ماهان شبکه ایرانیان

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سامانه بومی اندازه گیری تشعشعات رادیویی سال آینده به تولید انبوه می رسد

تهران- ایرنا-رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طراحی و اجرای سامانه اندازه گیری تشعشات تجهیزات مخابرای بی سیم (پرتوهای رادیویی) تقریبا به پایان رسیده است، گفت: این سامانه بومی سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

سامانه بومی اندازه گیری تشعشعات رادیویی سال آینده به تولید انبوه می رسد
به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکتر محمد خوانساری روز شنبه در نشست خبری همزمان با چهل و ششمین سالگرد تاسیس مرکز مخابرات ایران، افزود: این اقدام برای رفع نگرانی های مردم از تشعشعات دستگاه های مانند BTS، الکترومغناطیسی و تولید کننده امواج در نقاط مختلف کشور انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز این سامانه از داخل و خارج کشورخریداری شده است، گفت: سازمان تنظیم مقررات و سازمان انرژی اتمی پس از انجام آزمایش های لازم بر روی این سامانه، عمکرد آن را تایید کردند.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:تا کنون ازدستگاه های خارجی برای این کار استفاده می شد که با سعی و تلاش محققان ایرانی این سامانه ساخته شد.

** پارک تخصصی فاوا راه اندازی می شود
وی با اشاره به اینکه پارک تخصصی فاوا راه اندازی خواهد شد، گفت: این پارک در فضایی به مساحت 23 هکتار در کیلومتر 26 اتوبان تهران - کرج ایجاد خواهد شد.
خوانساری، فضای ابنیه ساختمان موجود این مجموعه را 23 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: اقدامات حقوقی و کسب مجوز از وزارت علوم در دست اجرا است. پارک تخصصی فاوا در صدد است تا محصولات شرکت های دانش بنیان دانشجویی و مراکز رشد را در سطح ملی و بین المللی به نحو مطلوب معرفی و زمینه حضور آنان را در بازار داخلی و بین المللی فراهم کند.
وی ادامه داد که مرحله اول این مجموعه اوایل سال آینده افتتاح و راه اندازی خواهد شد و جزئیات برنامه های عملیاتی این مجموعه در آن زمان در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

** نقشه راه نسل پنجم موبایل تدوین شد
وی اظهار کرد: نقشه راه فناوری های راهبردی از جمله نسل پنجم موبایل و اینترنت اشیا با همکاری متخصصان این حوزه تدوین شده است.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تکالیف برنامه ششم توسعه در حوزه اسناد راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت: در این سند راهبردی موضوعات محوری فناوری ها از جمله فناوری رادیویی، رایانش ابری، BIG DATA، نسل پنجم موبایل و اینترنت اشیاء در نظر گرفته شده است.
وی توسعه دانش مورد نیاز و مطالعه برای تخصیص فضای فرکانسی به پروژه نسل پنجم موبایل را از دیگر مواردی عنوان کرد که هم اکنون در فاز مطالعاتی در این پژوهشگاه قرار دارد و گفت: جهت گیری این فناوری در اتحادیه جهانی مخابرات نیز هنوز مشخص نیست و ما همگام با حرکت جهانی در حال مطالعه بر روی این فناوری هستیم.
خوانساری بر لزوم ساخت تحهیزات و فناوری های مورد نیاز کشور در حوزه ICT تاکید کرد و گفت: در سه سال گذشته حدود 400 میلیارد ریال در حوزه تجهیز آزمایشگاه های این مجموعه صرف شده است.
وی به تکمیل سه آزمایشگاه در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی شش آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات در دستور کار این پژوهشگاه قرار گرفته است.
**1201**1440
**خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان