ماهان شبکه ایرانیان

جمع‌آوری ۶۰هزار سند دفاع مقدس در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: کنگر ۵۴۰۰ شهید کردستان باید متفاوت تر از سایر استانها و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

جمع‌آوری 60هزار سند دفاع مقدس در کردستان

به گزارش ایسنا، سردار رجبی امروز(15 بهمن) در جلسه هماهنگی کنگره 5400 شهید کردستان، اظهار کرد: کنگره 5400 شهید باید در شان شهدای کردستان و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره در کردستان باید متفاوت تر از سایر استانها برگزار شود، افزود: نگرانی ما در حال حاضر از سپری شدن زمان و شمار بالای برنامه‌هایی است که با توجه به تاکیدات رهبری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همه آنها باید اجرایی شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: خوشبختانه کردستان، تنها استانی است که دو کنگره در آن برگزار می‌شود که کنگره پیشمرگان مسلمان کرد سال گذشته به بهترین شیوه برگزار شد و آمادگی استان را برای برگزاری کنگره ملی نشان داد.

وی تاکید کرد: کنگره ملی 5400 شهید کردستان نیز در سال 97 برگزار می شود و به دلیل شرایط خاص استان و ظرفیت‌های آن در این زمینه باید کنگره‌ای ممتاز در بین همه استان‌ها باشد.

در ادامه نیز رئیس ستاد کنگره 5400 شهید کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از سال 93 فعالیت ستاد کنگره در استان آغاز شده که منجر به برگزاری موفق کنگره پیشمرگان مسلمان کرد شد.

ابراهیم حسنی افزود: پس از وقفه‌ای کوتاه فعالیت این ستاد  مجددا از سال 95 از سر گرفته شد و مشغول تدوین برنامه‌های کنگره شد که تا کنون 142 برنامه محوری را مصوب کرده است.

وی عنوان کرد: از اواخر سال 95 تا کنون 1400 یادواره شهدای روستا و همچنین اجلاسیه‌های مختلف شهدای قشری هم برگزار شده است که از آن جمله شهدای اطلاعات، شهدای خانواده‌های دارای سه شهید به بالا، اجلاسیه شهدای ترور و اجلاسیه شهدای سوادآموزی است.

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید کردستان از نصب 1800 تمثال شهید، انتشار 35 شماره ماهنامه یاوران امام، چاپ 65 جلد کتاب و ... را از جمله اقداماتی اعلام کرد که تا کنون توسط ستاد این کنگره برگزار شده است.

وی از جمع‌آوری 60 هزار سند دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: کتابچه سرگذشت پژوهشی 5400 شهید تهیه می‌شود که در این خصوص 210 نفر پژوهشگر آموزش داده شده و در شهرستان‌های مختلف اقدام به انجام این کار می‌کنند.

حسنی از اهمیت ندادن برخی مسئولین و ادارت عضو ستاد برگزاری کنگره انتقاد کرد و از آنها خواست تا از این پس فعالانه‌تر در برگزاری این کنگره تلاش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان