احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو در پی اجرای فاز دوم استاندارد مصرف سوخت

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران خبر از اجرای فاز دوم تطابق استاندارد مصرف سوخت خودروها داد. بر همین اساس احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو از ابتدای تیرماه سال آینده وجود دارد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران خبر از اجرای فاز دوم تطابق استاندارد مصرف سوخت خودروها داد. بر همین اساس احتمال توقف تولید 10 خودرو از ابتدای تیرماه سال آینده وجود دارد.

پیمان پیرایش در رابطه اجرای فاز دوم استاندارد مصرف سوخت خودروها اعلام کرد:

به تولیدکنندگان خودرو تا ابتدای تیرماه سال آینده برای رساندن مصرف سوخت محصولات خود به حد استاندارد مهلت داده می‌شود. هر خودرویی نتواند استاندارد موردنظر را دریافت کند، خط تولید آن متوقف خواهد شد.

پیرایش در ادامه افزود:

فاز اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی ماه 1394 اجرایی شد. فاز دوم این طرح باید از دی ماه 1396 اجرایی می‌شد ولی به خودروسازان مهلتی شش ماهه داده شد و این طرح از ابتدای تیرماه 1397 اجرایی می‌شود. فاز سوم این طرح مطابق با معیارهای فعلی اتحادیه اروپا در سال 1398 شروع خواهد شد.

استاندارد مصرف سوخت

او در رابطه با احتمال خط تولید برخی خودروها گفت:

در حال حاضر با اجرایی شدن این طرح خط تولید 20 خودرو باید متوقف شود که البته میزان مصرف سوخت برخی از آن‌ها به حد استاندارد نزدیک است و با اعمال برخی تغییرات، امکان دریافت استاندارد و ادامه تولیدشان وجود دارد.

در همین راستا بعضی از تولیدکنندگان تصمیم به استفاده از موتور بهتر در محصولات خود گرفته‌اند. با این وجود به احتمال زیاد از ابتدای تیرماه سال آینده، خط تولید 10 خودرو متوقف خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر