ماهان شبکه ایرانیان

از این اشتباهات مراقبت از پوست خود در زمستان دست بردارید

آب‌وهوای سرد، مشکلاتی از قبیل خشکی و خارش پوست و ترک‌های دست و لب‌ها را در پی دارد. زمانی‌که هوای بیرون سرد می‌شود، هوای داخل خانه رطوبت خود را از دست داده و پوست شما خشک می‌شود. وسایل گرمایشی نیز باعث خشکی هر چه بیشتر پوست شما می شوند.

آب‌وهوای سرد، مشکلاتی از قبیل خشکی و خارش پوست و ترک‌های دست و لب‌ها را در پی دارد. زمانی‌که هوای بیرون سرد می‌شود، هوای داخل خانه رطوبت خود را از دست داده و پوست شما خشک می‌شود. وسایل گرمایشی نیز باعث خشکی هر چه بیشتر پوست شما می شوند.

بااین‌حال چگونه می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد؟ بهترین راه برای درمان این مشکلات شایع پوستی در فصل زمستان چیست؟ با بنیتا همراه باشید تا با تعدادی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در فصل زمستان مرتکب می‌شوند آشنا شوید.

اشتباه اول: شما محصولات مراقبتی پوست خود را تغییر نمی‌دهید

مراقبت از پوستCredit: Creative RF/Hero Images/GettyImages

شما نمی‌توانید از یک محصول مراقب پوستی در تمام سال استفاده کنید. پوست شما، با توجه به تغییر فصل، نیازمند محصولات مراقبتی مختلف است، به‌خصوص این‌که در فصل زمستان هوا نیز خشک‌تر می‌شود. اگر از یک پاک‌کننده‌ی کفی استفاده می‌کنید، زمان آن رسیده تا برای این فصل به‌سراغ یک پاک‌کننده‌ی کرمی و یا پایه‌ی روغنی بروید.

در مورد استفاده از مرطوب‌کننده‌ نیز تجدیدنظر کنید. حتی اگر دارای یک پوست چرب هستید نیز به مرطوب‌کننده نیاز دارید. مرطوب کردن پوست، توازن و سلامت پوست شما را حفظ می‌کند. پوست در فصل زمستان نیازمند رطوبت بیشتری است. شما می‌توانید به سراغ یک مرطوب‌کننده‌ی کرمی‌تر و یا سنگین‌تر رفته و از آن برای افزایش رطوبت پوست خود استفاده کنید. به‌علاوه مطمئن شوید که در این فصل رطوبت بدن خود را از طریق نوشیدن آب کافی و یا چای تأمین می‌کنید.

اشتباه دوم: لایه‌برداری نمی‌کنید

اسکرابCredit: Creative RF/Image Source/GettyImages

فقط به این خاطر که بدن شما در فصل زمستان با لباس بیشتری پوشیده شده است، نباید از لایه‌برداری پوست دست کشید. اگر لایه‌برداری را متوقف کنید، سلول‌های مرده‌ی پوست بر روی پوست شما انباشته شده و پوست شما پوسته‌پوسته و کدر شده و محصولات مراقبتی پوست هم نمی‌توانند شادابی را به پوستتان بازگردانند.

به دلیل زمستان و سردی هوا، لایه‌برداری پوست را با شدت کمتری انجام دهید. به‌جای آن از اسکراب‌های ملایمی استفاده کنید که حاوی روغن‌های مرطوب‌کننده‌ی همراه با نمک و دانه‌های لایه‌بردار برای پوست شما باشند. در این زمستان چطور پوست خود را لایه برداری کنیم مطلبی مناسب برای مطالعه است.

پوست صورت شما نیز به لایه‌برداری در فصل زمستان نیاز دارد، اما یک‌بار دیگر تاکید می‌کنم که نیازی نیست تا لایه‌برداری پوست با شدت و قدرت زیادی انجام شود. برای این کار تنها از مواد لایه‌بردار ملایم استفاده کنید.

اشتباه سوم: از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید

کرم ضد آفتابCredit: Creative RF/Chris Cross/GettyImages

اگرچه روزها در فصل زمستان کوتاه‌تر بوده و نور آفتاب هم شدت زیادی ندارد، اما صورت شما همچنان به کرم ضد آفتاب احتیاج دارد. پوست شما می‌تواند مانند تابستان از نور آفتاب زمستانی آسیب ببیند. به خاطر داشته باشید که اگر علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی هستید، حتماً باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار آفتاب‌سوختگی نشوید؛ زیرا در فصل زمستان و در مناطق برفی، نور خورشید از طریق برف بازتاب پیدا کرده و با صورت شما برخورد می‌کند. مطمئن شوید که از یک کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده می‌کنید.

اگر در مناطق کوهستانی و ارتفاعات هستید این کار را فراموش نکنید؛ زیرا شدت تابش نور آفتاب در ارتفاعات بالاتر بیشتر است.

اشتباه چهارم: لب‌ها و دستان خود را فراموش می‌کنید

لبلوCredit: Creative RF/L.A. NOVIA/GettyImages

دست‌ها و لب‌های ما نیز در فصل زمستان آسیب می‌بینند؛ زیرا ما وجب‌به‌وجب پوست خود را با لباس پوشانده، اما این دو ناحیه را فراموش می‌کنیم. مرطوب کردن این نواحی از بدن در فصل زمستان فوق‌العاده مهم است. همیشه از یک کرم دست و یک مرطوب‌کننده‌ی لب  استفاده کرده و در طول روز آن‌ها را فراموش نکنید.

زمانی‌که دیدید یک محصول آرایشی با بدن شما سازگار است، دو تا از آن خریداری کرده و یکی را در خانه و دیگری را در کیف خود قرار دهید. با این کار دیگر چرب کردن دست‌ها و لب خود را فراموش نخواهید کرد.

اشتباه پنجم: در زمان مناسب از مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنید

مرطوب کنندهCredit: Pixabay

به‌منظور این‌که از مرطوب‌کننده‌ی خود بیشترین بهره را ببرید، آن را در زمان مناسب استفاده کنید. زمان مناسب برای استفاده از مرطوب‌کننده درست پس از بیرون آمدن از زیر دوش و زمانی است که پوست شما هنوز کمی مرطوب است. با این کار، می‌توان قبل از تبخیر شدن رطوبت، آن را روی پوست حفظ کرد. این یک گام حیاتی برای نرم نگه داشتن پوست بدن در فصل زمستان است. به‌علاوه در فصل زمستان نباید برای مدت طولانی در زیر دوش آب خیلی داغ قرار گرفت. آب داغ رطوبت پوست ما را بیش‌ازحد ممکن از بین می‌برد.

منبع: skincare


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان