باکس آفیس آخر هفته: Black Panther به سمت رکوردشکنی می‌جهد

این نقطه‌ی عطفی در هالیوود است. «پلنگ سیاه» Black Panther از کمپانی‌های دیزنی Disney و مارول استودیوز Marvel Studios با فروش تخمینی ۱۹۲ میلیون دلار برای آخر هفته‌ی سه‌روزه‌ی تعطیلات روز ریاست جمهوری و فروش پیش‌بینی‌شده‌ی ۲۱۸ میلیون دلاری برای بازه‌ی چهارروزه‌ی تعطیلات، با گام‌هایی استوار به‌سوی درهم شکستن رکوردها حرکت می‌کند

این نقطه‌ی عطفی در هالیوود است. «پلنگ سیاه» Black Panther از کمپانی‌های دیزنی Disney و مارول استودیوز Marvel Studios با فروش تخمینی 192 میلیون دلار برای آخر هفته‌ی سه‌روزه‌ی تعطیلات روز ریاست جمهوری و فروش پیش‌بینی‌شده‌ی 218 میلیون دلاری برای بازه‌ی چهارروزه‌ی تعطیلات، با گام‌هایی استوار به‌سوی درهم شکستن رکوردها حرکت می‌کند.
این فیلم به کارگردانی رایان کوگلر Ryan Coogler — که به خاطر بزرگ بودن و بودجه‌ی زیادش علی‌رغم گروه بازیگرانی که تقریباً همگی سیاه‌پوست هستند، بی‌سابقه است — پس از فراتر رفتن از تمامی انتظارات تبدیل به پنجمین اکران بزرگ تاریخ در داخل آمریکا شد. این فیلم همچنین پس از «انتقام‌جویان» The Avengers (در سال 2012) از کمپانی مارول Marvel که بدون در نظر گرفتن تورم در سه روز اول اکران خود 207.4 میلیون دلار فروخت، بهترین اکران را در میان فیلم‌های ابرقهرمانی داشته است.

البته آخر هفته هنوز به پایان نرسیده است و «پلنگ سیاه» Black Panther می‌تواند حتی فراتر برود. بسیاری از استودیوهای رقیب جمع فروش چهارروزه‌ی 222 میلیون دلار تا 225 میلیون دلاری و همچنین جمع سه‌روزه‌ی بیشتری در حدود 195 میلیون دلار را نشان می‌دهند.
ازجمله سایر رکوردهایی که این فیلم شکسته است، بزرگ‌ترین اکران برای یک کارگردان آفریقایی-آمریکایی‌تبار، بیشترین امتیاز برای یک فیلم ابرقهرمانی در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes (نود و هفت درصد) و بزرگ‌ترین اکران فوریه است که با کنار زدن قهرمان قبلی، «ددپول» Deadpool که در تعطیلات چهارروزه‌ی ریاست جمهوری در 2016 با 152.2 میلیون دلار اکران شد، به این مقام دست‌یافت.«پلنگ سیاه» Black Panther که در 4020 سالن سینما به نمایش درآمد موردتوجه طیف متنوعی از مخاطبان قرار گرفت. بر اساس گزارش کام‌اسکور comScore، 37 درصد خریداران بلیت آفریقایی-آمریکایی‌تبار بودند. سفیدپوستان با 35 درصد گروه بزرگ بعدی را تشکیل دادند و پس از آن‌ها اسپانیایی تبارها با 18 درصد قرار داشتند. چنین طیف متنوعی از مخاطبان برای یک فیلم ابرقهرمانی بی‌سابقه است. به‌طور متوسط آفریقایی-آمریکایی‌تبارها 15 درصد چنین فیلم‌هایی را تشکیل می‌دهند. تماشاگران زن هم به خاطر نمایش زنان قدرتمند در این فیلم برای تماشای آن به سینماها رفتند و 45 درصد خریداران بلیت را تشکیل دادند (این آمار معمولاً 35 درصد تا 40 درصد برای یک فیلم ابرقهرمانی در آخر هفته‌ی اکران خود است.)دیو هولیس، مدیر پخش دیزنی Disney، گفت: “هفت میلیارد انسان بر روی زمین هستند و هرکدام از آن‌ها به روش خود زندگی می‌کنند. مخاطبان سزاوار این هستند که انعکاسی از خودشان را بر روی پرده‌ی سینما ببینند. گذشته از این‌که این کار، کار درست است؛ باعث جذاب‌تر شدن روایت داستان می‌شود.” گرگ فاستر، مدیرعامل آی‌مکس اینترتینمنت Imax Entertainment افزود: “تمثیل مهم است. «برو بیرون» Get Out، «واندر وومن» Wonder Woman، «کوکو» Coco و حالا «پلنگ سیاه» Black Panther به هالیوود نشان می‌دهند که اصالت و پرداختن به همه‌ی موضوعات درنهایت برنده است.”

«پلنگ سیاه» Black Panther که بودجه‌ی تولیدش پیش از تبلیغات 200 میلیون دلار بود، حرکت برجسته‌ای از طرف کوین فیگ Kevin Feige مارول Marvel و دیزنی Disney به‌حساب می‌آید. مخاطبان با دادن امتیاز A+ به «پلنگ سیاه» در سینمااسکور هم علاقه‌ی خود را نشان دادند. (تنها فیلم دیگر مارول که این امتیاز را کسب کرده ‌است «انتقام‌جویان» Avengers بود.)
در خارج از آمریکا — که فیلم‌هایی با بازیگران سیاه‌پوست ممکن است با چالش روبرو شوند — «پلنگ سیاه» در تقریباً تمامی مارکت‌ها اکران شد، به‌جز روسیه، ژاپن و چین که به ترتیب در تاریخ‌های 22 فوریه، 1 مارس و 9 مارس در آن‌ها اکران خواهد شد. این فیلم فروش قوی 169 میلیون دلاری را رقم‌زده و جمع فروش جهانی خود را تا دوشنبه به 387 میلیون دلار می‌رساند که 52 میلیون دلار از آن از سالن‌های آی‌مکس Imax سراسر جهان است.

در ادامه‌ی جدول باکس آفیس آخر هفته «پیتر خرگوشه» Peter Rabbit با 17.3 میلیون دلار فروش از 3725 سالن سینما در جایگاه دوم قرار گرفت. «پنجاه طیف آزادی» Fifty Shades Freed فروش 16.9 میلیون دلاری را رقم زد و جایگاه سوم را به دست آورد. «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome To The Jungle با 7.9 میلیون دلار فروش در 2800 سالن سینما جمع فروش داخل آمریکا را به 377.6 میلیون دلار رساند و مقام چهارم جدول باکس آفیس را از آن خود کرد. آخرین جایگاه جدول باکس آفیس پنج فیلم برتر آخر هفته متعلق به «قطار 15:17 به مقصد پاریس» The 15:17 to Paris با 7.7 میلیون دلار فروش بود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.[/quote

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر