ماهان شبکه ایرانیان

سبقت تاکسی چینی از رقیب آمریکایی

پایانی برای حکومت اوبر در قلمرو استارت‌آپ‌ها

تایید سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در اوبر باعث شده که این کمپانی دیگر به عنوان باارزش‌ترین استارت‌آپ دنیا شناخته نشود. جمعه سافت‌بانک با خرید ۱۵ درصد سهام اوبر ارزش این کمپانی را به ۴۸ میلیارد دلار رساند

فرادید ؛ تایید سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در اوبر باعث شده که این کمپانی دیگر به عنوان باارزش‌ترین استارت‌آپ دنیا شناخته نشود. جمعه سافت‌بانک با خرید 15 درصد سهام اوبر ارزش این کمپانی را به 48 میلیارد دلار رساند که 30 درصد پایین‌تر از ارزش‌گذاری پیشین است. افتی که دلیل اصلی آن حواشی اخیر اوبر از جمله اتهامات جنسی به راننده‌های این شرکت و کناره‌گیری مدیرعامل پیشین یعنی تراویس کالانیک است.

پایانی برای حکومت اوبر در قلمرو استارت‌آپ‌ها

به گزارش فرادید، حالا لقب باارزش‌ترین استارت‌آپ دنیا به رقیب چینی اوبر یعنی «دیدی‌چاژینگ» رسیده که کار خود را از سال 2012 شروع کرده و باعث توقف برنامه‌های اوبر برای حضور در چین شد. کارشناس‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری سافت‌بانک در دسامبر گذشته روی دیدی‌چاژینگ با ارزشی 56 میلیارد دلاری این کمپانی را باارزش‌ترین استارت‌آپ دنیا می‌دانند.

در گذشته اوبر با واگذار کردن بازار چین به رقیب خود تصمیم گرفته بود که توجه بیشتری را به بازار دیگر کشورهای آسیایی و آفریقا کند اما حواشی پیش آمده در چند ماه اخیر باعث شد که آنها تجدید نظر کرده و فعلا تمرکز خود را روی بازارهای اصلی اروپا و آمریکا بگذارند. در مقابل دیدی‌چاژینگ هم بی‌کار نبوده و قصد دارد با حضور در برزیل، بازارهای غیر بومی خود را گسترش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان