برای خانه تکانی امسال خودتان دیوارها را رنگ بزنید

تا عید زمان زیادی باقی نمانده و اکثر خانم‌ها در تکاپوی خانه تکانی هستند

تا عید زمان زیادی باقی نمانده و اکثر خانم‌ها در تکاپوی خانه تکانی هستند. یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت‌های خانه تکانی تمیز کردن دیوارها است. اگر می‌خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله بایدها و نبایدهای انتخاب کاغذ دیواری مناسب است، اما اگر چند سالی از رنگ شدن دیوارهای منزل می‌گذرد و علاوه بر تمیز شدن آن‌ها دوست دارید ترک‌ها و زدگی‌های آن نیز برطرف شود می‌توانید دیوارها را رنگ بزنید تا هم چند سالی از تمیز کردن دیوارها خودتان را معاف کنید و هم رنگ آن‌ها را صاف و یک‌دست کنید چون همان‌طور که می‌دانید اگر دیوارها به خوبی تمیز نشوند رنگ‌شان سایه روشن شده و منظره خوبی ایجاد نمی‌کنند. شاید اولین چیزی که با شنیدن رنگ کردن منزل به ذهن بیاید هزینه زیاد آن باشد اما امروزه رنگ‌ها و ابزارهای جدیدی به بازار آمده‌اند که بدون نیاز به پرداخت هزینه زیاد و تنها با رعایت یکسری نکات ساده می‌توانید خودتان به‌ راحتی دیوار خانه را رنگ بزنید، در ادامه با بنیتا همراه باشید تا این نکات را باهم بخوانیم. 

1- سطح زمین و اطراف را به خوبی بپوشانید

رنگ

Credit: Popularmechanics

قبل از اینکه کار رنگ زدن را شروع کنید، سطح زمین و اطراف دیوار را تا جای ممکن از اسباب و اثاثیه خالی کنید زیرا هر چقدر هم که در رنگ زدن دقت کنید باز هم ممکن است چند قطره رنگ به اطراف پاشیده شود. همچنین بهتر است که کف زمین را نیز با یک تکه پارچه کهنه یا نایلون بپوشانید تا بعداً مجبور نباشید رنگ را از روی آن پاک کنید. هیچ موقع قلم‌مو یا غلتک را روی زمین خالی قرار ندهید، سعی کنید یک سطل خالی همیشه دم دست بگذارید تا در صورت نیاز به ایجاد وقفه قلم‌موها را داخل آن بگذارید.

همچنین بهتر است که پوشش‌ پریزهای برق را نیز دربیاورید تا رنگ اطراف آن صاف و یک‌دست شود، در انجام این کار خیلی دقت کنید و سعی کنید برق منزل را قطع کنید زیرا وارد شدن پیچ‌گوشتی به پریز بدون حفاظ می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

2- از رنگ و قلم‌مو باکیفیت استفاده کنید

رنگ

Credit: Lifehacker

از آنجایی که قرار نیست هزینه دستمزد به نقاش بپردازید می‌توانید رنگ و قلم‌موی باکیفیت‌تری تهیه کنید تا هم زحمت شما کم شود و هم کیفیت کار بهتر شود. غلتک‌هایی که دسته‌ بلندی دارند مناسب‌تر هستند زیرا باعث می‌شوند تسلط بیشتری روی کارتان داشته باشید. برای انتخاب قلم‌مو، غلتک و رنگ مناسب با متخصص این کار مشورت کنید زیرا انواع مختلفی از این ابزارها در بازار موجود است و می‌تواند روی نتیجه کار شما تاثیر زیادی داشته باشد. 

3- قبل از رنگ زدن، دیوار را تمیز کنید

تمیز کردن دیوارCredit: Getty

گرد و غبار یا هر آلودگی دیگری که روی دیوار وجود داشته باشد می‌تواند باعث شود که رنگ دیوار یکنواخت نشود پس بهتر است که قبل از رنگ کردن دیوار سطح آن را با محلول آب و مایع ظرف‌شویی و به کمک یک اسفنج نرم بشویید. اگر روی دیوار ترک‌خوردگی وجود دارد یا می‌خواهید جای میخ‌ها را پرکنید می‌توانید داخل آن‌ها را با مواد مخصوصی که در رنگ‌فروشی‌ها قابل تهیه هستند پرکنید، کمی صبر کنید تا خشک شوند و سپس به کمک یک کاردک یا سمباده چندین بار روی آن بکشید تا سطح دیوار صاف و یکنواخت شود.

4- از نوار چسب مخصوص استفاده کنید

رنگ زدن دیوارCredit: wikiHow

اگر می‌خواهید از رنگ‌های مختلف برای رنگ کردن دیوار استفاده کنید می‌توانید بخش‌بندی‌ها را به کمک نوارچسب انجام دهید زیرا صاف رنگ کردن دیوار برای افرادی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند می‌تواند کمی سخت باشد. بعد از اینکه چسب را روی قسمت موردنظر قراردادید نیازی نیست تا فشار زیادی به آن وارد کنید کمی فشار ملایم فقط به‌ اندازه‌ای که چسب از جای خودش تکان نخورد کافی است. 

5- دیوار را آماده‌سازی کنید

رنگ زدن دیوارCredit: Diynetwork

اکثر نقاشان ماهر، قبل از اینکه دیوار را با رنگ اصلی رنگ کنند از یک رنگ شبیه به رنگ اصلی به‌ عنوان زیر ساز استفاده می‌کنند و بعد از لکه‌گیری دیوار، آن را یک‌ دست با رنگ پیش‌زمینه رنگ می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا اولاً رنگ اصلی روی دیوار سر نخورد، دوماً باعث می‌شود تا رنگ اصلی بهتر روی دیوار بنشیند و رنگ زیر آن معلوم نشود، مخصوصاً زمانی که می‌خواهید اتاق را روشن‌تر از رنگ فعلی خود رنگ کنید. و درنهایت انجام این کار موجب می‌شود تا رنگ روی دیوار به‌ اصطلاح طبله (باد) نکند و پوسته‌ پوسته نشود.

6- از تکنیک W استفاده کنید

رنگ زدن دیوارCredit: This Old House

برای رنگ کردن قسمت میانی دیوار از تکنیک W استفاده کنید، به این صورت که غلتک را به رنگ آغشته کنید و اجازه دهید رنگ‌های اضافی از روی آن به داخل سطل بریزند، سپس غلتک را روی بالاترین نقطه دیوار گذاشته و یک W بزرگ بکشید، سپس بدون اینکه غلتک را از روی دیوار بلند کنید، داخل W را پر کنید. با استفاده از همین تکنیک و از بالا به پایین کل دیوار را رنگ کنید. بعد از اتمام کار گوشه‌های دیوار، سقف و نواحی که نتوانسته‌اید با غلتک رنگ کنید را با استفاده از قلم‌مو کامل کنید. 

منبع: wikiHow ،Realsimple ،Diynetwork


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان