ایران از فیبرهای نایلونی است. فیبرهای نایلونی انواع مختلفی دارند. به نظر من اگر می خواهید یک موکت پشمی خریداری کنید بهتر است فرش بخرید!

تصویر موکت تافتینگ آلمانی و بلژیکی

موکت تافتینگ آلمانی و بلژیکی

نامشخص

موکت ها با فیبر نایلونی(پلی آمید): اکثر موکت های تولیدی در ایران از این جنس هستند. تنوع رنگ و بافت موکت های پلی آمید بسیار زیاد است و در دو نوع پرزبلند و پرز کوتاه تولید می شوند. نسبتا نرم هستند ولی زود کثیف می شوند. برای خرید موکت های نایلونی از برندهای مختلف می توانید حداقل قیمت30000 تومان را برای هر متر مربع در نظر بگیرید.

تصویر موکت پالاز مدل نسیم

موکت پالاز مدل نسیم

نامشخص

موکت ها با سایر الیاف مصنوعی: الیاف پلی استر و اولفین هم جزء فیبر هایی هستند که در صنعت موکت سازی استفاده می شوند؛ البته فاقد نرمی و دوام بالا هستند . اگر به علت قیمت مناسب قصد خرید یکی از این دو نوع فیبر را داشتید بهتر است موکت با فیبر پلی استرتریسکا خریداری کنید. در برابر الودگی مقاوم هستند و دوام نسبتا خوبی دارند.

سبک زندگی شما تعیین میکند کدام موکت را بخرید!

تأثیر سبک زندگی را در خرید موکت مناسب دست کم نگیرید! یک خانواده با دو فرزند و یک حیوان خانگی موکت متفاوت تری نسبت به یک خانواده دو نفره نیاز دارد. خانواده اول باید موکتی را خریداری کنند که دوام بالاتری نسبت به تردد افراد دارد و در برابر آلودگی ها مقاوم تر است. اما خانواده دوم چنین الزاماتی ندارد.

تصویر موکت پالاز مدل الماس

موکت پالاز مدل الماس

نامشخص

در خرید موکت به آب و هوای محل سکونتتان هم توجه کنید. شاید بهتر باشد بدانید موکت ها با الیاف طبیعی مثل پشم برای آب و هوای مرطوب و معتدل نظیر استان های شمالی کشورمان مناسب نیستند و مستعد کپک زدن هستند.

تصویر موکت پالاز مدل صدف

موکت پالاز مدل صدف

نامشخص
موکت مسکونی سیزال

موکت مسکونی سیزال

نامشخص
موکت مسکونی سیزال

موکت مسکونی سیزال

نامشخص

در انتخاب رنگ و بلندی پرز موکت اشتباه نکنید!

خیلی از اوقات وقتی در مشاوره به شما میگویم که چه نوع موکتی مناسب فضایتان است با مخالفت شما روبه رو می شوم. شاید بهتر باشد با این حقیقت روبه رو شوید؛ موکتی که شما دوست دارید، صرفا آن موکتی نیست که نیاز دارید!

  •  برای اتاق های پر وسیله و پر زرق و برق بهتر است به فکر خرید موکت با رنگ های خنثی باشید.
  • برای نشیمن یا اتاق خواب کوچک به سراغ موکت های پرز بلند نروید. سعی کنید پا روی دلتان بگذارید، موکت با پرز کوتاه تر بخرید و برای فضاهای بزرگ موکت های پرز بلند بخرید.
  • برای اتاق کودکان بیشتر از اینکه به زیبایی فکر کنید به راحتی کودک فکر کنید. کودک شما یک مدیر عامل متشخص نیست که همیشه پشت میز و روی صندلی بنشیند. کودکان روی زمین چهار دست و پا می روند، دراز می کشند، غلط می زنند و شما نمی توانید او را محدود کنید. نرم ترین موکت ممکن را برای اتاق خواب کودک بخرید.

موکت مسکونی سیزال

موکت مسکونی سیزال

نامشخص

موکت مسکونی سیزال

موکت مسکونی سیزال

نامشخص

اگر هنوز موکت مورد نظر خود را در بازار پیدا نکرده اید وقت آن رسیده که به سری به محبوب ترین موکت های اهالی فن در چیدانه بزنید! همچنین می توانید از طریق ثبت سفارش اقدام به خرید محصول مورد نظرتان بکنید. خریدتون لذت بخش!


نویسنده: فاطمه مرادی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان