ماهان شبکه ایرانیان

افزایش اختلاف ۶ میلیونی قیمت کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی در شب عید!

به گزارش چرخان، به نقل از خبرگزاری فارس بازار خرید خودرو با افزایش شدید متقاضیان روبه‌رو شده است. این افزایش تقاضا از نزدیک شدن به روزهای آغازین سال جدید حکایت دارد، اما موضوع این است که با محدودیت عرضه خودروسازان داخلی شاهد اختلاف قیمت چشم‌گیر بین کارخانه و بازار هستیم.

به گزارش چرخان، به نقل از خبرگزاری فارس بازار خرید خودرو با افزایش شدید متقاضیان روبه‌رو شده است. این افزایش تقاضا از نزدیک شدن به روزهای آغازین سال جدید حکایت دارد، اما موضوع این است که با محدودیت عرضه خودروسازان داخلی شاهد اختلاف قیمت چشم‌گیر بین کارخانه و بازار هستیم.

به طوری که اختلاف قیمت در خودروهایی با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان به 6 میلیون تومان می‌رسد. به عنوان مثال: خودروی پژو پارس ال‌ایکس با قیمت کارخانه‌ای 39 میلیون و 400 هزار تومان، این روزها با قیمت 45 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود. که شاهد اختلاف قمیت چیزی حدود 6 میلیون تومان هستیم. همچنین خودروی سمند ال‌ایکس قیمت کارخانه‌ای 31 میلیون تومان و 300 هزار تومان است. در حال حاضر در بازار با قیمت 35 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود (ناگفته نماند افزایش قیمت این خودرو در بازار پیش‌تر 32 میلیون و 500 هزار تومان بود)

همچنین خودروی پژو 405 مدل جی‌ال‌ایکس در حال حاضر 31 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. که شاهد اختلاف قیمت 3 میلیون تومان نسبت به کارخانه هستیم.
در مورد پژو 206 تیپ 2 نیز شاهد رشد 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار هستیم که در حال حاضر این خودرو با قیمت 36 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. (قیمت کارخانه‌ای این خودرو 33 میلیون و 800 هزار تومان است)

این تمام ماجرا نیست. افزایش قیمت از کارخانه و بازار در خودروهای بالای 100 میلیون تومان به 30 میلیون تومان هم می‌رسد. اختلاف قیمت در خودروهای بالای 45 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان از کارخانه و بازار حدود 14 تا 15 میلیون تومان است. برای پژو 206 تیپ 5 باید به قیمت 41 میلیون و 800 هزار تومان در بازار اشاره کنیم. (ارزش کارخانه‌ای این خودرو 39 میلیون و 100 هزار تومان است) قابل توجه است که قیمت این خودرو در بازار تا 1 ماه پیش حدود 500 هزار تومان زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسید.

پژو 206 صندوق‌دار در حال حاضر در بازار با رشد 2 میلیون تومانی روبه‌رو شده است و به قیمت 42 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 39 میلیون و 800 هزار تومان است.

خودروی دنا که قیمت کارخانه‌ای 42 میلیون و 700 هزار تومان دارد در بازار به قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است و معامله می‌شود. حدود 5 میلیون تومان افزایش اختلاف قیمت کارخانه‌ای دارد. این اختلاف قیمت کارخانه‌ای در بازار خودروهای داخلی در حالی در بازار شب عید با افزایش روبه‌رو شده است که کنترل قیمت‌ها و وضعیت بازار نیازمند نظارت دستگاه‌های مربوط به ویژه سازمان حمایت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان