برقعی مطرح کرد؛

یک ریال از کمک‌های مردمی صرف هزینه‌های کمیته امداد نمی‌شود/ پرداخت سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان صدقه توسط مردم

قائم‌مقام کمیته امداد گفت:حتی یک ریال از کمک‌های مردمی صرف پرداخت هزینه‌های تخلیه، تعمیر و نگهداری صندوق‌های صدقه و نیروی انسانی درکمیته امداد نمی‌شود.

یک ریال از کمک‌های مردمی صرف هزینه‌های کمیته امداد نمی‌شود/ پرداخت سالانه 300 هزار میلیارد تومان صدقه توسط مردمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر منصور برقعی، قائم‌مقام کمیته امداد در نشست فرهنگی - آموزشی کارکنان حوزه اکرام ایتام در استان قم که با حضور قائم‌مقام و معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم سالانه حدود 300 میلیارد تومان صدقه به کمیته امداد پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به حمایت کمیته امداد از یک میلیون و 600 هزار خانوار، سهم هر خانوار تحت حمایت از این رقم ماهانه 8 هزار تومان است.

وی بابیان اینکه هزینه جذب مشارکت‌های مردمی سالانه حدود 150 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: حتی یک ریال از کمک‌های مردم صرف پرداخت هزینه‌های تخلیه، تعمیر و نگهداری صندوق‌های صدقه و نیروی انسانی در کمیته امداد نمی‌شود.

برقعی طرح اکرام ایتام را یکی از سند‌های موفق کمیته امداد دانست و افزود: البته ابداع طرح‌های جدید و نوآوری در طرح اکرام ایتام برای خروج این طرح از روزمرگی ضرورت دارد.

در ادامه این نشست علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه اکرام ایتام استقبال می‌کنیم، بیان کرد: کارکنان این حوزه باید حرفه‌ای، هدفمند و مبتنی بر نیاز‌های مددجویان فعالیت کنند.

وی بابیان اینکه کارکنان حوزه اکرام ایتام باید بر نیاز‌های خانوار و توان حامیان اشراف کامل داشته باشند، تأکید کرد: باید زمینه آشنایی حامیان با ابعاد متفاوت زندگی ایتام فراهم شود؛ چرا که حامیان ایتام باید بدانند از چه کسی حمایت می‌کنند و کمک‌های آن‌ها چگونه هزینه می‌شود.

ذوالفقاری بر شناسایی ظرفیت و تخصص خیران تاکید کرد و گفت: طرح اکرام ایتام نقش مؤثری در ایجاد آرامش در اقشار ضعیف و همچنین توزیع عدالت در جامعه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر