ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان به میزان خبرداد

آزادی ۲۸۶ زندانی با همت اعضای شورای حل اختلاف گلستان / تولد دوباره برای ۶ زندانی محکوم به قصاص

رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان این که کمک به کاهش جمعیت کیفری به صورت ویژه در دستور کار شوراهای حل اختلاف گرگان و گنبد کاووس قرار گرفته است، گفت: آزادی ۲۸۶ زندانی نتیجه ی تلاش چند ماهه اعضای شورای حل اختلاف و گذشت بزرگ شاکیان این پرونده ها است.

احمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه کمک به کاهش جمعیت کیفری به صورت ویژه در دستور کار شوراهای حل اختلاف گرگان و گنبد کاووس قرار دارد،  گفت: آزادی 286 زندانی نتیجه تلاش چند ماهه اعضای شورای حل اختلاف و  گذشت شاکیان این پرونده ها است.

 وی با اشاره به آمار رسیدگی به پرونده های شوراهای حل اختلاف اضافه کرد: امسال 794 پرونده به صورت ویژه توسط اعضای این شوراها بررسی شد که از این تعداد 792 مورد که موضوع بیشتر آن ها دیون مالی است ، با سازش طرفین مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت 45 شعبه ویژه صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای استان گفت: نتیجه تلاش این شعب به ویژه شورای حل اختلاف زندان گرگان و گنبدکاووس ،آزادی 6 محکوم به قصاص با گذشت بزرگ اولیای دم بود .

جعفری تاکید کرد: حل و فصل مسالمت ‌آمیز پرونده‌ های این چنینی به دلیل حساسیت‌ هایی که دارند از آسیب ‌های اجتماعی در آینده می کاهد.

گفتنی است، شورای حل اختلاف از سال 1381 و با هدف حل مسالمت‌آمیز دعاوی، ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاستن از حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی، همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز آغاز به کار کرد.

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان