جاهای دیدنی تهران/ موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر در خیابان کارگر تهران و در مجاورت پارک لاله واقع شده است

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر در خیابان کارگر تهران و در مجاورت پارک لاله واقع شده است. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در ایران است و در گنجینه آن از بیش از 3000 اثر هنری، از جمله نقاشی‌های مشهور اروپایی و آمریکایی قرن‌های 19 و 20، آثار چاپی، طراحی‌ها و مجسمه‌های فراوانی وجود دارد. این موزه در سال 1355 افتتاح شد. آثار این موزه سه دسته هستند: آثاری که در گنجینه آن قرار دارند، آثاری که در گالری‌های موزه ارائه می‌شوند، و تندیس‌های موجود در محوطه موزه. طراحی موزه بر اساس معماری سنتی ایرانی است و خود موزه یادآور موزه زیرزمینی گوگنهایم نیویورک است.
موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 18 و در روز جمعه از ساعت 15 تا 18 باز است. این موزه در سایت تریپ‌ادوایزر در رده هجدهم دیدنی‌ترین جاهای تهران قرار دارد. 

یک گردشگر هلندی درباره‌اش می‌نویسد: «موزه ای که وزن فلسفه‌های معماری دهه 1970 روی دوش آن است. معماری آن فرم‌های سنگین و بسیار به‌روزی دارد. نمایشگاه‌های آن فوق‌العاده است و در کل ارزش دیدن را دارد. این یکی از معدود جاهایی است که می‌توانید هنر معاصر تهران را در آن ببینید. کاش کارکنانش کمی دوستانه‌تر رفتار می‌کردند و بیشتر ارتباط برقرار می‌کردند.»
موزه هنرهای معاصر

یک گردشگر بلژیکی هم نوشته است: «نمایشگاه‌های این موزه هر دو ماه یک بار عوض می‌شود. در پاییز 2016، نمایشگاه درباره یک هنرمند ایرانی بود و سوژه آن هم کویر زیبا بود. خود ساختمان موزه جذاب است و در داخل باغ هم مجسمه‌هایی می‌بینید. باغ سمت شمال موزه بسته است ولی می‌توانید مجسمه‌هایش را از خیابان ببینید.»

یک کاربر اهل تایلند هم نوشته است: «این موزه کلکسیونی از اساتید مدرن اروپا را دارد. مشکل این است که این آثار همیشه به نمایش درنمی آیند. روزی که من رفتم، تقریبا کل موزه اختصاص داشت به نمایشگاهی از تپه‌های شنی. البته از نظر بصری جذاب بود اما چیزی نبود که انتظارش را داشتم. جذابیت‌های اصلی موزه به‌ندرت به نمایش درمی‌آیند. اول چک کنید که چه نمایشگاهی در آن هست. طراحی ساختمان موزه حیرت‌انگیز است. مجسمه‌های بیرون همیشه قابل تماشا هستند و مردان پیاده‌ جاکومتی هم در آن‌جا هست.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان