مرادیان در گفت و گو با میزان:

چرا در سینمای ایران برای بازیگران پیشکسوت نقش اول وجود ندارد/در بهترین شرایط بازیگری هستم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در عرصه هنر و سینما به شخصه احساس می کنم که در بهترین شرایط ممکن بازیگری هستم چون به یک پختگی و نگرشی در این عالم رسیده ام.

یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره جشنواره فیلم فجر گفت: به واسطه بازی در پروژه از یادها رفته نتوانستم فیلم های زیادی را در جشنواره ببینم و تنها "ماهورا"، "عرق سرد" و "مغزهای کوچک زنگ زده" را دیدم.

یوسف مرادیان
وی در همین راستا افزود: فکر می کنم سینما روند رو به جلو دارد و ایده ها و کارهای نو متناسب با شرایط روز، اتفاقات جامعه و محیط پیرامون ما ساخته می شود. امیدوارم مسائل اساسی و ریشه ای در فیلمسازی لحاظ شود.

مرادیان درباره حضور نیروهای جوان در سینما توضیح داد: حضور نیروهای جوان در طول تاریخ وجود داشته و دارد. زمانی که وارد سینما شدم جوانی 21 ساله بودم که با فیلم "لاک پشت" و پس از آن "اصحاب کهف" وارد سینما شدم و در همان سالها با فیلم سینمایی "دوستان" نقش یک را در سینما از آن خود کردم. قبل از من در سینما نسلی حضور داشتند که نمونه مهم آنها ابوالفضل پور عرب بود به همین خاطر قطعا باید روند استفاده از بازیگران جوان ادامه داشته باشد که لازمه عرصه های هنری است اما مسئله ای که احساس می کنم باید کمی به آن توجه و نگاه شود توجه به جایگاه نسل پیشکسوت عرصه بازیگری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در عرصه هنر و سینما به شخصه احساس می کنم که در بهترین شرایط ممکن بازیگری هستم چون به یک پختگی و نگرشی در این عالم رسیده ام، بنابراین فکر می کنم باید از همه رده های سنی برای فعالیت مراقبت شود.

یوسف مرادیان

بازیگر "کارآگاه علوی" درباره اهمیت نسل پیشکسوت سینمای ایران اظهار کرد: چرا در سینمای ما برای نسلی مثل جمشید مشایخی و بزرگانی از این جنس، و در سنین پایین تر بازیگرانی چون رضا کیانیان نقش یک نداریم اما در سینمای دنیا شاهد نقش یک در فیلم ها برای بازیگران در این سنین هستیم. یکی از خلاءهای سینمایی ما نقش یک نداشتن برای پیشکسوتان است.

مرادیان خاطرنشان کرد: قطعا لزوم ورود نیروهای جوان به سینما انکار ناپذیر است اما ما به ازای آن مراقبت، محافظت و در عین حال حفظ جایگاه عزیزانی که سال ها زحمت کشیدند و واقعا دارای توانایی هستند ضروری است. اگر احیانا فیلمی در این رده های سنی ساخته نمی شود به جهت ناتوانی بازیگران پیشکسوت نبوده بلکه به فقدان فیلمنامه، قصه و نپرداختن به مسائلی که در جامعه ما کم هم نیست و مختص نسل های غیر از نوجوان و جوان است برمی گردد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان