سوپ؛ سوپ سبزیجات سالم و مقوی

سلام. به آشپزخانه روزچین خوش آمدید.🌼 امروز برای شما یک سوپ سبزیجات مقوی و لذیذ تدارک دیده‌ایم که غذای مناسبی برای افراد سرماخورده و پیش‌غذای خوشمزه‌ای در کنار غذای اصلی شما نیز محسوب می‌شود.

سوپ؛ سوپ سبزیجات سالم و مقوی

سلام. به آشپزخانه روزچین خوش آمدید.🌼 امروز برای شما یک سوپ سبزیجات مقوی و لذیذ تدارک دیده‌ایم که غذای مناسبی برای افراد سرماخورده و پیش‌غذای خوشمزه‌ای در کنار غذای اصلی شما نیز محسوب می‌شود.

اگر خدایی نکرده کمی کسالت دارید و می‌خواهید یک سوپ سبک و مقوی مهیا کنید، سوپ سبزیجات گزینۀ بسیار مناسبی است؛ سوپی که پیش‌غذای خوشمزه‌ای هم برای مهمانی‌های شما خواهد بود.

مواد لازم برای سوپ سبزیجات

  • هویج: یک پیمانه
  • کدوحلوایی: یک پیمانه
  • سیب‌زمینی: یک پیمانه
  • : یک پیمانه
  • گوجه‌فرنگی: یک عدد
  • پیاز: دو قاشق غذاخوری
  • فلفل چیلی سبز: دو عدد (کوچک)
  • پودر عصاره مرغ یا ماسالا: یک بسته ( یک قاشق غذاخوری سر پُر)
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • مرغ: 150 گرم (یک ران مرغ)
  • آب: به مقدار لازم

🔔نکته: مسلماً تهیۀ  که با نام «انبه هندی» نیز شناخته می‌شود برای همه ما مقدور نیست، پس می‌توانید به جای آن از یک سبزی دیگر مانند (شلغم) استفاده کنید.

سوپ سبزیجات

طرز تهیه سوپ سبزیجات

ابتدا هویج، سیب‌زمینی، کدو حلوایی و پاپایا را خرد کنید و در یک کاسه بریزید. مقداری آب روی سبزیجات بریزید و خوب سبزیجات خرد شده را بشویید.

در قابلمه به میزان لازم آب بریزید و روی شعله قرار دهید. وقتی آب گرم شد و هنوز به جوش نیامده بود سبزیجات خرد‌شده و شسته را در قابلمه بریزید. حالا فلفل سبز کامل را در قابلمه بیاندازید. پیاز خلالی خرد‌شده و گوجه‌فرنگی خرد‌شده را به مواد اضافه کنید. ران مرغ را نیز اضافه کنید. حالا صبر کنید تا آب و مواد به جوش بیایند و شلعه را ملایم کنید تا مرغ و سبزیجات بپزند.

وقتی مرغ و سبزیجات پخت، شعله را خاموش کنید. حالا آبکش را روی یک کاسه قرار دهید و محتویات قابلمه را در آبکش بریزید تا آب و مواد را از هم جدا کنید. وقتی مواد سوپ را آبکش کردید، مرغ پخته را از مواد جدا و ریش‌ریش کنید و کنار بگذارید. وقتی سبزیجات شما خنک شد آن را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و کمی از آب سوپ را به آن اضافه کنید و با مخلوط‌کن مواد را کاملاً له کنید تا پوره‌ای یک دست داشته باشید.

قابلمه را روی حرارت بگذارید و سوپ له‌شده را در آن بریزید. حالا  یک پیمانه از بقیۀ آب مرغ و سبزیجات را با مقداری آب مخلوط کرده و به سوپ اضافه کنید. مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید. کمی نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده در سوپ بریزید. مقداری پودر عصارۀ مرغ یا ماسالا به سوپ اضافه کنید و هم بزنید. حالا مرغ ریش‌ریش را به سوپ اضافه و مخلوط کنید. اجازه دهید مواد سوپ 10 تا 15 دقیقه روی شعلۀ ملایم با هم بپزند.

بعد از 15 دقیقه اگر سوپ به غلظت دلخواهتان رسیده بود کمی آب لیمو‌ترش در سوپ بریزید و شعله را خاموش کنید و سوپ سبزیجات را در ظرف مناسب و با کمی جعفری یا گشنیز خرد‌شده سرو کنید.

سوپ سبزیجات

نوش جان!🌺

ویدئوی آموزش سوپ سبزیجات سالم و مقوی ما را از دست ندهید.🌃🍵🎞

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان