باکس آفیس آخر هفته: Fifty Shades Freed با اکران جهانی ۱۳۷ میلیون دلاری به اوج می‌رسد

در هفته‌های پیش رو «پیتر خرگوشه» Peter Rabbit امیدوار است مخاطبانی که سنشان مناسب تماشای «پلنگ سیاه» Black Panther نیست را به خود جذب کند — «پلنگ سیاه» Black Panther در ۱۶ فوریه، که آغاز آخر هفته‌ی تعطیلات روز ریاست جمهوری است، در سالن‌های سینما اکران خواهد شد

«پنجاه طیف آزادی» Fifty Shades Freed از کمپانی یونیورسال Universal از مخاطبان خود در سراسر دنیا با اکران 136.9 میلیون دلاری، دلربایی کرد و فروش این مجموعه‌ی زن پسند را در فروش بلیت باکس آفیس جهانی از مرز 1 میلیارد دلار عبور داد.
«پنجاه طیف آزادی» Fifty Shades Freed در آمریکای شمالی به‌راحتی از بقیه پیشی گرفت و با 38.8 میلیون دلار فروش صدر جدول باکس آفیس را تصاحب کرد و برترین اکران سال تابه‌حال بوده است. هیچ علائمی از تأثیر منفی جنبش #MeToo بر فروش این قسمت از این مجموعه فیلم دیده نمی‌شود. این قسمت کمتر از 17 درصد نسبت به «پنجاه طیف تاریک‌تر» Fifty Shades Darker افت داشته است که برای قسمت سوم یک مجموعه افت ناچیزی محسوب می‌شود، چه رسد به قسمت سوم مجموعه فیلمی که بر اساس کتاب‌هایی ساخته شده‌اند که در اذهان مخاطبان کم‌رنگ شده‌اند.
در خارج از آمریکا، «پنجاه طیف آزادی» Fifty Shades Freed با فروش 98.1 میلیون دلاری از 57 مارکت غوغا کرد و در 54 مارکت مقام اول فروش را به دست آورد. آلمان با 10.8 میلیون دلار فروش پیش‌تر از همه‌ی کشورها قرار داشت، و پس از آن انگلستان/ایرلند (با 8.8 میلیون دلار فروش)، فرانسه (با 8.7 میلیون دلار فروش)، و ایتالیا (با 7.2 میلیون دلار فروش) قرار داشتند.اولین فیلم این مجموعه، «پنجاه طیف خاکستری» Fifty Shades of Grey، با 85.1 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا و 242.4 میلیون دلار فروش در تمام جهان، در فوریه‌ی 2015 اکران شد. در آن زمان کتاب‌های ای. جی. جیمز با تم بی‌دی‌اس‌ام در تمام جهان موردتوجه بودند. دو سال بعد قسمت دوم این مجموعه فیلم با نام «پنجاه طیف تاریک‌تر» Fifty Shades Darker با 46.6 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا و 144.4 میلیون دلار فروش در تمام جهان اکران شد. با در نظر گرفتن این نکته که هزینه‌ی ساخت هر سه فیلم درمجموع پیش از تبلیغات 150 میلیون دلار بود، این مجموعه فیلم درآمد سرشاری را برای یونیورسال Universal به همراه داشته است.
بیش از 75 درصد تماشاگران «پنجاه طیف آزادی» Fifty Shades Freed در آمریکای شمالی را زنان تشکیل دادند. داکوتا جانسون Dakota Johnson بار دیگر در نقش آناستازیا استیل Anastasia Steele بازی می‌کند، درحالی‌که جیمی درنان Jamie Dornan نقش کریستین گری Christian Grey را ایفا می‌کند.دو عنوان جدید آخر هفته در داخل آمریکا، «پیتر خرگوشه» Peter Rabbit و درام تروریستی کلینت ایستوود Clint Eastwood به نام «قطار 15:17 به مقصد پاریس» The 15:17 to Paris بودند.
«پیتر خرگوشه» Peter Rabbit از کمپانی سونی Sony که ترکیب انیمیشن و واقعی است، با فروش تخمینی 25 میلیون دلار از 3725 سالن سینما در جایگاه دوم قرار گرفت. تماشاگران به این فیلم خانوادگی از سونی پیکچرز انیمیشن Sony Pictures Animation، امتیاز A- در سینمااسکور دادند.
جیمز کوردن James Corden خرگوش معروف که نویسنده بیترکس پاتر Beatrix Potter آفریده است را صداپیشگی می‌کند. سایر صداپیشگان عبارت‌اند از دامنل گلیسون Domhnall Gleeson و رز برن Rose Byrne. این فیلم اولین عنوان از شرکت جدید کارمند سابق سونی Sony، داگ بلگراد Doug Belgrad، به نام 2٫0 است.

در هفته‌های پیش رو «پیتر خرگوشه» Peter Rabbit امیدوار است مخاطبانی که سنشان مناسب تماشای «پلنگ سیاه» Black Panther نیست را به خود جذب کند — «پلنگ سیاه» Black Panther در 16 فوریه، که آغاز آخر هفته‌ی تعطیلات روز ریاست جمهوری است، در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.
کارگردان مشهور کلینت ایستوود Clint Eastwood با فیلم «قطار 15:17 به مقصد پاریس» The 15:17 to Paris به صحنه بازگشت و در آن داستان واقعی سه آمریکایی را روایت می‌کند که جلوی یک حمله به قطاری فرانسوی را در سال 2016 گرفتند. کمپانی‌های ویلج رودشو اینترتینمنت Village Roadshow Entertainment و برادران وارنر Warner Bros. در ساخت این فیلم مشارکت کردند، که پس از کوبیده شدن توسط منتقدان فروش نه‌چندان زیاد 12.6 میلیون دلاری از 3042 سالن سینما را رقم زد.
«قطار 15:17 به مقصد پاریس» The 15:17 to Paris در جایگاه سوم جدول باکس‌ آفیس قرار گرفت و در سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes امتیاز 20 درصد را کسب کرد، که بدترین رکورد در بین کارهای ایستوود به‌حساب می‌آید.

تماشاگران هم با این فیلم چندان مهربان نبودند و به آن امتیاز B- دادند. رده‌ی سنی تماشاگران این فیلم به شکل قابل‌توجهی بالا بود؛ در روز جمعه 57 درصد خریداران بلیت بالای 50 سال سن داشتند. در مقابل تنها 14 درصد زیر 25 سال بودند.
در اتفاقی نادر، ایستوود از قهرمانان واقعی — اسپنسر استون Spencer Stone، الک اسکارلاتوس Alek Skarlatos و آنتونی سدلر Anthony Sadler — برای بازی در نقش خود در فیلم استفاده کرده است.
«قطار 15:17 به مقصد پاریس» The 15:17 to Paris با اکران در 23 مارکت خارجی و فروش 5.3 میلیون دلار، به جمع فروش جهانی 17.9 میلیون دلار در اکران خود دست یافت. بدون شک «پنجاه طیف آزادی» زندگی را برای این فیلم در اروپا سخت کرد، جایی که قلعه‌ی امن فیلم‌های ایستوود است.

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle و «برترین شومن» The Greatest Showman به ترتیب با فروش‌های 10 میلیون دلاری و 6.4 میلیون دلاری در جایگاه چهارم و پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفتند.
«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle که تابه‌حال در سطح جهانی 818.8 میلیون دلار فروش داشته است، بدون در نظر گرفتن تورم، پس از «اسپکتر» Spectre و «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming سومین فیلم برتر تاریخ سونی Sony است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر