رقبای پیش رو مدل ۳ تسلا را کدامند؟

کمپانی تسلا بعد از دریافت صد‌ها هزار پیش سفارش برای سدان برقی پر سر و صدا این شرکت یعنی مدل ۳ در تلاش است تا ساخت و تحویل این خودرو به مشتریان خود را در موعد مقرر به انجام برساند

رقبای پیش رو مدل 3 تسلا را کدامند؟

کمپانی تسلا بعد از دریافت صد‌ها هزار پیش سفارش برای سدان برقی پر سر و صدا این شرکت یعنی مدل 3 در تلاش است تا ساخت و تحویل این خودرو به مشتریان خود را در موعد مقرر به انجام برساند. به گفته مدیر عامل این شرکت یعنی الون ماسک، این کمپانی موفق به برآورده ساختن اهداف تولید مدل 3 در سال 2017 نشده و به نظر نمی‌رسد که این شرکت به این زودی‌ها بر فرآیند تولید خود مسلط شود. در حالیکه تسلا در تلاش برای محقق کردن وعده‌های خود درباره اولین خودرو برقی تولید انبوه این شرکت می‌باشد تعدادی از برند‌های دیگر مشغول به روز رسانی مدل‌های از پیش تولید شده خود و یا رونمایی از خودرو‌های برقی پیش رو که در آینده نزدیک به رقبای مدل 3 تسلا بدل خواهند شد می‌باشند. در ادامه نگاهی به خودرو‌هایی که در سال‌های آینده ممکن است باعث نگرانی تسلا شوند خواهیم داشت :

1- نیسان لیف 2018

کمپانی نیسان ورژن 2018 مدل لیف را در اوایل سال جاری روانه بازار خواهد کرد. این خودرو با قیمت آغازین 29٫990 دلار وارد بازار خودرو خواهد شد.

کمپانی نیسان در مدل 2018 این خودرو بر ارتقاء تجربه رانندگی تمرکز داشته است.

این خودرو به امکاناتی از جمله سیستم‌های ترمز و اتوپایلوت پیشرفته مجهز می‌باشند که به منظور ایجاد تجربه رانندگی راحت‌تر طراحی شده‌اند.

2- شورولت بولت 2018

کمپانی جنرال موتورز با عرضه یک خودرو برقی مقرون به صرفه پیش از تسلا یعنی مدل شورولت بولت 2015 باعث غافلگیری بسیاری شد.

مدل 2018 بولت کمی متفاوت نسبت به مدل 2017 ظاهر خواهد شد.

امکانات جدید این خودرو شامل فرمان مجهز به سیستم گرمایشی و سایبان کشویی برای راننده و مسافر جلو خواهد بود.

3- BMW Mini E

به گفته کمپانی BMW، این شرکت تا سال 2025 دوازده خودرو برقی را روانه بازار خواهد کرد و یکی از این دوازده خودرو را مدل مینی E تشکیل می‌دهد که برنامه ریزی شده تا در سال 2019 وارد نمایشگاه‌های خودرو شود.

کمپانی BMW جزئیات چندان زیادی در رابطه با این خودرو منتشر نکرده است.

در حالیکه این شرکت از انتشار مشخصات این خودرو خودداری کرده، می‌دانیم که در این خودرو برخلاف مدل‌های پیشین آن از کروم استفاده نشده است.

4- کراس اور تمام برقی سوبارو

احتمال دارد که شرکت سوبارو تا سال 2021 یک کراس اور تمام برقی را به بازار عرضه کند اما در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با این خودرو در دست نیست. در ماه آگوست 2016 یکی از سخنگویان سوبارو در مصاحبه‌ای با اتوموتیو نیوز گفت که در صورتیکه این کمپانی تصمیم به ساخت یک خودرو برقی بگیرد این خودرو همانند مدل ایمپرزا 2017 که در تصویر بالا قابل مشاهده است بر پایه پلتفرم گلوبال سوبارو ساخته خواهد شد.

اما این احتمال وجود دارد که جلوتر از آن یک خودرو برقی شده روانه بازار گردد.

این کمپانی در مصاحبه‌ای با وبسایت کارز در ماه نوامبر 2017 اعلام کرد که این شرکت یک خودرو برقی شده را در سال 2018 روانه بازار خواهد نمود. هر چند این احتمال می‌رود که خودرو پیش رو به صورت هیبرید ساخته شود.

5- اولین خودرو تمام برقی ولوو

کمپانی ولوو در نظر دارد تا در سال 2019 اولین خودرو برقی خود را وارد مرحله تولید کند.

این خودرو بخشی از یک گرایش بزرگ‌تر برای برند ولوو خواهد بود.

به گفته ولوو این خودروساز قصد دارد تا سال 2025 یک میلیون خودرو برقی را به فروش برساند. اولین خودرو تمام برقی این شرکت یک نسخه از مدل شاسی بلند XC40 خواهد بود. به گفته این کمپانی این خودرو برقی قادر خواهد بود با تنها یک بار شارژ مسافتی بیش از 200 مایل را پیموده و احتمالا بین 35 تا 40 هزار دلار قیمت گذاری خواهد شد.

6- فولکس واگن I.D. Crozz

به گفته این خودرو ساز شاسی بلند کراس اور I.D. Crozz در سال 2020 روانه بازار خواهد شد.

این خودرو مجهز به امکانات مدرن پیشرفته‌ای خواهد بود.

ورژن کانسپتی فولکس واگن از این خودرو دارای سیستم خود راننده می‌باشد، بنابراین این احتمال می‌رود که در ورژن تولیدی نیز شاهد نمونه‌هایی از تکنولوژی نیمه خودکار باشیم. این کمپانی همچنین اعلام کرد که این خودرو قادر است با هر بار شارژ مسافتی بیش از 200 مایل را طی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر