ماهان شبکه ایرانیان

سلیمانی: پنالتی استقلال و کارت زرد اول سیف‌اللهی صحیح نبود/ هر دو پنالتی باید تکرار می‌شد

کارشناس داوری فوتبال اعتقاد دارد که کارت زرد اول سیف‌اللهی اشتباه بوده است. همچنین خطا روی مهدی قائدی که منجر به اعلام پنالتی به سود استقلال شد بیرون از محوطه جریمه پارس رخ داده است.

سلیمانی: پنالتی استقلال و کارت زرد اول سیف‌اللهی صحیح نبود/ هر دو پنالتی باید تکرار می‌شد

حیدر سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره قضاوت رضا کرمانشاهی در بازی تیم‌های استقلال تهران و پارس جنوبی جم، بیان کرد: کرمانشاهی آمادگی بدنی خوبی داشت اما تحت تاثیر حساسیت این بازی قرار گرفته بود به طوری که در 20 دقیقه اول بازی خوب قضاوت نکرد و مرتکب چند اشتباه شد. در صحنه اعلام پنالتی به سود استقلال خطا روی مهدی قائدی مهاجم استقلال انجام شد اما این خطا بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد و اعلام پنالتی به سود استقلال در این صحنه اشتباه بود.

او ادامه داد: کمک داور اول بازی باید در این صحنه به داور در نشان دادن محل خطا کمک می‌کرد.

سلیمانی اضافه کرد: به علت این اشتباه و اعتراضات تیم پارس، کرمانشاهی تمرکز خود را از دست داد و دقیقه 9 دومین اشتباه خود را مرتکب شد. در صحنه‌ای که پژمان منتظری و روح‌الله سیف‌اللهی در محوطه جریمه استقلال در کورس با یکدیگر بودند منتظری دست خود را به روی بدن سیف‌اللهی گذاشت. این صحنه یک برخورد طبیعی در فوتبال است و داور به درستی اعلام پنالتی نکرد اما اشتباه او در نشان دادن کارت زرد به روح‌الله سیف‌اللهی بود.

این کارشناس داوری فوتبال در مورد اخراج سیف‌اللهی نیز بیان کرد: کارت زرد دوم سیف‌اللهی که به علت ضربه زدن با آرنج به گردن مهدی قائدی به این بازیکن داده شد، درست بود اما اگر داور به اشتباه در دقیقه 9 کارت زرد اول را به او نداده بود او در این صحنه از زمین بازی اخراج نمی‌شد.

سلیمانی در مورد گل دوم استقلال هم گفت: بهنام برزای در این صحنه در موقعیت آفساید قرار نداشت و گل استقلال کاملا صحیح بود.

او ادامه داد: پنالتی تیم پارس هم در نیمه دوم صحیح بود اما نکته حائز اهمیت درباره پنالتی‌های این بازی این است که هر دو پنالتی دو تیم باید تکرار می‌شد چرا که بازیکنان دو تیم زودتر از سوت داور تا قبل از زدن ضربه پنالتی به محوطه جریمه وارد می‌شدند. همچنین در پنالتی تیم پارس جم، رحمتی دروازه‌بان استقلال دو متر به سمت جلو حرکت کرد که داور به این دلایل باید این پنالتی‌ها را تکرار می‌کرد.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان