ماهان شبکه ایرانیان

اختصاص تسهیلات به شرکت‌های خدمات انرژی و دانش‌بنیان

تهران- ایرنا- دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: این معاونت در اجرای پروژه بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان‌ها، منابع قابل توجهی به صورت تسهیلات به شرکت‌های خدمات انرژی و دانش‌بنیان اختصاص می‌دهد.

اختصاص تسهیلات به شرکت‌های خدمات انرژی و دانش‌بنیان
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی ریاست جمهوری، یدالله سبوحی در مراسم بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار، که با حضور نماینده سازمان ملل متحد برگزار شد، افزود: به ‌منظور افزایش کارایی انرژی ساختمان‌ های مسکونی و تجاری-اداری که منجر به کاهش آلاینده‌های زیست ‌محیطی می‌شود، صندوق تسهیلات محیط‌ زیست حدود چهار میلیون دلار برای طرح اجرای بهینه‌سازی انرژی در ایران تصویب کرده است.
به گفته وی، در فرایند اجرای این طرح به منظور توسعه ظرفیت شرکت های خدمات انرژی و دانش بنیان در حوزه بهینه سازی انرژی در ساختمان، تسهیلات به شرکت های خدمات انرژی و دانش بنیان تخصیص داده می شود.
دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست معاونت علمی با بیان اینکه توسعه کسب‌وکار انرژی یکی از اهداف این ستاد است، افزود: ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست معاونت علمی به ‌منظور توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، همکاری خود با سازمان تسهیلات جهانی محیط‌ زیست و دفتر عمران سازمان ملل را از یک سال گذشته آغاز کرده است؛ موافقت ‌نامه‌ای‌ بین این مراکز امضا و پروژه‌ای تعریف شده که ستاد مجری آن است.
وی هدف از اجرای این پروژه را در سه بخش خلاصه کرد و افزود: ابتدا با بررسی سیاست‌ها و قوانینی که در کشورها داریم از تجربیات بین‌المللی برای بهینه‌سازی و به‌ روز کردن سیاست‌ها استفاده و در قدم بعدی با ایجاد تحول در بازار انرژی این بخش تقویت خواهد شد.
سبوحی ادامه داد: در این خصوص از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ‌تازگی طرحی تحت عنوان 'بازار رقابتی بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست' به شورای عالی انرژی کشور ارسال‌ شده است.
وی گفت: هدف سوم این پروژه ایجاد پایلوت‌هایی برای تشریح موارد مختلف بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان‌ها است که با پیاده‌سازی فناوری‌های جدید و پایش آنها به ایجاد کسب‌وکار خدمات انرژی و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته می شود.
سبوحی خاطرنشان کرد: ظرفیت بهینه‌سازی در ساختمان نزدیک به 30 درصد است و حدود 40 درصد از انرژی کشور در ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ این رقم قابل ‌ملاحظه‌ای است بنابراین با بهینه‌سازی انرژی در این بخش می‌توان صرفه جویی 200 بشکه نفت در بخش ساختمان را شاهد بود که ارزش صادراتی انرژی صرفه جویی شده معادل 6 میلیارد دلار در سال خواهد بود.
علمی**1023**1834
تنظیم کننده: ابوالقاسم تیموری** انتشاردهنده: ناهید شفیعی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان