XC۶۰ جدید ولوو می‌تواند شما را از خطرات جاده‌ای دور نگه دارد

ولوو اعلام کرده است که قصد دارد خودروی XC۶۰ مدل ۲۰۱۸ خود را مجهز به فناوری‌های خودران کند. این فناوری‌ها می‌توانند ایمنی مسافران را بالا ببرند.

XC60 جدید ولوو می‌تواند شما را از خطرات جاده‌ای دور نگه دارد

شاید خودروهای XC60 ولوو صندلی‌های راحتی نداشته باشند؛ اما این شرکت سوئدی اعلام کرده است که XC60 مدل 2018 مجهز به فناوری‌های خودران خواهد شد و می‌تواند در مواقع اضطراری، جان سرنشینان را از مهلکه نجات دهد. این SUV بازطراحی شده که قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو در هفته‌ی آینده رونمایی شود، از سه سیستم کمک‌راننده برای پیشگیری از تصادفات بالقوه بهره می‌برد.

ولوو می‌گوید در چند سال اخیر درزمینه‌ی دست‌یابی به فناوری‌های خودران به موفقیت‌هایی دست یافته است. برای مثال، این شرکت توانسته است با استفاده از سیستم کمکی ترمز خودکار که بخشی از سیستم ایمنی موسوم به City Safety است، میزان تصادفات جاده‌ای میان خودروها را 45 درصد کاهش دهد. ولوو می‌گوید سیستم City Safety در XC60 شامل هدایتِ فرمان نیز می‌شود. برای مثال، زمانی که سیستم ترمز خودکار نتواند به‌تنهایی مانع از تصادف شود، سیستم هدایتِ فرمان خودکار وارد عمل خواهد شد.

سیستم ایمنی ولوو XC60

در چنین مواقعی، خودرو از یک سیستم کمکی هدایتِ فرمان برای جلوگیری از وقوع مشکل بهره‌مند می‌شود. City Safety مانع از تصادف خودرو با سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده و حیوانات بزرگ در جاده‌ها می‌شود. سیستم کمکی هدایت فرمان در سرعت‌های 45 تا 80 کیلومتر بر ساعت فعال خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های XC60 استفاده از سیستم هشدار برای ورود به مسیرهای پرترافیک است که در صورت ورود راننده به چنین مسیرهایی، از طریق سیستم خودکار هدایتِ فرمان، خودرو را به مسیری مناسب‌تر هدایت می‌کند. این ویژگی نیز در سرعت‌های 65 تا 135 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود.

سیستم ایمنی ولوو

سیستم ایمنی بعدی، سیستم هشدار نقاط کور است که وجود خودروهایی دیگر در نقطه‌ی کور خودرو را به راننده اعلام می‌کند؛ در این زمان، اگر راننده متوجه حضور یک خودرو در نقطه‌ی کور خودرو خود نشود و تغییر مسیر دهد، سیستم خودکار فرمان، اتومبیل را به مسیر قبلی بازمی‌گرداند.

به نظر می‌رسد برای شرکتی که قصد دارد مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات جاده‌ای را تا سال 2020 از میان بردارد، این فناوری‌ها گامی مفید در این جهت باشند. ما نیز منتظر خواهیم ماند تا عملکرد این خودرو را در دنیای واقعی مشاهده کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان