«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

جگوار XF اسپورت‌بریک برای رقابت می آید

این خودرو برای نخستین بار مجهز به سامانه ترمزگیری هوشمند (IEB) شده که در هنگام لزوم بدون دخالت راننده نیروی ترمز را اعمال کرده و سبب کاهش سرعت خودرو می گردد. همچنین سیستم تعلیق این خودرو که قابلیت ۵۰۰ ارتعاش در ثانیه را داراست، نسبت به نسخه سدانXF کاملا متفاوت بوده و برای پایداری و بالانس بهتر به میزان ۲۰ درصد سفت تر از پیش شده است.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

فرادید؛ ارسلان سلیمانیان، برند انگلیسی جاگوار پس از آنکه زیر چتر مدیریتی هندی ها قرار گرفت آرام آرام به روزهای درخشان خود باز می گردد. در واقع از وقتی مالکیت کمپانی جاگوار در سال 2008 به شرکت خودروسازی «TATA Motors» هندوستان واگذار گردید، مالک ثروتمند تاتاموتورز با احیای این برند قدیمی روح تازه ای در کالبد نیمه جان «یوزپلنگ زخمی» دمید.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

به گزارش فرادید، اکنون جگوار پس از گذراندن دوران پر فراز و نشیب با عرضه محصولات جدید در فکر کسب سهم بیشتری از بازارهای جهانی است. آمارهای فروش خودرو در بازارهای اروپا و آمریکا نیز این مطلب را تا حدودی تصدیق می کنند. همین چند سال پیش بود که سری XJ محصولات جاگوار در بازار بریتانیا و آمریکای شمالی به رقیبی جدی برای دو غول آلمان ها در کلاس سدان های فول سایز یعنی آئودی A8و ب.ام.و سری 7 مبدل شد.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

اما گویی جاگوار به تازگی برای دیگر کلاس های پرطرفدار نیز دندان طمع تیز کرده است؛کلاس خودروهای استیشن در بازارهای اروپایی برخلاف کشورمان از بازارهای پرسود به شمار می آید که خودروسازان بزرگ جهان سالهاست حضوری فعال در این بخش از بازار دارند. جاگوار نیز اخیرا با معرفی مدل جدید سریXF اسپورت‌بریک نشان داده که نگاهی ویژه به بازار استیشن ها دوخته است.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

زمانی که سخن از بزرگان این کلاس به میان می آید، نام هایی چون مرسدس E-Class استیشن و ب.ام.و سری 5 تورینگ در اذهان علاقه مندان تداعی می شود اما XF-Sportbrake با تمام قوا برای رقابت با آلمانی های پرادعا وارد میدان رقابت شده است.
ویژگی های فنی
مهندسان جاگوار برای اینکه بتوانند طیف گسترده‌تری از مشتریان را به سمت این خودرو جذب کند، نسخه استیشنXF را با انواع پیشرانه های 4 الی 8 سیلندر عرضه خواهد کرد. جدیدترین پیشرانه جگوار یک نمونه 4 سیلندر توربودیزل به حجم 2لیتر است که توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت را خواهد داشت. این پیشرانه که میتواند بیشینه گشتاوری معادل 450 نیوتون متر را تولید کند6.7ثانیه زمان میخواهد تا XFاستیشن را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و سپس این خودرو به سقف سرعت 225 کیلومتر بر ساعت برساند.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

علاوه بر نمونه مذکور، شرکت جاگوار دو پیشرانه پرقدرت 6 سیلندر 240 و 380 اسب بخاری نیز برای این خودرو در نظر گرفته که میتواند انتخاب طیف گسترده تری از مشتریان جوان تر باشد. پیشرانه 380 اسب بخاری می تواند تنها ظرف مدت 5.3 ثانیه XFاسپورت‌بریک را را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که رکورد هیجان انگیزی برای یک خودروی استیشن به شمار می آید.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!

گفتنی آنکه قدرت تولیدی پیشرانه XF اسپورتبک توسط جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هوشمند(ساخت شرکت ZF) به چرخ های خودرو منتقل می شود.جالب است بدانید که ارزان ترین نسخه XF اسپورت‌بریک توانایی بوکسل کردن باری به اندازه 2 تُن را دارد! این خودرو برای نخستین بار مجهز به سامانه ترمزگیری هوشمند (IEB) شده که در هنگام لزوم بدون دخالت راننده نیروی ترمز را اعمال کرده و سبب کاهش سرعت خودرو می گردد. همچنین سیستم تعلیق این خودرو که قابلیت 500 ارتعاش در ثانیه را داراست، نسبت به نسخه سدانXF کاملا متفاوت بوده و برای پایداری و بالانس بهتر به میزان 20 درصد سفت تر از پیش شده است.

«یوزپلنگ زخمی» از نوع استیشن!
مشتریان XF می توانند خودروی خود را از بین 12 نوع رنگ بدنه و 7 نوع طرح دکوراتیو داخلی انتخاب کنند. با آنکه نسخه سدان XF با قیمت پایه 47 هزار دلاری به بازار عرضه می شود اما بنابر اعلام شرکت جاگوار نسخه استیشن XF(مدل 2018) با قیمت پایه 71 هزار دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان