اگر به فکر این هستید که چگونه باغ، حیاط و تراس خود را برای ماه‌های گرم پیش رو آماده کنید، این مطلب را بخوانید. چه در فکر طراحی کامل باغ خود هستید و چه تنها به تغییراتی کوچک در دکوراسیون فضای باز خانه خود می‌اندیشید، دانستن درباره روش‌های کاشت گیاه، مصالح مورد استفاده و سبک‌های طراحی محبوب سال 2018 به شما کمک خواهد کرد.

غذاخوری در فضای باز

تابستان و بهار بهترین موقعیت برای لذت بردن از فضای باز خانه هستند. غذاخوری در هوای آزاد هم امسال بیشتر از هر وقت دیگری محبوبیت خواهد داشت. بنابراین فضایی را با مبلمان راحت، نورپردازی مناسب و ترجیحاً یک آتش‌دان یا باربیکیو به پذیرایی از خانواده و مهمانان‌تان در فصل‌های گرم اختصاص دهید. همچنین بهتر است برای این فضا سایه‌بانی در نظر بگیرید و یا آن را به شکل یک آلاچیق کامل بسازید.

فضای باز

وابی سابی و پذیرش نقص‌ها

وابی سابی یک مفهوم در زیبایی شناسی سنتی ژاپنی است که بر پایه پذیرش چرخه رشد، فروپاشی و مرگ بنا شده است. با توجه به این مفهوم شما باید عقب بنشینید و زیبایی طبیعی تغییر در طبیعت را نظاره کنید: گیاهان هرس نشده، سنگ‌های پوشیده از خزه، دروازه‌های آهنی زنگ زده و سفال‌های تحلیل رفته.

بنابراین اگر می‌خواهید به این روش باغ یا باغچه خود را بیارایید، نباید زیاد به تقارن و طول عمر عناصر توجه کنید و گیاهان و وسایلی را انتخاب کنید که در طول فصول مختلف تغییر می‌کنند.

فضای باز

برای مطالعه بیشتر درباره این مفهوم مطلب «» را بخوانید.

فضای سبز در بالکن

در سال‌های اخیر به خاطر اینکه بیشتر مردم در خانه‌های اجاره‌ای و در آپارتمان‌هایی که فضای باز کافی در اختیار ندارند، زندگی می‌کنند، ایجاد فضای سبز در بالکن فراگیرتر شده است. در بالکن می‌توانید با بهبود کیفیت فضای موجود، فارغ از ابعاد آن، خلاقیت و سلیقه خود را نشان دهید. فضای در اختیار شما می‌تواند یک بالکن، پاسیو و یا حتی طاقچه یک پنجره باشد. انواع متفاوتی از گلدان و سازه‌های عمودی برای پرورش انواع گل‌ها و گیاهان وجود دارند.

فضای باز

نمونه‌های زیبای طراحی فضای سبز در بالکن را در مطلب «» ببینید.

اتاقک‌هایی کوچک، زیبا و کاربردی

امروزه باغ‌ و باغچه خانه‌ها کوچک‌تر شده‌اند، اما هنوز نیاز به فضای کافی برای قرار دادن وسایل باغبانی و انباری وجود دارد. بنابراین باید با سازه‌های کاربردی و کارآمد از فضای باغ به خوبی استفاده کرد.

فضای باز

همچنین امروزه اتاقک‌های چندکاربردی محبوبیت یافته‌اند. این اتاقک‌ها دیگر فقط برای انبار کردن وسایل نیستند، بلکه می‌توان قسمتی از آن را به یک گلخانه زیبا تبدیل کرد.

فضای باز

فضای باز

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.