قیمت احتمالی رنو مگان جدید در بازار ایران + فیلم و جدول

شرکت نگین خودرو شرکت نگین خودرو به عنوان نمایندگی عرضه محصولات رنو در بازار کشور اقدام به رونمایی از رنو مگان جدید کرد

شرکت نگین خودرو شرکت نگین خودرو به عنوان نمایندگی عرضه محصولات رنو در بازار کشور اقدام به رونمایی از رنو مگان جدید کرد. این مدل درحقیقت نسخه 2016 رنو مگان است و همزمان با بازار جهانی وارد بازار کشور نیز خواهد شد.
رنو مگان جدید دارای طراحی مدرن بروز و اسپرت است و مشتریان جوان را به سمت خود جلب خواهد کرد. طراحی بدنه و کابین این خودرو بسیار شبیه به سدان لوکس رنو یعنی تالیسمان شده است و می‌توان همان المان های طراحی را در این خودرو نیز مشاهده کرد. مگان جدید با این طراحی در صورت عرضه در بازار کشور می تواند یک تهدید جدی برای سایر رقبای خود در این سگمنت باشد.
رنو مگان در بازار جهانی با انواع مختلفی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود که از 1.2 تا 1.6 لیتر حجم دارند. نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور چهار سیلندر 1598 سی سی مجهز است این موتور می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و با استفاده از یک گیربکس ضریب متغیر (CVT) به چرخهای جلو انتقال دهد. این نسخه دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر 13.2 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. اما احتمال این که مگان با چنین قوای فنی در بازار ایران عرضه شود بسیار کم است و شنیده ها حاکی از این است که مگان با موتور چهار سیلندر توربو شارژر دار با حجم 1.2 لیتر وارد بازار کشور خواهد شد.
این موتور1.2 لیتری توربو با موتور مورد استفاده در رنو کپچر یکسان است اما قدرت خروجی آن تفاوت دارد به طوری که در رنو کپچر شاهد قدرت خروجی 119 اسب بخاری هستیم اما این موتور بر روی رنو مگان بین 120 تا 130 اسب بخار قدرت دارد.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و رنو مگان با چنین پیشرانه ای می تواند به مصرف شهری 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و مصرف جاده 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر دست پیدا کند و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. انتقال نیرو نیز در رنو مگان جدید با استفاده از یک گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ انجام می‌شود.
رنو مگان با موتور 1.2 لیتری 1315 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در 10.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در جدول زیر می توانید مشخصات فنی این خودرو را مطالعه کنید.
مشخصات فنی
مدلرنو مگان جدید
پیشرانه4 سیلندر خطی از نوع توربو
حجم موتور1198 سی سی
حداکثر قدرت130 اسب بخار در 5 هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور205 نیوتن متر در 2000 دور بر دقیقه
شتاب رسمی10.9 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1315 کیلوگرم
قیمتحدود 200 میلیون تومان

رنو مگان نسل جدید در نسخه های پایه خود به تجهیزاتی همچون تودوزی پارچه‌ای، صندلی های تاشونده عقب، چراغ مه شکن، تهویه دستی، پاور ویندوز، آینه های برقی، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر 4.2 اینچی، سیستم صوتی با 4 عدد بلندگو، بلوتوث، ورودی USB و رینگ های 16 اینچی مجهز است.
اما نسخه هایی که وارد بازار ایران خواهند شد مدل‌های فول این خودرو خواهند بود که در آنها می توان امکاناتی چون تودوزی چرمی، کروز کنترل، چراغ های LED، سیستم تعلیق الکتریکی با قابلیت تنظیم نرمی و سختی، درب صندوق عقب هوشمند، تهویه خودکار دوگانه، دریچه تهویه ی عقب، پارک اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی حرفه ای نمایشگر لمسی 8.7 اینچی با 8 عدد بلندگو، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب را مشاهده کرد.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

از امکانات این مدل نیز از امکانات ایمنی این مدل نیز باید به کیسه های هوای جلو، پرده ای و جانبی، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و سیستم ترمز ضد قفل اشاره کرد. رنو مگان جدید در تستهای EURO NCAP موفق شده است تا پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت کند.
مگان جدید به زودی توسط نگین خودرو وارد بازار خواهد شد و در حالی که قبلا و تا چند ماه پیش، پیش بینی می شد که قیمتی در حدود 140 میلیون تومان داشته باشد اما حالا با افزایش تعرفه ها توسط دولت، این خودرو با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه می توانید ویدیوی رنو مگان در نمایشگاه خودروی امسال را نیز مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان