چطور حمام را در عید تمیز کنیم

اگر به آنچه ما روزانه استفاده می‌کنیم دقت کنیم، می‌بینیم که تمیز کردن روشویی، دوش، وان و سرویس بهداشتی سزاوار توجه بیشتری هستند

اگر به آنچه ما روزانه استفاده می‌کنیم دقت کنیم، می‌بینیم که تمیز کردن روشویی، دوش، وان و سرویس بهداشتی سزاوار توجه بیشتری هستند. خوشبختانه، تجهیزات لوله کشی مدرن طوری طراحی شده‌اند تا کار تمیز کردن حمام به آسانی امکان پذیر باشد. ما در اینجا توضیح می‌دهیم که بهترین راه برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن حمام کدام است و نکاتی را در مورد پاکسازی حمام به شما یادآور می‌شویم. با بنیتا همراه باشید.

دوش

دوشCredit: pinterest

چه کاری انجام دهیم: دوش را از بالا بردارید و به پایین بیاورید. مقدار کافی از سرکه سفید را در یک کیسه مواد غذایی مثل پلاستیک بریزید (اندازه سرکه به قدری باشد که نازل دوش در آن به طور کامل غوطه‌ور شود) و پلاستیک را گره بزنید تا دوش به مدت یک شب در آن خیس بخورد. دوش را صبح بیرون بیاورید و آبکشی کنید. پرده‌های پلاستیکی حمام را همراه با چند حوله قدیمی (که به عنوان اسکرابر برای پاکسازی پس مانده‌های صابون و کپک کمک می‌کنند) با مواد شوینده در ماشین لباسشویی بشویید و خشک کنید.

برای درب حمام، با اضافه کردن چند قطره سرکه سفید به یک فنجان جوش شیرین خمیری را درست کنید؛ آن را به طور مستقیم روی درب بمالید (این خمیر خوب و ضخیم است و به در می‌چسبد). بگذارید به مدت یک ساعت روی در بماند و سپس با پارچه میکرو فیبر آن را پاک کنید. سپس در را بشویید و با یک پارچه میکرو فیبر جدید آن را خشک کنید. تمیز کردن وان اهمیت زیادی ندارد چون معمولاً در طول هفته به اندازه کافی شسته می‌شود. اما برای شستشوی اضافی آن را با آب گرم پر کنید، و سپس تخلیه کنید. یک پاک کننده حمام روی آن را بریزید و بگذارید به مدت 15 دقیقه قبل از شستشو روی آن بماند.

توصیه می‌کنیم سه توصیه مهم برای تمیز کردن سر دوش ‌های حمام را نیز بخوانید.

چرا: علاوه بر پسمانده‌های صابون، دوش می‌تواند منجر به انتقال اویوم مایکوباکتریوم (پاتوژن مرتبط با بیماری ریوی) شود. دوش می‌تواند میلیون‌ها میکروب را به طور مستقیم به ریه‌های شما ارسال کند.

بهترین روش: پاک کردن تمام سطوح پس از دوش گرفتن، و باز کردن پنجره به مدت یک ساعت در روز برای کاهش سطح رطوبت اتاق.

کاشی، دیوار، سقف

حمام

Credit: pinterest

چه کاری انجام دهیم: با یک پاک کننده چندمنظوره روی کاشی، کانتر، دیوار و سقف اسپری بزنید و دوش را باز کنید، بگذارید آب گرم حدود پنج دقیقه بخار ایجاد کند. آب را ببندید، در را ببندید، و بگذارید ترکیب بخار و پاک کننده به مدت 20 دقیقه بمانند. سپس تمام سطوح را با یک پارچه تمیز پاک کنید. کاشی‌های کف را تنها پس از اینکه کار بقیه جاهای کثیف به پایان رسید پاک کنید.

چرا: صابون، گرد و خاک و سلول‌های مرده پوست، همگی روی سطوح باقی می‌مانند و با میکروسکوپ قابل مشاهده‌اند.

بهترین روش: برای به حداقل رساندن علائم آب روی کاشی و سرامیک، موم ماشین را یک بار در سال روی سطوح بمالید.

دوش‌های فایبر گلاس و درب‌های شیشه‌ای

پاک کردن این سطوح، خاص است. این سطوح را با مواد شوینده‌ای که خاصیت سایندگی ندارند مانند پاک کننده‌های چند منظوره، روغن کاج و یا جوش شیرین بشویید. از مواد پاک کننده ساینده و یا پد شستشو اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث خراشیدگی شوند. درب‌های شیشه‌ای حمام ممکن است با سرکه سفید فوق العاده قوی یا آهک تجاری تمیز شوند. از تهویه به خوبی استففاده کنید و از پوست و لباس خود هنگام استفاده از این محصولات محافظت کنید.

حوله دستی

حوله دستی

Credit: pinterest

چه کاری انجام دهیم: اگر ماشین لباسشویی شما تنظیمات sanitizing را دارد از آن برای شستشوی حوله‌های دستی استفاده کنید. حوله‌ها را هر سه تا چهار روز با حوله تمیز جایگزین کنید. مطلب نکاتی در مورد خشک کردن و نگاهداری از حوله حمام نیز به شما کمک خواهد کرد.

چرا: حوله‌های دستی توسط بسیاری از افراد خانه استفاده شده‌اند و رطوبت موجود در آنها باعث بروز باکتری می‌شود.

بهترین روش: حوله مرطوب را جایی آویزان کنید که هوا جریان دارد. معمولاً این حوله‌ها روی نوار حوله آویزان می‌شوند. فراموش نکنید که نوار حوله را نیز تمیز کنید؛ این نوار محل جمع آوری باکتری است. و همچنین حلق آویز حوله مرطوب را در نزدیکی توالت نصب نکنید.

نکات تمیز کردن حمام

برای پاک کردن از اسکوییجی (کف شوی) استفاده کنید

اسکوییجی

Credit: marthastewart

پرده حمام را زمانی که استفاده نمی‌کنید ببندید، بنابراین آب روی آن نمی‌نشیند. حوله‌ها روی حلق آویز یا میله بگذارید خشک شوند. دیوار حمام را بعد از هر استفاده با اسکوییجی (کف شوی) بشویید.

بگذارید هوا در جریان باشد

جریان هوا در حمام

Credit: marthastewart

برای تضعیف رشد کپک در حمام، میزان گردش هوا و نور را برای کاهش رطوبت، افزایش دهید. در طول حمام گرفتن فن را روشن کنید و حدود 30 دقیقه پس از حمام نیز سیستم‌های تهویه مطبوع و از بین برنده رطوبت را روشن کنید و پنجره‌ها باز بگذارید.

حلقه‌هایی که در وان حمام ایجاد می‌شوند را از بین ببرید

پاک کننده وان

Credit: marthastewart

حلقه وان حمام معمولاً به خاطر استفاده از محصولات روغنی در وان است. وان را بعد از استفاده از محصولات روغنی با آب گرم و یک پاک کننده ساینده ملایم پاک کنید.

عادات سالم تمیز کردن را پیش بگیرید

عادات سالم تمیز کردن

Credit: marthastewart

بسیاری از محصولات مدرنی که برای پاکسازی به کار می‌روند، نه تنها لکه‌ها را از بین نمی‌برند، بلکه مواد شیمیایی خشنی را نیز پشت سر می‌گذارند. یک رویکرد قدیمی برای تمیز کردن، استفاده از صابون ملایم و محصولات ساده‌ای است که شما حتی می‌توانید در آشپزخانه خود پیدا کنید، مانند جوش شیرین و یا سرکه سفید.

پسمانده‌های صابون را محو کنید

حمام

Credit: marthastewart

پسمانده صابون با استفاده از یک پاک کننده اسیدی از بین می‌رود. سرکه سفید و آب این پس مانده را محو خواهد کرد، اما همیشه دستکش بپوشید و پس از شستشو دستکش را کاملاً بشویید.

منبع: pgeveryday، diynetwork، marthastewart


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان