ماهان شبکه ایرانیان

چهره غم‌زده چرنوبیل زیر مادون قرمز!

تصاویر خیره‌کننده‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید انزاوی تلخ چرنوبیل را نشان می‌دهند؛ تلخ‌تر از آنچه تاکنون دیده‌اید.

چهره غم‌زده چرنوبیل زیر مادون قرمز!

تصاویر خیره‌کننده‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید انزاوی تلخ چرنوبیل را نشان می‌دهند؛ تلخ‌تر از آنچه تاکنون دیده‌اید.

ولادمیر میتگویین عکاس هنرمندی است که با استفاده از فیلترهای اینفرارد یا مادون قرمز جزییات این نخ‌نماشدگی و متروکه ماندن را برجسته‌تر می‌کند. یک اتوبوس اوراقی، یک سیستم رادار، یک شهربازی، عروسک، سالن ورزش، پیانو و غیره؛ اینجا زمان یخ زده است.

سایه‌های قرمز فیلترشده باعث می‌شود پس‌زمینه یخ‌زده و برفی این شهر غم‌زده جلوه بیشتری پیدا کنند.

میتگویین 32 سال سن دارد و به تازگی سری جدیدی از مجموعه تصاویر خود در زمان بازدید از این مکان در جولای سال 2017 را منتشر کرد. این سفر خودجوش منحصراً با هدف روایت داستان این مکان در مصیبت سال 1986 انجام شد.

فاجعه مصیت‌بار انفجار هسته‌ای و اتمی چرنوبیل در روز 6 اردیبهشت 1365 (26 آوریل 1986) در نیروگاه چرنوبیل اوکراین رخ داد. انفجار و آتش‌سوزی در رآکتور شماره 4 نیروگاه چرنوبیل باعث پخش مواد رادیواکتیو در بخش بزرگی از غرب شوروی و اروپا شد.

در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به 5 میلیون نفر آسیب دیدند، حدود 5 هزار مرکز مسکونی در روسیه سفید، اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند. از میان آنها، 2218 شهر و روستا با جمعیت حدود 2/4 میلیون نفر در محدوده اوکراین قرار داشتند، فاجعه چرنوبیل جمعیت کشورهای مذکور را تحت‌الشعاع قرار داد.

با وجود گذشت سال‌ها از این حادثه، هنوز آثاری از مواد رادیو اکتیو و جهش‌های ژنتیکی در مردم منطقه مشاهده می‌شود. در این میان، می‌توان به ناقص شدن نوزادان در دو دهه اخیر، از قبیل بی‌دست و پا متولد شدن اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان