ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای کامل بارداری هفته به هفته [هفته چهلم/هفته پایانی]

آیا می‌خواهید اطلاعاتتان را در مورد دوران بارداریتان افزایش دهید؟ پس هفته‌ی چهلم بارداریتان را بررسی کنید تا ببینید نوزاد شما چطور رشد می‌کند و همچنین تغییراتی که انتظار می‌رود در بدنتان رخ دهد را بشناسید. با بنیتا همراه باشید.

آیا می‌خواهید اطلاعاتتان را در مورد دوران بارداریتان افزایش دهید؟ پس هفته‌ی چهلم بارداریتان را بررسی کنید تا ببینید نوزاد شما چطور رشد می‌کند و همچنین تغییراتی که انتظار می‌رود در بدنتان رخ دهد را بشناسید. با بنیتا همراه باشید.

رشد کودک

پس از هفته‌ها پیش بینی و آماده‌سازی، نوزادتان در آغوشتان است، شاید هم نه! تنها 5٪ از زنان بر اساس تخمین‌هایی که زده‌اند وضع حمل می‌کنند، و بسیاری از مادران تا 2 هفته بعد از تاریخ مقرر منتظر می‌شوند تا نوزادشان به دنیا بیاید.

وزن کودکی که در هفته‌ی چهلم متولد شده، به طور متوسط، حدود 3300 گرم و قد او تقریباً 51 سانتی متر است. انتظار نداشته باشید نوزادتان در وهله‌ی اول ناز و تپل باشد. اغلب نوزادان موقتاً سری بدشکل دارند و ممکن است با ورنیکس و خون پوشیده شده باشد. پوست کودک شما ممکن است بی‌رنگ، خشک و همراه با جوش باشد. این‌ها تغییراتی کاملاً طبیعی هستند.

به دلیل وجود هورمون‌های شما در سیستم بدنی کودک، اندام تناسلی او ممکن است بزرگ به نظر برسد. حتی ممکن است از نوک سینه‌های کوچک کودک (چه دختر چه پسر) شیر ترشح شود. این مورد بعد از چند روز ناپدید می‌شود و کاملاً طبیعی است.

بلافاصله بعد از تولد، پزشک مخاط را از دهان و بینی کودک خارج می‌کند، و شما برای اولین‌بار گریه‌ای که مدت‌ها در انتظارش بودید را می‌شنوید. ممکن است کودکتان روی شکمتان قرار داده شود و سپس بند ناف را قطع کنند! برخی آزمایشات سریع غربالگری، مانند تست آپگار، برای ارزیابی علائم حیاتی کودک انجام خواهد شد، و همچنین وزن و قد او اندازه گیری می‌شود. اگر بارداری شما در معرض خطر بود، و یا اگر سزارین لازم بود، متخصص نوزادان (پزشک متخصص در زمینه مراقبت‌های ویژه نوزادان) در زمان زایمان حاضر خواهد بود تا به نوزاد شما رسیدگی کند. اگر کودک شما برای زندگی در خارج از رحم، نیاز به مراقبت‌های ویژه داشت، به او رسیدگی خواهد شد و پس از آن می‌توانید نوزادتان را در آغوش بگیرید.

هفته چهلم بارداریCredit: kidshealth

بدن مادر

این هفته شما لحظه‌ای که پیش بینی کرده بودید را تجربه می‌کنید! قبل از این‌که شما بتوانید کودک خود را ملاقات کنید، باید وضع حمل کنید. شاید در کلاس‌های دوران بارداری اطلاعاتی را در مورد سه مرحله‌ی تولد کسب کرده باشید. اولین مرحله، نازک شدن و کشش دهانه رحم در فواصل منظم است. مرحله‌ی دوم هنگامی است که شما کودک را به داخل کانال واژن و بیرون از بدن خود با زور زدن جلو می‌برید. مرحله سوم و نهایی خروج جفت است.

اگر شما طی یک هفته بعد از موعد مقرر هنوز زایمان نکرده‌اید، پزشک آزمایشی به نام بدون استرس (nonstress) را به شما توصیه می‌کند تا بر ضربان قلب جنین و حرکات او نظارت داشته باشد و مطمئن شود که کودک اکسیژن کافی دریافت می‌کند و سیستم عصبی‌اش پاسخ می‌دهد. برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد این آزمایش با پزشک خود مشورت کنید.

اگر زمان زایمان شما عقب افتاده، و یا اگر سلامت شما یا سلامت کودک به زایمان نیاز دارد، پزشک شما ممکن است با پارگی غشاء و یا با تجویز هورمون اکسی توسین یا سایر داروها زایمان را القا کند. اگر بارداری شما در معرض خطر است، یا اگر هر گونه عوارض بالقوه دیگری وجود دارد، شاید به زایمان سزارین احتیاج پیدا کنید.

برخی از زنان زودتر از زمان مقرر نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا می‌آورند و روز تولد او را به خوبی تنظیم می‌کنند. بسیاری از مادرانی که قادر به زایمان طبیعی نیستند احساس ناامیدی می‌کنند. اگر شما یکی از آن‌ها هستید، خود را از نظر احساسی و ذهنی برای تولد آماده کنید. اما اگر شما تحت عمل سزارین برنامه ریزی نشده قرار گرفته‌اید، مطمئن باشید که هنوز هم به کودکتان حس دلبستگی دارید. مهم نیست چه نوع زایمانی را تجربه می‌کنید، نوزاد زیبای شما که ماه‌ها انتظارش را کشیده‌اید به دنیا آمده است! موفق باشید! 

برای آشنایی با هفته سی و نهم بارداری، مقاله راهنمای کامل بارداری هفته به هفته [هفته سی و نهم] را مطالعه بفرمایید.

منبع: kidshealth


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان