رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد

قاطعیت در برخورد با زمین خواران و متصرفین اراضی ملی

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به بخشی از دستاورد‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان، لزوم پیگیری مستمر و قاطعیت در برخورد با زمین خواران و متصرفین غیرقانونی را یادآور شد.

ضرورت هم افزایی برای تسریع در روند دادرسی و احقاق حقوق عامهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب، کاهش فاصله زمانی میان ارتکاب جرم و اجرای مجازات را عاملی مهم در تأثیرگذاری آراء محاکم عنوان کرد و با بیان این مطلب که دستگاه قضایی یگانه ملجاء ستم دیدگان است، سرعت و دقت در روند رسیدگی‌های قضایی را دو مؤلفه اساسی به منظور تحقق رضایتمندی عمومی، کاهش آمار وقوع جرم و ارتقاء سطح بازدارندگی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری همچنین تأمین نیروی انسانی متخصص، کارآمد و متناسب با حجم وظایف محوله را شاخصی مؤثر در تسریع روند رسیدگی‌ها بیان کرد و بر ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص وکادرسازی از سوی مراکز دانشگاهی استان تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ضمن اشاره به بخشی از دستاورد‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان، لزوم پیگیری مستمر و قاطعیت در برخورد با زمین خواران و متصرفین غیرقانونی را یادآورشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت توجه به اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و قضایی به موازات یکدیگر و نقش مؤثر آن‌ها در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی؛ با بیان به این مطلب که اجرای طرح توسعه سواحل مکران، انگیزه سودجویان به منظور دست اندازی به اراضی مرغوب این حوزه جغرافیایی را تقویت نموده است، خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور مقابله با هرنوع سوء استفاده احتمالی شد.

وی در بخش دیگری از بیانات خویش به عضویت 22 دستگاه و نهاد در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان اشاره کرد و ضمن تشریح محور‌های مورد بحث و مصوبات این شورا، خاطرنشان ساخت: ارتقاء شاخص امنیت در حوزه شرق استان هرمزگان، توسعه عدالت الکترونیک قضایی و کاهش آمار وقوع آسیب‌های اجتماعی، اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به منظور مقابله همه جانبه با آسیب‌های اجتماعی به عنوان عامل تضییع سرمایه‌های ملی؛ بالندگی و رشد اجتماعی را در گرو کنترل و کاهش جرایم وآسیب‌ها و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه با مشارکت دیگر دستگاه‌های متولی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری مقابله با جرایم مهم را راهبرد عملیاتی دستگاه قضایی استان هرمزگان برشمرد و با اشاره به صدور دستورالعمل ویژه نحوه برخورد با این نوع جرایم؛ لزوم مدیریت پرونده‌های مهم را در مراحل مختلف دادرسی و از لحظه وقوع تا زمان اجرای حکم خواستار شد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دیگرمسئولین قضایی استان؛ از عملکرد موفق و جایگاه ارزنده دستگاه قضایی استان هرمزگان در عرصه خدمت رسانی به مردم تجلیل کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر