فرادید؛ فراخوان جهانی میتسوبیشی برای 230 هزار دستگاه خودرو اعلام شد تا این خودروساز ژاپنی بار دیگر با مشکل نقص فنی خودروهایش روبرو گردد. گویا سه خودروی لنسر، asx و اوتلندر محصولاتی هستند که به علت بروز چند مشکل مختلف، باید هر چه سریعتر به کارخانه بازگردانده شوند تا مهندسان میتسو نسبت به رفع نقص آنها اقدام کنند.
به گزارش فرادید، آن طور که منابع خبری گزارش دادهاند، عمده این محصولات معیوب در استرالیا و آسیای شرقی به فروش رفتهاند و نقص اصلی آنها مربوط به سیستم ترمز پارک آنها است که به دلیل داشتن برخی منافذ با خطر ورود آب به داخل شافت مرکزی سیستم ترمز روبرو بوده که این موضوع ممکن است عملکرد ترمز خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. در عین حال ممکن است برخی خودروهای میتسو به نقص سیستم تعویض دنده هم دچار شده باشند.
دیگر موردی که موجب شده تا شرکت میتسوبیشی مدلهای لنسر و اوتلندر را به کارخانه فرا بخواند، عیب اساسی سیستم سانروف خودرو است که با برخی ایرادات باز و بسته شده و شکایت بسیاری از مشتریان را در پی داشته است. گویا نوار و چسب حاشیه شیشه سانروف مشکل داشته و باید هرچه زودتر رفع نقص شود وگرنه امکان جدا شدن یکباره سانروف حین حرکت خودرو وجود دارد.
جدا از اینکه برخی از خودروهای سری ASX به دلیل ورود آب به محفظه بین شیشه و اتاق با مشکل خوردگی مواجه شده و باید برای رفع نقص به کارخانه مراجعه کنند، 3 محصول میتسو مشکل موتور هم دارند. طبق ادعای کار ادوایس استرالیا، موتور محصولات میتسو از قبیل اوتلندر، ASX و لنسر هم دارای نقص بوده و به گفته میتسوبیشی نقص در سامانه جرقه زنی خودکار موتور ممکن است به عملکرد کیفی و بلندمدت پیشرانه این خودروها خسارت وارد کند. برخی از مشتریان گزارش دادهاند در مواردی هنگام رانندگی با خاموش شدن یکباره موتور، اخطار کامپیوتر، خالی شدن باطری و گرم شدن بسیار زیاد پیشرانه مواجه شدهاند.
مشخص نیست با توجه به انبوهی از نقایص و فروش نسبتا بالای میتسوبیشی در ایران، آیا واردکننده خودروهای این برند که نماینده رسمی میتسو در ایران هم هست، نسبت به رفع نقص یا اعلام عدم نقص خودروهای خود اقدام موثری انجام می دهد یا نه؟ از آنجا که بازار ایران به بازار جهانی اتصال ندارد، متاسفانه کمتر پیش میآید که فراخوانهای جهانی خودروسازان شامل حال خریداران ایرانی شود و خودروهای معیوب به همین دلیل بدون تعمیر به کار خود ادامه میدهند.