ماهان شبکه ایرانیان

شاسی بلند X۱ یکی از موفق ترین مدل های خط تولید فعلی بی ام و است

 نسل دوم X۱ که کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و است، در حال تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین مدل‌های تولیدشده توسط این خودروساز آلمانی است.

شاسی بلند X1 یکی از موفق ترین مدل های خط تولید فعلی بی ام و است

در ژانویه‌ی 2017 نسل جدید X1 که با کد F48 شناخته می‌شود، با فروش 5120 دستگاه، با فاصله‌ی زیادی پرفروش‌ترین مدل فروخته‌شده توسط بی‌ام‌و در خاک خود یعنی آلمان بوده است. اگر فروش این خودرو با همین سرعت ادامه پیدا کند، بی‌ام‌و X1 توانایی عبور از ارزش فروش سال گذشته‌ی خود را تنها در عرض شش ماه از سال جاری خواهد داشت. فروش این خودرو در ماه اول سال جاری میلادی در سراسر جهان به بیش از 20 هزار دستگاه رسید که نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته، افزایش 40 درصدی نشان می‌دهد. به این ترتیب، فروش X1 به‌تنهایی از تمام خودروهای تولیدشده تحت برند مینی بیشتر بوده است. نسخه‌ی کشیده‌تر این شاسی‌بلند جمع‌و‌جور که در چین تولید می‌شود و همچنین نسخه‌ی هیبرید پلاگین X1 به افزایش فروش کلی این مدل کمک کردند.

بی‌ام‌و X1 که در سال 2009 معرفی شد، رفته‌رفته به پیشگام رده‌ی شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و تبدیل شد. در سال 2015 نسل دوم X1 که بسیار کامل‌تر، زیباتر و دل‌انگیزتر از نسل اول بود، معرفی شد.X1 جدید، با ظاهر عصبانی‌تر کاپوت و چراغ‌های جلو و ترکیب آن با زیرسپر پایین‌تر خود، که نماد سری X هستند، نسبت به X1 نسبتا زشت نسل اول، در جایگاه پر ابهت‌تری ایستاده است. تمام این تغییرات ظاهری به X1 همان ظاهری را بخشیدند که مشتریان بی‌ام‌و به دنبالش هستند.

اکثر مشتریانی که اقدام به خرید شاسی‌بلندهای نسبتا کوچک و حتی شاسی‌بلندهای لوکس می‌کنند، طرفدار خصوصیات کاربردی‌تر هستند تا ویژگی‌های عملکردی؛ چیزهایی مثل فضای بیشتر، راحتی، ایمنی، امکانات و قیمت. این مشتریان متوجه خواهند شد که X1 جدید فضای داخلی و حمل بار بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند، مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای دارد، عملکرد شایسته‌ای از خود نشان می‌دهد و بی‌نهایت راحت است؛ و همه‌ی این مزایا با قیمتی مناسب ارائه می‌شود. بنابراین برای این دسته از خریداران، نسل جدید بی‌ام‌و X1 یک انتخاب منطقی و خوب است، هرچند هواداران بی‌ام‌و سری 3 استیشن واگن ادعا می‌کنند که انتخاب آن‌ها بهتر است.

بی‌ام‌و X1 جدید نسبت به نسل قبلی خود کمی بزرگ‌تر شده است. ارتفاع کلی این خودرو 53 میلیمتر افزایش داشته که باعث افزایش ارتفاع محل نشستن راننده به میزان 36 میلیمتر شده است و به این ترتیب راننده تسلط بیشتری بر جاده خواهد داشت. این افزایش اندازه‌ی خودرو و همچنین تغییر معماری خودرو به سیستم محور‌جلو، باعث افزایش فضای داخلی خودرو شده است. در نسل جدید فضای پای سرنشینان عقب به میزان 37 میلیمتر و فضای صندوق بار به میزان 85 لیتر افزایش یافته و حالا حجم آن به 505 لیتر رسیده است. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، فضای حمل بار به 1550 لیتر خواهد رسید که یک عدد خیره‌کننده برای یک شاسی‌بلند با این اندازه است.

علاوه بر این، X1 جدید به گزینه‌هایی از جمله سیستم کنترل نوسانات پویا، کروز کنترل انطباقی، سقف پانوراما، هدآپ دیسپلی و حتی دستیار ترافیک شدید (که قادر است هدایت خودرو را تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بر عهده گیرد و سرعت آن را کنترل کند)، سیستم مجاورت با سایر خودروها و سیستم حفظ مسیر مجهز شده است. پس همان‌طور که می بینید، X1 دیگر بچه شاسی‌بلند بی‌ام‌و نیست، بلکه مثل سایر مدل‌های بی‌ام‌و از سطح بالایی از تکنولوژی و ویژگی‌هایی عالی برخوردار است.

در زمان عرضه، بسیاری از کارشناسان برای نسل جدید X1 هم مشابه نسل قبلی فروش خوبی متصور نبودند؛ در حالی که حالا و با دیدن آمار فروش این مدل، شاید آن‌ها هم متقاعد شده باشند که این خودرو را دست کم گرفته بودند.

در سال 2017 مردم بیش از هر زمان دیگری خواهان کراس‌اوورها هستند و نسل جدید X1 به عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای تولیدشده توسط بی‌ام‌و، حتی بیشتر از نسل 3، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران این کلاس از خودروها است.   

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان