گرامی‌داشت یاد آتش‌نشانان در چهلم حادثه پلاسکو

همزمان با برگزاری مراسم چهلم شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو، مراسمی با حضور خانواده‌های شهدای آتش‌نشان، هنرمندان، ورزشکاران و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رییس شورای شهر تهران در این مراسم که امروز (15 اسفندماه) در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در دنیا، انسان‌های فراوانی هستند که در ظاهر زنده‌اند، اما هنگامی که به عمق زندگی آن‌ها بنگرید، متوجه می‌شوید که شاید مردگان متحرکی بیشتر نباشند. ما از انسان‌هایی که جنایت می‌کنند، می‌گذریم، زیرا نام انسان را روی آن‌ها نهادن درست نیست.

مهدی چمران اظهار کرد: زندگی عده‌ای دیگر از انسان‌ها، حرکت، عشق‌آفرینی و شورآفرینی دارد و برای بشر و رضای خدا، زندگی خود را طَبَق اخلاص گذاشته‌اند و برای زندگی خودشان، اهمیتی قائل نیستند. این‌ها انسان‌ هستند. نمونه کاملی از انسانیت که اگر هم زنده نباشند، باز هم نام آن‌ها را انسان می‌گذاریم و یاد و خاطره آن‌ها زنده و جاوید است.

او در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: راه شهدای دفاع مقدس، زنده مانده و آزادی لبنان، غزه و سوریه را تضمین کرده است. ما در جامعه، مانند این انسان‌ها را کم نداریم و به آن‌ها افتخار می‌کنیم. درست است که آن‌ها بین ما نیستند، اما به ملکوت اعلی رسیده‌اند. شهدای آتش‌نشان نیز از این دسته‌ انسان‌ها هستند.

چمران در ادامه، دو دست‌نوشته از شهید چمران را درباره عشق و سوختن خواند.

حسام‌الدین موسوی نیز در این مراسم گفت: در آستانه چهلمین روز درگذشت جانسوز شهدای آتش‌نشان هستیم که در حادثه  پلاسکو شهید شدند. در کشور ما، عنصر از جان گذشتگی یک اصل و میراث جاودانه است. از زمان‌های دور، آنچه ایرانی‌ها به آن زبانزد بوده‌اند، از خود گذشتگی بوده است. برخلاف برخی ملت‌ها که برای خود اسطوره می‌سازند، ایران آکنده از مردان و زنانی است که با فدا کردن جان خود برای وطن‌شان، مثال‌زدنی‌ هستند.

در این مراسم، بیانه‌ای که علی پروین آن را نوشته بود، توسط مجری برای حاضران خوانده شد. همچنین محسن توسلی دو قطعه موسیقی برای حاضران اجرا کرد. مصطفی هوشیار نیز به مداحی پرداخت.

کمیل قاسمی - قهرمان کشتی -، علی پروین، حمید استیلی، آرش میراسماعیلی، سیدمحمود رضوی - تهیه‌کننده - و محمدحسین مهدویان - کارگردان -، بهروز بقایی، عموهای  فیتیله‌ای از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان