تصاویری گرم و پرحرارت از زندگی سرد و بی‌حرارت بی‌خانمان‌های لندن

فقط همین فیلترهای گرم مجازی هستند که می‌توانند به زندگی سرد و کسالت‌بار بی‌خانمان‌ها و کارتون‌خواب‌های لندن حرارت دهند.

تصاویری گرم و پرحرارت از زندگی سرد و بی‌حرارت بی‌خانمان‌های لندن

فقط همین فیلترهای گرم مجازی هستند که می‌توانند به زندگی سرد و کسالت‌بار بی‌خانمان‌ها و کارتون‌خواب‌های لندن حرارت دهند.

گرِی هاتون، عکاس و هنرمند بریتانیایی، سوژه عکاسی زمستان امسال را افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه لندن انتخاب کرده است. او با استفاده از تصویربرداری حرارتی در دوربین خود زاویه دید جدیدی از مشکل رو به فزونی کارتن‌خوابی در انگلستان را به نمایش گذاشت. گری سعی کرده در آثار هنری‌اش مصائب زندگی افراد بی‌خانمانی را برجسته کند که در طی زمستان سرد در خیابان‌های لندن بی‌هدف پرسه می‌زنند و سرپناهی در زمستان ندارند.

کارتن‌خواب‌های لندن با زندگی در خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های تاریک دچار مشکلات زیادی در سلامت جسم و روح خود می‌شوند. یکی از این مشکلات بیماری‌های دستگاه تنفسی است که به دلیل نزدیک شدن به شعله‌های آتش برای گرم کردن بدن خود به آن مواجه می‌شوند.

البته، ناگفته نماند مراکز خیریه‌ای هستند که به این افراد کمک کنند و چای، قهوه و غذا به بی‌خانمان‌های لندنی بدهند. حتی گرم‌خانه‌ها نیز برای بسیاری از این افراد جای گرم و نرم در شب‌های سرد زمستان دارند. خیلی از افرادی که برای دریافت کمک به این مکان‌های خیریه نمی‌آیند در واقع در خیابان زندگی نمی‌کنند اما آنها هم بی‌خانمان در نظر گرفته می‌شوند زیرا در مهمان‌خانه، خانه‌های موقتی یا حتی در مکان‌های پرجمعیتی زندگی می‌کنند که شرایط زندگی سطح پایین و دشواری دارد.

بیشتر ساختمان‌هایی که معماری شیک و گرانبهایی دارند از جمع شدن افراد بی‌خانمان، پرسه زدن یا دراز کشیدن حوالی آنها ممانعت به عمل می‌آورند.

دوربین این عکاس هنرمند تصویر دنیا با این آدم‌هایش را با کمک پالت رنگی خاصی از رنگ‌های مجازی و زنده‌ به نام Fusion با سایه‌های سیاه و آبی پررنگ ثبت می‌کنند. سایه‌های آبی سردترین و سفیدها گرم‌ترین نقاط عکس هستند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر