حقایقی درباره دونالد هاروی قاتل زنجیره ای یا فرشته مرگ

لقب فرشته مرگ بعد از جوزف منگل پزشک بی رحم نازی به قاتل زنجیره ای دونالد هاروی داده شد. هاروی یک دستیار پرستار بود و در بیمارستان کار می کرد

حقایقی درباره دونالد هاروی قاتل زنجیره ای یا فرشته مرگ

لقب فرشته مرگ بعد از جوزف منگل پزشک بی رحم نازی به قاتل زنجیره ای دونالد هاروی داده شد. هاروی یک دستیار پرستار بود و در بیمارستان کار می کرد. روش هاروی مثل قاتلان زنجیره معروف دیگری چون تد باندی و پیتر کورتن در مقابل چشم دیگران با شکنجه و خشونت و خونریزی نبود و به همین دلیل او را آدم جالب و در عین حال ترسناکی می شناسند. در این جا درباره دونالد هاروی قاتل زنجیره ای یا فرشته مرگ بیشتر بدانیم.

دونالد هاروی قاتل زنجیره ای

قاتل پزشکی

دونالد هاروی بیشتر عمرش را در صنعت پزشکی کار کرده است. اولین شغلش در سال 1970 در بیمارستان ماریمانت که اکنون به بیمارستان سنت ژوزف تغییر کرده بود. هاروی وقتی وارد این صنعت شد ثانیه ای از وقتش را هدر نداد و اولین قتل را در همین سال انجام داد. هاروی به عنوان کمک پرستار بیماری به نام لوگان اوانس را با بالش و پلاستیک خفه کرد. بعد از کشتن اوانس خودش را مرتب کرد و مثل این که هیچ اتفاقی نیفتاده باشد پرستار را برای انجام وظایفش صدا کرد. این شروع قتل های زنجیره ای 17 ساله او بود که تا سال 1987 طول کشید.

 

دونالد هاروی قاتل زنجیره ای

قتل های پی در پی

بعد از چشیدن طعم خوش اولین قتل دومین جنایت را در روز بعد از روز قتل اوانس مرتکب شد. هاروی شخصی را به نام جیمز تایری با استفاده از یک کاتتر در سایز نامناسب به قتل رساند. بعد از وارد کردن کاتتر، جیمز را آنقدر وارونه نگه داشت تا خون بالا آورد و مرد. او این کار را در مقابل چشمان همکارانش انجام داد.

دونالد هاروی قاتل زنجیره ای

قاتل ذاتی

دونالد هاروی دقیقا برعکس قاتلان زنجیره ای دیگر که اولین قتل آن ها با قتل های دیگر فاصله زمانی زیادی داشت آرامشی غیرعادی داشت. شاید دلیل خونسردی اش این بود که در هیچکدام از قتل های او خونریزی در کار نبود و مجبور نبود که اجساد را مخفی کند. اما سرعت قتل های زنجیره ای هاروی ترسناک و عجیب بود. سومین جنایت هاروی در تاریخ 22 ژوئن 1970 یعنی کمتر از یک ماه بعد از قتل دوم اتفاق افتاد. او دستگاه اکسیژن زنی به نام الیزابت ویات را جدا کرده و تا زمان مردنش او را تماشا کرد. ویات پیر، بیمار و ناامید بود و مدت ها بود آرزوی مرگ می کرد. این جنایت او را می توان اتانازی یا همان مرگ یاری نامید.

دونالد هاروی قاتل زنجیره ای

حمام کردن مرده

هاروی علیرغم قاتلان زنجیره ای دیگر که با فاصله زمانی آدم می کشتند به نظر می رسد هاروی بیشتر از آن ها تشنه خون است و تنها 20 روز بعد از کشتن الیزابت ویات مردی به نام یوجین مک کویین را به قتل رساند. مک کویین به علت وضعیت بیماری وخیمی که داشت نباید روی شکم می خوابید. اما هاروی این وضعیت را نادیده گرفت و مک کویین را وارونه کرد و او را در مایعات بدن خودش غرق کرد. هاروی برای پوشاندن جنایتش به پرستارها دستور داد او را به حمام ببرند تا حالش بهتر شود. پرستاران غافل از این که مک کویین مرده است او را به حمام بردند و دوباره متوجه مردن او شدند. بیمارستان بدون این که واقعیت را بداند مجبور بود این موضوع را مخفی نگه دارد و هاروی همچنان برنامه قتل های دیگر در روزهای آینده را می ریخت.

هاروی در همان سال 10 نفر را به قتل رساند و در مجموع محکوم به قتل 17 نفر است.

دونالد هاروی قاتل زنجیره ای

روش های هاروی

هاروی به روش های مختلفی مردم را می کشت. خفه کردن، وصل کردن دستگاه اکسیژن ناقص، استفاده از سم، سیانید و آرسنیک برای گرفتن جان بیمارانی که تحت نظارت او بودند.

دونالد هاروی قاتل زنجیره ای

دستگیری دونالد هاروی

در تاریخ 31 مارس 1971 هاروی در حالی که در مصرف نوشیدنی الکلی زیاده روی کرده بود و گدایی می کرد دستگیر شد و به تمام قتل هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد اما پلیس حرف های او را باور نکرد و آزادش کردند. هاروی یک بار دیگر در سال 1987 دستگیر شد و برای دومین بار به جنایاتش اعتراف کرد و محکوم به حبس ابد شد. در تاریخ 28 مارس 2017 هاروی 2 روز بعد از ضرب و شتم شدیدی که توسط یکی از هم سلولی هایش دیده بود از دنیا رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان