علائم پتاسیم پایین

یبوست، گرفتگی عضلات و خستگی، بعضی از نشانه های شایع پایین بودن میزان پتاسیم هستند. برای دانستن بیشتر در مورد علل آن این مقاله را بخوانید

علائم پتاسیم پایین
یبوست، گرفتگی عضلات و خستگی، بعضی از نشانه های شایع پایین بودن میزان پتاسیم هستند. برای دانستن بیشتر در مورد علل آن این مقاله را بخوانید.
پتاسیم یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در بدن ما است و نقش حیاتی برای حفظ سلامتی ما در شکل مناسب دارد. پتاسیم اساسا یک الکترولیت است و به مقدار زیادی در بدن ما وجود دارد. برای حفظ فشار خون و یا تبدیل قند به گلیکوژن (که مانند سوخت برای عضلات عمل می‌کند)، بدن ما نیاز به پتاسیم در مقادیر نرمال دارد تا این وظایف را به طور موثر انجام دهد. افرادی که پتاسیم پایینی دارند احتمال دارد که جنبش روده نادر را تجربه کنند که چیزی جز یبوست نیست. جنبش روده ای دشوار است یا می‌توان گفت توانایی آن برای قراردادن و دفع مدفوع از بدن به علت هیپوکالمی کاهش می‌یابد. مشاهده شده است که کمبود پتاسیم در ایالات متحده نادر است. مطالعات نشان می‌دهد که اسهال، استفاده از ملین‌های مضر، دیابت کنترل نشده، استفراغ، بعضی از عادت های ناشی از شروع علائم پتاسیم کم هستند. اختلالات کلیوی، رژیم غذایی نامناسب، عوارض جانبی داروهای خاص مانند آنتیبیوتیک) و شرایط پزشکی مانند سرطان خون عوامل دیگری هستند که ممکن است سطح پتاسیم را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:علائم پایین بودن میزان پتاسیم

 

علائم

وقوع علائم به میزان پتاسیم از حد نرمال بستگی دارد. هنگامی که کمبود سطح پتاسیم ناچیز است، ممکن است فرد علائم پتاسیم کم را تجربه نکند. با این حال، هنگامی‌که کمبود پتاسیم قابل توجه است اما شدید نیست، مسائل بهداشتی که ممکن است رخ دهد، در زیر آمده است:

یبوست

به عنوان سطح پتاسیم شیب کمتر از محدوده طبیعی، عملکرد روده سالم ممکن است به عقب برگردد. افرادی که پتاسیم پایینی دارند احتمال دارد که جنبش روده نادر را تجربه کنند که چیزی جز یبوست نیست. جنبش روده ای دشوار است یا می‌توان گفت توانایی آن برای قراردادن و دفع مدفوع از بدن به علت هیپوکالمی کاهش می‌یابد.

گرفتگی عضلانی

پتاسیم معدنی نقش مهمی در تنظیم حرکات ماهیچه‌ای دارد. سلول‌های مغزی (نورون ها) فرمان اعصاب را به گروه عضلانی مورد نظر برای ایجاد حرکت عضلانی انتقال می‌دهند. بدون سطح پتاسیم کافی، نورون‌ها قادر به ارسال سیگنال‌های الکتریکی به طور موثر نخواهند بود. به عبارت دیگر، اختلالات در فعالیت الکتریکی مغز، به نوبه خود بر انقباض و آرامش عضلات تاثیر می‌گذارد. همچنین حضور پتاسیم در مقادیر طبیعی برای سنتز گلیکوژن (یک نوع کربوهیدرات در عضلات) ضروری است. یکی از علائم هشدار دهنده کمبود شدید پتاسیم پوست پوست شدن پوست و خشک و خارش شدید پوست است. این فرد ممکن است از آکنه رنج ببرد، یک مشکل پوستی است که به طور معمول توسط جوش، سیاه چرکی مشخص می‌شود. ماهیچه‌ها نیاز به گلیکوژن برای انجام هر گونه فعالیت بدنی مانند ورزش دارند. با شروع هیپوکالمی، تولید گلیکوژن در بدن کاهش می‌یابد. از بین بردن گلیکوژن ذخیره شده در عضلات در نهایت باعث گرفتگی عضلانی، ضعف عضلانی و درد عضلانی می‌شود. گرفتگی مکرر عضلات هنگام انجام ورزش، شکایت رایج در بیماران مبتلا به کمبود پتاسیم است. بیمار همچنین ممکن است احساس سوزن شدن غیرمعمول روی دست و پاها را تجربه کند.

خستگی

احساس خستگی در افراد مبتلا به سطوح پایین پتاسیم تشخیص داده می‌شود. فعالیت بدنی متوسط به نظر می رسد برای افراد با سطح پایین پتاسیم کاملا یک کار دشوار است و می‌تواند فرد را خسته کند. فرد احساس ضعف می‌کند، به خصوص در صبح و این احساس ضعف می‌تواند در طول روز ادامه یابد.

تشنگی

"همیشه احساس تشنگی می کنم"؛ خوب، این یک پاسخ معمول از افراد مبتلا به کمبود پتاسیم است. پتاسیم که در هر سلول بدن ما قرار دارد، یک کار مهم در حفظ تعادل آب طبیعی است. سطح پتاسیم در زیر سطح نرمال کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که بدن خشک شود. بنابراین، برای جبران مایع از دست رفته، فرد در طول روز آب زیادی مصرف می‌کند.

اسهال

حرکات روده و یا اسهال، که بیشتر به عنوان حرکات شل کننده روده شناخته می‌شود، می‌تواند به علت سطوح پایین پتاسیم طبیعی رخ دهد. بنابراین، کاهش سطح پتاسیم می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد سالم روده داشته باشد. بنابراین، افراد مبتلا به اسهال مداوم که به داروهای معمولی پاسخ نمی دهند، باید آزمایش خون برای بررسی کمبود مواد مغذی انجام دهند.

نگهداری مایعات

فرد مبتلا به سطوح پایین پتاسیم نیز ممکن است علائم را نشان دهد. کلیه‌ها همچنین ممکن است دچار دفع مواد زائد (ادرار) شوند، که همچنین می‌تواند به حفظ مایعات منجر شود. دربدن سعی می‌کند سیلیس را حفظ کند، که تمایل به تجمع در پا و دست دارد.

کلسترول بالا

انواع مختلف رژیم غذایی در حفظ کلسترول سالم نقش مهمی ایفا کرده است. یکی از رژیم‌های غذایی که در کاهش کلسترول مفید است پتاسیم بالا است. اگر چه مطالعات هنوز قادر به توضیح چگونگی دقیق رژیم غنی از پتاسیم در کاهش میزان کلسترول نیستند، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد که غذاهای غنی از پتاسیم در کنترل سطح کلسترول کمک می‌کنند. شگفت آور نیست که وقتی سطح پتاسیم پایین تر از دامنه طبیعی بیاید، کلسترول خون به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

علائم شدید: مشکلات پوستی

یکی از علائم هشدار دهنده کمبود شدید پتاسیم پوست پوست شدن پوست و خشک و خارش شدید پوست است. این فرد ممکن است از آکنه رنج ببرد، یک مشکل پوستی است که به طور معمول توسط جوش، سیاه چرکی مشخص می‌شود.
منبع مقاله : برگرفته از سایت بازل
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر