باید ها و نباید های انتخاب کاغذ دیواری مناسب

این روزها استفاده از کاغذ دیواری یکی از مرسوم‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون منزل است اما به دلیل متنوع شدن محصولات موجود در بازار، تصمیم‌گیری برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب تبدیل به یک کار دشوار شده است

این روزها استفاده از کاغذ دیواری یکی از مرسوم‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون منزل است اما به دلیل متنوع شدن محصولات موجود در بازار، تصمیم‌گیری برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب تبدیل به یک کار دشوار شده است. درست است که انتخاب کاغذ دیواری یک کار کاملاً سلیقه‌ای است و هر شخصی دید متفاوتی برای انتخاب دارد اما دانستن یکسری نکات می‌تواند به شما کمک کند که انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید پس در ادامه با بنیتا همراه باشید تا درباره بایدها و نبایدهای انتخاب کاغذ دیواری مناسب بیشتر بخوانید.

کاغذ دیواریCredit: Enhancedhomes

1- سبک اتاق را مشخص کنید

اولین قدم برای انتخاب کاغذ دیواری در نظر گرفتن استایل اتاق با توجه به کارکرد آن است. اگر دوست دارید فضای اتاق را رمانتیک و عاشقانه کنید می‌توانید از کاغذ دیواری‌‌هایی با طرح گل و زمینه روشن استفاده کنید. طرح‌های راه راه با زمینه روشن و ملایم نیز احساس آرامش و راحتی را در فضای اتاق به وجود می‌آورند. اما اگر می‌خواهید از وسایل و چیدمان سنتی برای تزئین اتاق استفاده کنید، باید کاغذ دیواری خود را نیز متناسب با فضای اتاق انتخاب کنید، به عنوان مثال کاغذ دیواری‌‌هایی با طرح‌های مدرن و جدید به هیچ عنوان با مبلمان و وسایل سنتی سازگاری ندارند. همچنین اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارهای اتاق کار خود را دارید بهتر است که برای این منظور از طرح‌های گل‌دار استفاده نکنید، زیرا فضای اتاق کار یک فضای رسمی بوده و صمیمیت آن کم‌تر است پس سعی کنید از کاغذ دیواری‌های رسمی و ساده با طرح‌های بزرگ استفاده کنید.

کاغذ دیواریCredit: My Decorative

2- طرح‌ها را باهم ترکیب نکنید

شاید شما هم وسوسه شوید که چند طرح کاغذ دیواری بخرید و آنها را با هم ترکیب کنید، اما به یاد داشته باشید که ترکیب طرح‌ها و رنگ‌ها به هیچ عنوان ایده خوبی نیست و حتی باعث می‌شود اتاق شما کوچکتر به نظر برسد. بهترین انتخاب، طرح‌ها و رنگ‌های ساده و روشن هستند زیرا فضای اتاق را دل‌باز می‌کنند و هیچ موقع قدیمی نمی‌شوند. 

کاغذ دیواریCredit: Best Kitchen Design

3- در مورد نحوه استفاده از کاغذ دیواری تصمیم‌گیری کنید

اگر می‌خواهید برای هر چهار دیوار یک اتاق از کاغذ دیواری استفاده کنید، طرح‌های ساده و کلاسیک که به شکل افقی هستند انتخاب خوبی بوده و نه تنها خسته کننده نیستند بلکه فضای اتاق را زیبا و امروزی می‌کنند.

پیشنهاد ما به افرادی که می‌خواهند تنها یک دیوار را با کاغذ دیواری پوشش دهند، استفاده از طرح‌های برجسته و خاص است. به عنوان مثال می‌توانید دیوار پشت تخت خواب و یا مبلمان پذیرایی را با کاغذ دیواری دارای طرح‌های براق و پر زرق و برق پوشش دهید.  

کاغذ دیواریCredit: Terrysfabrics

4- بزرگی و کوچکی اتاق را در نظر داشته باشید

کاغذ دیواری‌های تیره با نقش‌های ریز، بدترین انتخاب برای اتاق‌های کوچک هستند زیرا فضای اتاق را گرفته نشان می‌دهند و باعث می‌شوند حتی اتاق از ابعاد واقعی خود نیز کوچک‌تر به نظر برسد. در عوض سعی کنید از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که دارای طرح‌های بزرگ و زیبا هستند مانند طرح گل و پرنده، زیرا طرح‌های بزرگ باعث می‌شوند تا دیوارها به نظر بیننده بزرگ‌تر به نظر برسند و در نتیجه اتاق دل‌بازتر شود.

کاغذ دیواریCredit: Home Picture

5- قبل از خرید آنها را امتحان کنید

یکی دیگر از توصیه‌های پیشنهادی ما به شما این است که اگر قصد انتخاب بین چند طرح کاغذ دیواری را دارید بهتر است که نمونه‌های آنها را با خود به منزل بیاورید زیرا نور پردازی مغازه‌ها به گونه‌ای است که طرح‌ها شفاف‌تر از چیزی که هستند به نظر می‌رسند، بنابراین نمونه‌ها را با خود به منزل بیاورید و روی دیوار قرار دهید، مشاهده طرح‌ها در نور طبیعی منزل به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک زیادی خواهد کرد.

کاغذ دیواریCredit: Grasscloth Wallpaper

6- جهت قرار گرفتن کاغذ دیواری را چند بار چک کنید

قبل از چسباندن کاغذ دیواری به دیوار، جهت قرار گرفتن طرح‌های آن را دو یا سه بار چک کنید. بسیاری از مردم در پایان کار متوجه می‌شوند که کاغذ دیواری را برعکس چسبانده‌اند. همچنین معمولاً برای دیوارهایی که طول‌شان زیاد است از چند رول کاغذ دیواری برای پوشش دیوار استفاده می‌شود، دقت کنید که رول‌ها را باید نزدیک به هم و طرح‌های آن را به گونه‌ای در کنار هم قرار دهید که بیننده متوجه این موضوع نشود. به همین منظور و به دلیل بالا بودن امکان اشتباه در چسباندن کاغذ دیواری، بهتر است که انجام این کار را به یک متخصص بسپارید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان