چگونه یک طراح داخلی باشیم؟

اگر دوست دارید یک طراح داخلی باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. در هر حرفه‌ای چالش‌هایی وجود دارد که با دانستن و رعایت نکات اصولی و کلیدی می‌توان از آن چالش‌ها عبور کرد.

آشپزخانه مدرن

اگر دوست دارید یک طراح داخلی باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. در هر حرفه‌ای چالش‌هایی وجود دارد که با دانستن و رعایت نکات اصولی و کلیدی می‌توان از آن چالش‌ها عبور کرد.
دکور مدرن

1- تفاوت و حدود بین طراح داخلی و دکوراتور را رعایت کنید

هرکس می‌تواند خود را یک دکوراتور بنامد، مثل کسی که با کمی بازی کردن و جابه‌جا کردن رنگ‌ها و مبلمان و پارچه‌ها، کار دکور و چیدمان را انجام می‌دهد. اما این فقط کافی نیست. سعی کنید دوره‌های آموزشی لازم را در این زمینه طی کنید و مدرک مرتبط داشته باشید.
دکور مدرن

2- داشتن استعداد ذاتی

هرکسی برای شروع یک فعالیت نیاز به داشتن مقداری استعداد در آن رشته دارد. استعداد ذاتی به معنای این نیست که فرد باید به طور ذاتی و غیرآکادمیک تمامی اصول آن رشته را بداند ولی یک طراح باید مقداری استعداد نیز داشته باشد و سعی کند آن را تقویت کند.
دکور اتاق خواب

3- طراحی داخلی فقط انتخاب پارچه و رنگ نیست

در حالی که پارچه و رنگ نقش مهمی در طراحی داخلی دارد و در بیش‌تر قسمت‌ها استفاده می‌شود، اما باید توجه کنید همه تمرکز خود را به پارچه و رنگ اختصاص ندهید. این اشتباه بزرگی است.

جدا از شناخت کامل این دو مقوله و استفاده از آن‌ها در پروژه، طراح باید تمامی مفاهیم لازم در طراحی داخلی را مورد توجه قرار دهد.

البته این مورد را اشتباه نگیرید. قرار نیست طراح داخلی همه کارها را خودش انجام دهد.
دکورآشپزخانه مدرن

4- حقوق و دستمزد هر طراحی بالا نیست

این هم یکی از موارد خیلی مهم است و شاید سرنوشت جلسه کاری شما با مشتری به آن بستگی داشته باشد. اگر در اعلام حقوق و دستمزد خود مهارت نداشته باشید و با توجه به دانش و تجربه خود، میزان آن را مشخص نکنید، مطمئن باشید که مشتری به سراغ طراح دیگری خواهد رفت. متاسفانه هرکسی که در این زمینه فعالیت می‌کند، فکر می‌کند که در این رشته حقوق و دستمزد باید بالا گفته شود. حقوق یک طراح داخلی در آمریکا در پایین‌ترین سطح 40000 دلار در سال است.
دکور مدرن

5- شما نیاز به یک شخصیت مردم‌پسند دارید

شما به عنوان یک طراح نیازی نیست که خیلی مغرور باشید. این مورد هم شبیه به حقوق و دستمزد است و بعضی‌ها با غرور زیاد با مشتری ارتباط برقرار می‌کنند که کاملا اشتباه است. شما باید با حفظ تعادل، صمیمیت خود را با مشتری حفظ نمایید.

6- داشتن نمونه کار بسیار مهم است

در شروع کار اگر نمونه کار مناسبی ندارید، با مشتریان خود مدارا کنید و با قیمت نسبتا پایین‌تری و با بیش‌ترین دقت و ظرافت کار را انجام دهید تا بتوانید یکی، دو نمونه کار خوب فراهم کنید تا برای پروژه‌های بعدی رزومه خوبی به مشتریان ارائه دهید.
دکور مدرن

7- ماندن در رقابت

طراحی داخلی یک کار تماما رقابتی است. اگر توقف کنید قطعا مشتریان منتظر شما نخواهند ماند، بلکه سراغ طراحان دیگر خواهند رفت. برای ماندن و پیروزی در این رقابت باید همیشه دانش خود را به‌روز نگه دارید و ارتباطات خود را در بالاترین سطح حفظ کنید.

8- قوانین و مقررات حقوقی 

برای یک طراح مهم‌ترین نکته آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی در قراردادهاست تا با کم‌ترین مشکل بتواند پروژه خود را به اتمام برساند. هم‌چنین آشنایی با قوانین ساخت و ساز در منطقه مورد فعالیت نیز مهم است.

با رعایت موارد فوق، می‌توانید ادعا کنید که یک طراح داخلی هستید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر