ماهان شبکه ایرانیان

هوآوی Y۵؛ زیر ذره‌بین فوت‌وفن

بررسی تخصصی یک میان‌رده کارامد و ارزان قیمت اما ساده و بی‌ادعا

هوآوی Y5؛ زیر ذره‌بین فوت‌وفن

بررسی تخصصی یک میان‌رده کارامد و ارزان قیمت اما ساده و بی‌ادعا

هوآوی Y5 در ژوئن سال 2017 معرفی و به بازارهای دنیا عرضه شد. این تلفن هوشمند در سری جدید Y هوآوی نمایشگر 5 اینچ لمسی با وضوح 720×1280پیکسل دارد. پشتیبانی از شبکه 4G نیز به لطف وجود پردازنده چهارهسته‌ای 1٫4 گیگاهرتز به راحتی میسر می‌شود. 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم برای هوآوی Y5 در نظر گرفته شده است و علاوه بر اینها باتری 3 هزار میلی‌آمپر به این تلفن هوشمند هوآوی نیرو می‌دهد. پشتیبانی از دو سیم‌کارت، دوربین 8 مگاپیکسل برای پشت و دوربین 5 مگاپیکسل برای سلفی نیز از دیگر امکاناتی هستند که هوآوی Y5 به آنها تجهیز شده است.

با نگاهی کلی به این مشخصات و کمی مقایسه با محصولاتی که در بازار وجود دارد متوجه خواهید شد که هوآوی Y5 یک تلفن هوشمند میان‌رده و ارزان‌قیمت است که برای انبوه بازار در نظر گرفته شده و قرار نیست از آن انتظار زیادی داشته باشید. این تلفن هوشمند می‌تواند نیازهای یک کاربر معمولی را به راحتی برآورده کند اما اصلاً برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها به دلیل پردازنده کم‌سرعت‌تر نسبت به سایر رقبا طراحی نشده است.

حالا بهتر است با فوت‌وفن همراه باشید تا با این محصول هوآوی که چند ماهی است وارد بازار ایران شده بیشتر آشنا شوید.

صفحه نمایش و طراحی

هوآوی Y5 نمایشگر 5 اینچ از نوع IPS LCD دارد و ابعادش 143٫8x72x8.4 میلی‌متر است. بنابراین، ابعاد نمایشگر به بدنه 66 درصد بوده که در حضور دیگر رقبای میان‌رده بازار که نمایشگر لبه به لبه بزرگتری دارند ممکن است توجه مشتریان مشکل‌پسند را به خود جذب نکند. وزن 150 گرمی این گوشی نیز آن را به یک میان‌رده تقریباً سبک‌وزن مبدل می‌کند.

در طراحی جلوی گوشی به جز سوراخی که در مرکز بالای نمایشگر برای شنیدن صدای مخاطب در تماس‌های صوتی است و یک لنز دوربین جلو در سمت چپ، چیز دیگری دیده نمی‌شود. دور تا دور هر چهار وجه Y5 را نیز نوار باریک نقره‌ای رنگی فرا گرفته که جلوه زیباتری به آن می‌دهد.

در کناره سمت راست گوشی، کلیدهای کنترل صدا و خاموش/روشن دیده می‌شود و در سمت چپ نیز یک کلید وجود دارد. در قسمت پایین پورت میکرو یو.اس.بی و بلندگو قرار دارد و بالای گوشی برای جک صوتی 3٫5 میلی‌متری در نظر گرفته شده است.

بدنه پشت گوشی صاف و ساده و مرتب است و فقط دوربین 8 مگاپیکسل دایره‌شکل در پشت و فلاش LED کنار هم در قسمت بالای آن جا خوش کرده‌اند. لوگوی برند هوآوی همراه با نامش نیز در پشت گوشی کمی پایین‌تر از لنز دوربین حک شده است. در بقیه قسمت‌ها چیز دیگری به چشم نمی‌خورد.

دوربین

هوآوی Y5 در کنار امکانات زیادی که دارد به دوربین 8 مگاپیکسل خوبی مجهز است که فلاش LED دارد. عملکرد این دوربین در مجموع رضایت‌بخش است و در نور کم هم تصاویر نسبتاً خوبی می‌گیرد. دوربین می‌تواند خودش را برای ثبت تصاویر خوب در شب تطبیق دهد و عکس‌هایی با کیفیت خوب برای شما به یادگار بگذارد.

فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل انجام می‌شود و قابلیت‌های نظیر HDR و پانوراما در بهبود تصاویر و فیلم‌هایی که می‌گیرید تأثیر بسزایی خواهند داشت.

دوربین جلو که سلفی گرفتن را برایتان میسر می‌کند 5 مگاپیکسل است و حتی در نور کم یا خیلی زیاد می‌تواند عکس‌های شگفت‌انگیزی ثبت کند. این دوربین به صورت خودکار چهره شما را تشخیص می‌دهد و خودش بر طبق آن کادربندی می‌کند. دوربین Y5 هم برای سلفی گرفتن در نوع خود بی‌نظیر است و هم برای تماس‌های تصویری از طریق برنامه‌هایی نظیر اسکایپ.

در کنار تمامی مزایای هوآوی Y5، شما می‌توانید با کمک قابلیت زیباسازی چهره، تصاویر خود را زیباتر کنید و رنگ و لعاب بیشتری بدهید.

حافظه

حالا نوبت می‌رسد به بررسی حافظه. هوآوی Y5، همان طور که در مقدمه این بررسی گفتیم، حافظه رام 16 گیگابایت و 2 گیگابایت رم دارد. با بهره‌گیری از این میزان حافظه، کاربران می‌توانند عکس‌های و اطلاعات زیادی را ذخیره کنند. اگر چه، ممکن است برخی کاربران مصرف زیادتری داشته باشند و این میزان حافظه برایشان کفایت نکند. به همین علت، هوآوی با تعبیه جایگاه حافظه قابل ارتقا به مشتریان خود امکان افزایش ظرفیت تا 128 گیگابایت را داده است. بنابراین، اگر عاشق دانلود فیلم و بازی هستید، بهتر است یک کارت حافظه برای این گوشی خود تهیه کنید تا با خیال راحت هر کاری که خواستید انجام دهید.

اتصالات شبکه

هوآوی Y5 هم از شبکه 3G پشتیبانی می‌کند و هم 4G. از همین رو، شما می‌توانید با خیال راحت از تجربه اینترنت پرسرعت با این گوشی لذت ببرید. راه‌های ارتباطی دیگری نظیری جی.پی.اس، وای-فای استاندارد b/g/n، بلوتوث 4 و یو.اس.بی نیز برای این محصول میان‌رده هوآوی در نظر گرفته شده است.

باتری

هوآوی Y5 باتری لیتیوم یون بزرگ و قابل تعویض 3 هزار میلی‌آمپر دارد که داخل قاب پشت جداشدنی این گوشی قرار گرفته است. شارژ 2A نیز می‌تواند در مدت زمان یک ساعت و نیم باتری گوشی را به طور کامل شارژ کند.

این میزان باتری تعبیه‌شده می‌تواند 8 تا 9 ساعت هوآوی Y5 را در حالت استندبای یا آماده به کار نگه دارد. مصرف زیاد از شبکه‌های اینترنت 4G/3G/2G یا انجام بازی‌های موبایل باتری را به سرعت کاهش می‌دهد اما در زمانی که مصرف شما در حد معمول باشد دوام خوبی از خود نشان می‌دهد. این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک است و به خوبی می‌تواند در ذخیره انرژی باتری مفید واقع شود.

رابط کاربری

هوآوی Y5 با اندروید 6٫0 مارشملو و رابط کاربری Emotion UI 4.1 اجرا می‌شود. همان طور که می‌دانید این جدیدترین نسخه از اندروید نیست و هنوز هم به نسخه بالاتر به روز نشده است. با این حال، کار با رابط کاربری تجربه بهترین و مرتب‌ترین رابط کاربری را برای شما فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که همه چیز را سازمان‌یافته و منظم خواهید دید.

قسمت بالای صفحه اصلی را ابزارک‌های تاریخ و زمان اشغال کرده و زیر آن نوار آدرس گوگل قرار گرفته است. در صفحه دیگر نیز برنامه‌های کاربردی در ردیف و ستون‌های منظمی چیده شده‌اند. در این بخش، خبری از مدیر برنامه‌های کاربردی نیست و شما باید از طریق نوار کشویی به همه برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

پردازنده

هوآوی Y5 پردازنده چهار هسته‌ای 1٫4 گیگاهرتز دارد و شامل تراشه مدیاتک MT6737T است که بر پایه ساختار ARM Cortex-A53 شکل گرفته. وجود 2 گیگابایت رم انجام چند کار با هم را کمی با سختی مواجه می‌کند و در زمان اجرای چند برنامه به طور همزمان باید منتظر تأخیر در پاسخگویی باشید.

کلام آخر

هوآوی Y5 یک گوشی میان‌رده ارزان‌ قیمت است که مثل خیلی از تلفن‌های هوشمند دیگر با امکاناتی در حد متوسط برای انبوه بازار و کاربرانی که پرمصرف نیستند طراحی شده است و قابلیت خیلی شگفت‌انگیز و برجسته‌ای ندارد.

قیمت هوآویY5  با گارانتی 18 ماهه شرکت مدیاپردازش حدود 520 هزار تومان است. اما برای شما یک پیشنهاد عالی داریم:

الان بهترین فرصت برای خرید هوآوی Y5 و گوشی‌های دیگر هوآوی است زیرا علاوه بر خرید تلفن هوشمند مورد نظرتان می‌توانید در جشنواره  “عیدِ دیدنی با هوآوی” نیز شرکت کنید تا شانس خود را برای برندن جایزه لوکس هوآوی امتحان کنید. قرعه‌کشی 77 دستگاه گوشی لوکس PORSCHE DESIGN Huawei Mate10 واقعاً هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده است!

گوشی پورشه دیزاین Huawei Mate 10 به دلیل طراحی خاص آن که از سوی شرکت صاحب نام PORSCHE DESIGN انجام شده در رده گوشی‌های بسیار گران‌قیمت بازار جای می‌گیرد و هم اکنون برای 77 برنده خوش‌شانس این امکان وجود دارد که این گوشی خاص طی جشنواره “عیدِ دیدنی با هوآوی” در اختیار آنها قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در قرعه‌کشی‌های جشنواره “عیدِ دیدنی با هوآوی” کافی است به وب سایت www.huaweidi.com مراجعه و با وارد کردن اطلاعات گوشی خریداری‌شده در قرعه کشی 77 گوشی لوکس هوآوی شرکت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان