اگر از سرما خسته شدید به این شهرها سفر کنید

درحالی‌که بیشتر شهر‌های ایران، هوای سرد و زمستانی را تجربه می‌کنند؛ مردم شهر‌ها و جزایر جنوبی ایران از هوای مطبوع و معتدل بهاری لذت می‌برند

درحالی‌که بیشتر شهر‌های ایران، هوای سرد و زمستانی را تجربه می‌کنند؛ مردم شهر‌ها و جزایر جنوبی ایران از هوای مطبوع و معتدل بهاری لذت می‌برند. در این مقاله قصد داریم به افرادی که از برف‌بازی و ساختن آدم‌برفی و خوردن چای در کنار شومینه خسته شده‌اند، مکان‌هایی را معرفی کنیم که در آن مکان‌ها بتوانند هوای بهاری را در زمستان تجربه کنند. اگر به سفر در فصل زمستان علاقه‌مند هستید تا انتهای این مقاله با بنیتا همراه باشید.

جنوب ایران خطه‌ای است که هر آنچه که روح یک انسان برای رسیدن به آرامش به آن نیاز دارد را در آنجا می‌یابید. از آرامش در میان شلوغی‌های شهرنشینی گرفته تا غروب چشم‌نواز و مردمان خون گرم و مهمان‌نواز و هزاران ویژگی دیگر که می‌تواند هر انسانی را به سمت خود بکشاند؛ گویی زمستان تمام زیبایی خود را در جنوب متجلی کرده است.
به دلیل این‌که جنوب ایران مملو از مناطق زیبا است ما فقط چند منطقه از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

جزیره‌ی کیش


جزیره کیش
جزیره‌ی کیش یکی از شناخته ‌شده‌ترین جزایر تفریحی خلیج ‌فارس است. سراسر این جزیره پر از مناطق زیبای کوچک و بزرگ است. جزیره‌ی کیش هم برای دوستداران طبیعت و هم برای علاقه‌مندان به خرید و گردش در مراکز تجاری مناسب است. برای نقل جاذبه‌های گردشگری این جزیره، شاید ساعت‌ها وقت نیز کم باشد. جزیره‌ی کیش مکانی است که آب‌های نیلگون، ساحل نقره‌فام، آسمان آبی و بهتر است بگویم همه‌ی چیزی را که یک جزیره‌ی زیبا به آن نیاز دارد را یکجا دارد. این زیبایی‌ها و مراکز تفریحی به‌قدری زیاد هستند که فقط با دیدن آن می‌توان عمق و کثرت آن‌ها را درک کرد بنابراین ما سخن را کوتاه کرده و فقط به دعوت از شما برای سفر به این جزیره‌ی زیبا در دل خلیج همیشگی فارس بسنده می‌کنیم.

جزیره‌ی قشم

مکان بعدی که ما قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، جزیره‌ی قشم است. جزیره‌ی قشم بزرگ‌ترین جزیره‌‌ی خلیج‌فارس و از توابع استان هرمزگان است،‌ بسیاری از مردم طبیعت این جزیره را شگفت‌انگیز و پیچیده می‌دانند. بسیاری معتقد هستند که وجود این ‌همه جاذبه‌های طبیعی در مساحت 1400 کیلومتری عجیب است و آن را بی‌نظیر توصیف می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری قشم را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

1- جاذبه‌های طبیعی برای دوستداران طبیعت، تفریحات ورزشی ساحلی و دریایی، پژوهشگران زمین‌شناسی و پژوهشگران جانورشناسی
2- جاذبه‌های فرهنگی برای دوستداران فرهنگ و هنر
3- جاذبه‌های تجاری سنتی و مدرن برای علاقه‌مندان به خرید

ازآنجاکه این جاذبه‌ها متعدد و فراوان هستند و نقل زیبایی‌های آن‌ها به‌طور کامل ممکن نیست ما فقط تصاویری از این مکان‌های زیبا برای شما قرار می‌دهیم تا شما بتوانید تا حدودی، زیبایی‌های این مکان‌ها را در ذهن خود مجسم کنید.


غار نمک


غار نمک
جنگل دریایی حرا


جنگل حرا
حیات ‌وحش دریایی


حیات دریایی
چاه‌های تل آب یا طلا


چاه طلا

 رودان

شهرستان رودان یکی از توابع استان هرمزگان است و در 100 کیلومتری مرکز این استان (بندرعباس) واقع‌شده است. نام قدیم آن رودکان بوده است و دلیل این نام‌گذاری وجود رود‌های فراوان و پر آب در این منطقه است. رودان بسیار سرسبز و خرم است و به همین دلیل آن را بهشت جنوب ایران می‌نامند.

چند جاذبه‌ی گردشگری این شهرستان

قلعه کمیز


قلعه کمیز
این قلعه در 12 کیلومتری شرق این شهرستان در روستای کمیز واقع ‌شده است و از مهم‌ترین مناطق گردشگری رودان به‌حساب می‌آید. قدمت این قلعه به دوران قاجاریه و صفویه برمی‌گردد.


آستانه‌ی امامزاده سید سلطان محمد (پیر چوگان) علیه‌السلام


پیر چوگان
بقعه‌ی متبرکه امامزاده سید سلطان محمد (ع) در روستای پیر چوگان و در فاصله‌ی 42 کیلومتری رودان و در مسیر جاده‌ی رودان به رودخانه واقع‌شده است. بر اساس شواهد تاریخی و روایات، نسب ایشان به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد. این مکان سالانه میزبان خیل عظیم ارادتمندان به اهل‌بیت (علیهم سلام) است.

آبشار کرون


آبشار کرون
این آبشار در منطقه‌ی کوهستانی بادافشان، در27 کیلومتری رودان و در مسیر جاده‌ی رودخانه واقع‌شده است. در منطقه‌ی بادافشان بر روی سنگ‌ها، نوشته‌ها و نقاشی‌هایی وجود دارد که به عقیده‌ی کارشناسان قدمت آن‌ها به دوران ایلامی‌ها و عاشوری‌ها می‌رسد.

دزفول

شهرستان دزفول از توابع استان خوزستان است، در فاصله‌ی 155 کیلومتری مرکز این استان(اهواز)، 300 کیلومتری دریا و در بخش‌های جلگه‌ای این استان واقع‌شده است و به دلیل عبور رودخانه از آن و پیشینه‌ی تاریخی‌اش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دزفول دارای زمستان و پاییز مدیترانه‌ای است.
این شهر سرسبز، زیبایی‌های فراوان و متعدد طبیعی و تاریخی دارد که در ادامه ما به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تالاب هور مزرعه


تالاب هور مزرعه
Credit: SeeIranهور مزرعه، بین دو رودخانه‌ی دز و کرخه (در جنوب دزفول) قرارگرفته است. آب هور در فعالیت‌های کشاورزی مردم بومی نقشی مهم و اساسی ‌ای را ایفا می‌کند. شما می‌توانید در این هور پرواز پرندگان زیبا را نیز مشاهده کنید.


پارک جنگلی و آبشار شقایق


پارک جنگلی شقایق
پارک جنگلی و آبشار شقایق، در شمال شهرستان دزفول و در فاصله‌ی 37 کیلومتری از مرکز این شهرستان، در بخش سردشت، واقع ‌شده‌اند. پس از پشت سر گذاشتن کیلومتر ابتدایی این پارک، شما به آبشار این پارک که ارتفاعی حدود 7 متر را دارد، می‌رسید. در دو طرف پایین این آبشار درختانی در مسیر جوی آب قرار دارند که فضایی بسیار زیبا و رویایی را خلق کرده‌اند.

روستای گردشگری پامنار دزفول


روستای پامنار
Credit: SeeIranاین روستا در فاصله‌ی 50 کیلومتری شمال شرق دزفول واقع‌شده است. پامنار روستایی با جاذبه‌های متنوع تاریخی و طبیعی است که مهم‌ترین آن‌ها دریاچه‌ی پشت سد است.

حیف است به خوزستان این سرزمینی که در سراسر آن عطر شهادت و ایثار موج می‌زند پا بگذاریم و از مناطق جنگی که قدم ‌به ‌قدم آن یادآور رشادت‌ها و غرور است دیدن نکنیم. از همه‌ی شما دعوت می‌کنم دیدن این مناطق را از دست ندهید.
شاید بیش از صد‌ها شهر و روستای دیگر در جنوب ایران وجود داشته باشد که در این فصل از سال، دیدن آن‌ها حلاوتی دوچندان داشته باشد؛ که سفر به آن‌ها ماه‌ها و شاید سال‌ها به طول بیانجامد. ما هر چه از زیبایی‌های این خطه‌ی نجیب و پر غرور بگوییم کم گفته‌ایم. در پایان برای شما زمستانی گرم در کنار خانواده‌تان را آرزو می‌کنیم.

می‌توانید یک سری هم به «بوشهر؛ استانی مناسب برای مسافرت زمستانی» بزنید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان