نگاهی به سینمای فانتزی و برخی از برترین فیلم‌های آن

سینمای فانتزی، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جلوه‌های هنر هفتم برای تعداد زیادی از مخاطبان است و زومجی در تازه‌ترین پرونده‌ی ویدیویی خود، بخش‌هایی از آن را به زیر ذره‌بین می‌برد.

نگاهی به سینمای فانتزی و برخی از برترین فیلم‌های آن
سطحی از واقعیت وجود دارد که تنها از طریق رویاپردازی می‌توان به آن دست یافت   -فومیتو اوئدا

فومیتو اوئدا، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازان دنیا، در یکی از معروف‌ترین جملاتش گفته «سطحی از واقعیت وجود دارد که تنها از طریق رویاپردازی می‌توان به آن رسید». جمله‌ای که شاید، حقیقی‌ترین عبارت ممکن در ستایش فانتزی و تمام جلوه‌های داستانی آن از جمله سینما باشد. چون در دنیای فانتزی‌ها، مخاطب به جای محدود شدن به عالم پیرامون یا حتی تصوراتی که از آینده دارد، قدم به مکان و زمان‌های تازه‌ای می‌گذارد که شاید گام برداشتن در آن‌ها، بدون وجود این قصه‌گویی‌ها هرگز ممکن نشود. اصلا همین که می‌بینید من برای بیان این جمله از لفظ «شاید» استفاده کرده‌ام، خودش به تنهایی گویای تاثیرگذاری انکارناپذیر سینمای فانتزی، بر مخاطبانش است. چون در خلال پیش‌روی فیلم‌های برتر این جنس از سینما، ما هرگز باور نداریم که در حال تماشای تصاویری غیر حقیقی هستیم و موقع غرق شدن در این داستان‌ها، ناخواسته زیبایی‌ها و جهان‌های‌شان را باور می‌کنیم. به سبب همین زیبایی عجیب و غریب، سینمای فانتزی که در عین حضورش در تمامی ادوار سینما و داشتن جلوه‌هایی شگفت‌انگیز روی پرده‌های نقره‌ای میان برهه‌هایی گوناگون از تاریخ این مدیوم، اصلی‌ترین جلوه‌های ورود جدی‌اش به بخش‌بخش گیشه‌ها را در سی سال اخیر تجربه کرده، در تازه‌ترین پرونده‌ی ویدیویی زومجی، به شکلی خلاصه‌شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. پرونده‌ای که نخستین بار در بیست و پنجمین قسمت «فریم» یا به عبارت بهتر، برنامه‌ی اختصاصی زومجی برای دنیای سینما و تلویزیون، به دست شما مخاطبان عزیز رسید و حالا، می‌توان آن را به شکل جداگانه نیز تماشا کرد.

دانلود از آپارات ؛ تماشا در یوتیوب

«فریم»، برنامه‌ای ویدیویی است که چهارشنبه شب‌های هر هفته، تقدیم دنبال‌کنندگان زومجی می‌شود. مجموعه‌ای از آیتم‌های گوناگون ویدیویی که برای عاشقان سینما آفریده شده و هر بار، با دست گذاشتن روی موضوعاتی متفاوت، زوایای به خصوصی از این جهان بزرگ و محترم را بررسی می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر