ماهان شبکه ایرانیان

معرفی تبلت‌های اندروید و لپ‌تاپ پیشرفته هوآوی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸

در کنفرانس مطبوعاتی هوآوی که ساعاتی پیش در بارسلون اسپانیا برگزار شد، همان طور که از پیش انتظار می‌رفت تلفن همراه جدیدی معرفی نشد؛ نه از نوع پرچمدار و نه میان‌رده یا پایین‌رده.

معرفی تبلت‌های اندروید و لپ‌تاپ پیشرفته هوآوی در کنگره جهانی موبایل 2018

در کنفرانس مطبوعاتی هوآوی که ساعاتی پیش در بارسلون اسپانیا برگزار شد، همان طور که از پیش انتظار می‌رفت تلفن همراه جدیدی معرفی نشد؛ نه از نوع پرچمدار و نه میان‌رده یا پایین‌رده.

در عوض، هوآوی از سکوی نمایشگاه MWC 2018 به عنوان فرصتی برای رونمایی از تبلت‌های جدید و فناوری‌هایش در زمینه مودم 5G یا نسل پنجم استفاده کرد.

کنفرانس مطبوعاتی هوآوی رأس ساعت 4 و نیم بعد از ظهر به وقت ایران (2 بعد از ظهر به وقت اروپا) برگزار شد. در این مراسم، یک لپ‌تاپ میت بوک با نام MateBook X Pro و دو تبلت اندروید با نام‌های MediaPad M5 (8.4in) و MediaPad M5 (10.8in) معرفی شدند. این طور که به نظر می‌رسد مدل Pro جدید از لپ‌تاپ هوآوی در رقابت با سامسونگ گلکسی بوک تولید شده است.

اکنون این محصولات را به طور مختصر معرفی می‌کنیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

تبلت‌های اندروید مدیاپد هوآوی

همان طور که گفتیم هوآوی از دو تبلت مدیاپد ام 5 (MediaPad M5) در حضور اصحاب رسانه پرده‌برداری کرد. این محصولات مخصوص کاربران پرمصرف ویدیو طراحی شده است؛ چه آنهایی که بخواهند فیلم‌های آنلاین ببینند یا فیلم را دانلود کنند.

مدل‌های MediaPad M5 و M5 Pro شباهت بسیار زیادی به هم دارند و در واقع یک دستگاه هستند اما اندازه آنها و برخی از امکاناتشان نیز با هم فرق دارد. این تبلت‌ها به نمایشگر شیشه‌ای منحنی با وضوح 1600×2560 پیکسل، پنل IPS، آنتن U شکل و درگاه سیم کارت مجهز هستند.

مدل10٫8 اینچ با نام MediaPad M5 Pro از 4 بلندگو و یک قلم برخوردار است. قلم هوآوی M Pen حساسیتی در سطح 4096 دارد و با یک بار شارژ کامل تا 50 روز دوام می‌آورد. شارژ این قلم نیز از طریق یو.اس.بی صورت می‌گیرد.

اتصال سوزنی این تبلت امکان نصب صفحه‌کلید نیز به این دستگاه را می‌دهد که البته آن را باید جداگانه تهیه کرد. انتظار می‌رود این تبلت بتواند 10 ساعت پخش ویدیوی 1080 پیکسل داشته باشد.

مدل 8٫4 اینچ که کوچکتر است MediaPad M5 نامیده می‌شود و فقط دو بلندگو دارد. در این محصول نه از قلم خبری است و نه اتصال سوزنی برای نصبی صفحه کلید.

در این مراسم قیمت و زمان عرضه این تبلت‌های اندروید هوآوی اعلام نشد.

لپ‌تاپ هوآوی میت بوک ایکس پرو

جدیدترین محصول هوآوی با پورت‌های بیشتر و امکانات امنیتی پیشرفته‌تر در این کنفرانس مطبوعاتی معرفی شد. لپ‌تاپ جدید هوآوی با نام میت بوک ایکس پرو Matebook X Pro انگار می‌خواهد با لپ‌تاپ‌های اپل مک بوک پرو یا گلکسی بوک سامسونگ دست و پنجه نرم کند.

اگر سال گذشته میت بوک ایکس با اپل مک بوک قابل مقایسه بود، امسال میت بوک ایکس پرو نیز جایگزین مناسبی برای اپل مک بوک پرو خواهد بود. این لپ‌تاپ جدید از هوآوی که به بدنه فلزی مجهز شده بسیار شبیه رقیب خود از نظر طراحی شیک و باریکش است. نسخه جدید لپ‌تاپ هوآوی بزرگتر از میت بوک ایکس و برای انتخاب پورت‌های بیشتری طراحی شده. علاوه بر این ویژگی عالی، نمایشگر لمسی با پوشش ضد جذب اثر انگشت از جمله قابلیت‌های برجسته این لپ‌تاپ است که کاربران را شیفته خود می‌کند.

لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو در بازار امریکا با ویندوز 10 نسخه Home Signature Image Edition، Office 365 (با یک سال دسترسی) و Matedock 2.0 عرضه می‌شود که هنوز قیمت و زمان عرضه آن مشخص نیست.

قابلیت امنیتی جدید که از آن صحبت کردیم دوربین وب‌کم مخفی آن است که بین کلیدهای F7 و F8 تعبیه شده. طراحی این دوربین به گونه‌‌ای است که به راحتی قابل مشاهده نیست. این قابلیت هوشمندانه به این معنی است که دیگر لازم نیست روی وب‌کم را به دلیل حفظ حریم شخصی با نوار چسب بپوشانید. اما متأسفانه این دوربین زاویه گسترده زاویه چندان گسترده‌ای ندارد.

لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو هوآوی نمایش 13٫9 اینچ در قاب 12 اینچ دارد که نسبت اندازه نمایشگر به بدنه را به 91 درصد می‌رساند. حاشیه بسیار باریک در این لپ‌تاپ ظاهر خیلی لوکسی به میت بوک ایکس پرو می‌دهد.

وضوح نمایشگر 2000×3000 پیکسل و روشنایی آن 450 نیت است. صفحه کلید کامل و پد لمسی خیلی بزرگ از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است که توجه طراحان را به خود جلب خواهد کرد. در این لپ‌تاپ، همان اسکنر اثر انگشتی که گوشی‌های هوآوی به آن مجهز هستند دیده می‌شود. به گفته هوآوی اثر انگشت شما با این اسکنر در کامپیوتر خودتان با امنیت کامل حفظ می‌شود نه در کلاود.

لپ تاپ جدید هوآوی به رنگ‌های نوک مدادی و نقره‌ای در بازار عرضه خواهد شد. هوآوی تخمین می‌کند که عمر باتری این لپ تاپ 12 ساعت با پخش ویدئوی 1080 پیکسل باشد. شارژر سریعی که برای لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو در نظر گرفته شده می‌تواند با 30 دقیقه شارژ شدن 6 ساعت به باتری جان دهد.

مشخصات فنی دیگر:

  • تراشه: نسل هفتم اینتل Core i5 یا i7
  • 8 یا 16 گیگابایت رم
  • 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD
  • پردازنده گرافیک: انویدیا GeForce MX1502GB GDDR5
  • پورت‌ها: دو پورت Type-A USB و یک پورت Type-C USB
  • بلندگو: 4 بلندگو با فناوری دالبی اتمس (Dolby Atmos)

مودم نسل پنجم 5G

مودم 5G ابتکار دیگر هوآوی بود که در کنفرانس مطبوعاتی خود از آن صحبت کرد. این مودم اولین مودم 5G دنیاست که به تراشه اختصاصی خود هوآوی مجهز شده. به گفته هوآوی، این مودم در نسل پنجم قرار است با ارائه سرعت 20 گیگابایت در ثانیه رویای کاربران را با حقیقت پیوند دهد.

مودم جدید هوآوی 5G CPE نام دارد که تراشه Huawei Balong 5G01 با سرعت دریافت 2 گیگابیت در ثانیه در آن به کار رفته و از تمامی باندهای فرکانس شبکه 5G و فرکانس 6 گیگاهرتز و هم چنین POE پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب، انرژی مودم با کابل اترنت قابل تأمین شدن است. هنوز شرکت هوآوی اعلام نکرده که این مودم را چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه می‌کند.

همراه ما باشید تا در مطالب بعدی بررسی تخصصی، هندزآن و مقایسه این محصولات با رقبایشان را به شما ارائه ‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان