در قسمت عقب مک لارن 720s یک پیشرانه V-8 توئین توربو به حجم 4 لیتر، جا خوش کرده است. این پیشرانه نسخه افزایش حجم یافته موتور 3.8 لیتری TT مکلارن است که از زمان معرفی مدل MP4-12C، در بسیاری از خودروهای این شرکت به کار گرفته شده است. گفته شده که توان خروجی این پیشرانه معادل 711 اسب بخار و گشتاور حاصل از آن نیز برابر 770 نیوتن متر است.
حداکثر گشتاور پیشرانه در بازه 5500 تا 6500 دور در دقیقه و ماکزیمم قدرت مکلارن 720 S نیز از دور موتور 7000 rpm در اختیار راننده قرار میگیرد.
به دلیل استفاده از فیبر کربن در ساختار مکلارن 720s، این خودرو نسبت به بسیاری از رقبای همرده سبک وزن تر است. در صورت قرار دادن این اتومبیل بر روی کفه ترازو، به وزنه ای معادل 1436.5 کیلوگرم نیاز دارید تا دو لبه ترازو را هم تراز نمایید. برای مقایسه میشود به دو اتومبیل فراری 488GTB با وزن 1547.6 کیلوگرم و لامبورگینی اوراکان با سنگینی 1551 کیلوگرمی اشاره نمود.
ساختار کابین مکلارن 720 S موسوم به 'مونوکیج' از جنس فیبر کربن ساخته شده است.
در شتابگیری 0 تا 96km/h، مکلارن 720s بر روی سکوی سوم برندگان رقابت پرشتاب ترین های ما جای گرفت. رتبه اول این رقابت با رکورد 2.3 ثانیه به تسلا P100D Ludicrous Plus رسید. مدال نقره این رقابت به طور مشترک، به دو خودروی پورشه 918 اسپایدر و فراری لافراری که موفق به ثبت زمان 2.4 ثانیه شده بودند، رسید. پورشه 911 توربو اس و مکلارن 720 s نیز با ثبت زمان 2.5 ثانیه باهم به جایگاه سوم نائل شدند. همچنین مکلارن 720 s ظرف مدت 5.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 160 کیلومتربرساعت رسیده و 3.5 ثانیه دیگر زمان نیاز خواهد داشت تا دوباره به حالت ایستایی و توقف کامل برسد.
نتایج ثبت شده در تست یک چهارم مایل نیز نشان از کارایی بالای مکلارن 720 s دارد و نام آن را در رتبههای بالای جدول قرار داده است. 720 این آزمایش را در مدت 10.1 ثانیه و با حداکثر سرعت 227.72 کیلومتر بر ساعت به پایان رسانده و در مقام مقایسه، پورشه 918 اسپایدر در 10 ثانیه و با سرعت 233.7 این تست را به پایان برده است. به منظور تاکید بیشتر بر این موضوع که مکلارن 720 چقدر سریع است، بهتر است بدانید که بوگاتی ویرون این تست را با ثبت رکورد 10.4 ثانیه و 225.16 کیلومتربرساعت به انجام رسانیده است. بنابراین، بله! مکلارن 720 s از بوگاتی ویرون سریعتر است.
در ترمزگیری، اگرچه مکلارن عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته اما جزء برترینها نیست. مسافت مورد نیاز برای توقف این خودرو از سرعت 96 کیلومتربرساعت معادل 28.35 متر است و این درحالیست که دوج وایپر ACR، تنها به 26.51 متر جاده برای توقف کامل از سرعت 96 کیلومتربرساعت احتیاج خواهد داشت.
در تست شتاب جانبی در پیست 8 شکل، مکلارن 720s نمره دوم کلاس و جایگاه سوم را به دست آورده است.
کوروت Z06 Z07 و پورشه 918 اسپایدر با 1.06 جی رتبه اول را کسب نموده و مکلارن 720s با اختلاف 0.01 در جایگاه بعدی قرار گرفته است. نهایت شتاب جانبی این خودرو 1.09جی بوده و بیشترین چسبندگی را در مقایسه با حریفان نسبت به سطح جاده از خود نشان میدهد. همچنین مکلارن مسیر 8 شکل را در زمان 22.3 ثانیه به پایان رسانده و بعد از پورشه 918 اسپایدر با رکورد 22.2، مقام دوم را از این حیث به خود اختصاص داده است.
پس از انجام آزمایش های فوق وارد بزرگراه شدیم و در یک مسیر صد کیلومتری، به رانندگی با این ابرخودروی زیبای انگلیسی پرداختیم. شتاب گیری در بزرگراه فوق العاده سریع انجام میگیرد و ترمزها با کوچکترین اشاره شما، برای انجام وظیفه حاضر خواهند بود.
سیستم تعلیق مکلارن 720 S نیز به واسطه تغییرات در سامانه هیدرولیک دستخوش تحول شده و هم اینک ارتباط میان پردازشگر خودرو با کمک فنرهای تغییرپذیر، از شتاب سنج ها و سایر گجتهای پیشرفته، گسترش یافته است.
در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت ، زندگی آغاز میشود و در سرعت 160 کیلومتر بر ساعت رنگ واقعیت به خود میگیرد و در سرعتهای بالاتر، کم کم هر آنچه که در دو طرف مسیر است به صورت مبهم درآمده و با افزایش سرعت، جاده به حالت تونلی مملو از اجسام مبهم در خواهد آمد. ترمزها بی نقص هستند، فرمانپذیری شگفت انگیز است و هندلینگ خودرو برای جادههای عمومی کاملا مناسب است. آن طور که به نظر میرسد، مکلارن 720 s هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و احتمالا تنها با داشتن آرزوی مرگ میتوانید پی به محدودیتهای آن ببرید.
در پایان به ذکر این نکته بسنده میکنیم که مکلارن 720s با بهای 288,845 دلاری برای نسخه پایه، یکی از بهترین و ارزانترین اَبَر خودروهای موجود در بازار است. هرکس قصد خرید آن را دارد، قطعا گزینه درست را انتخاب نموده و ما از تصمیمش کاملا حمایت خواهیم نمود.