ماهان شبکه ایرانیان

رمان تازه نویسنده برگزیده جایزه جلال؛

بایرامی از «باد و کاه» نوشت/ روایتی نوجوانانه از انقلاب

تازه‌ترین رمان محمد رضا بایرامی با عنوان «باد و کاه» از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.

بایرامی از «باد و کاه» نوشت/ روایتی نوجوانانه از انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین رمان محمد رضا بایرامی با عنوان «باد و کاه» از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

بایرامی که پیش از این با نگارش رمان «لم یزرع» در سال 1395 برگزیده جایزه ادبی جلال آل‌احمد شده بود، در این رمان به سبک آثار متاخر خود به سراغ یک نوجوان برای پیش‌برد داستان خود رفته و از زبان او روایتش را تعریف می‌کند.

«باد و کاه» داستانی را در روزهای پایانی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و در یکی از روستاهای شمال غرب ایران بازگو می‌کند. نوجوان قهرمان داستان به همراه خانواده مشغول درو محصولات است که ناگهان خبر دار می‌شوند برادر بزرگترش که در شهر به سربازی مشغول بوده به روستا بازگشته و در واقع از خدمت فرار کرده است. این اتفاق سرآغاز ماجراهایی است که در داستان رخ می‌دهد.

بنا بر اعلام ناشر توصیف‌های او از پاییز روستا و فصل خرمن و نیز به کار بردن ظریف اصطلاحات و عبارت‌های محلی آذری که در کار درو و خرمن به کار برده می‌شود از رمان او یک اثر بلند فولکلور و در عین حال یک تریلر داستانی با حل و هوای انقلاب اسلامی خلق کرده است. اثری که مخاطب آن هم می‌تواند نوجوان ایرانی خواهان متن داستانی جذاب باشد، هم علاقه‌مندان پیگیر به داستان‌هایی که کشف و نگاه تازه‌ای به انقلاب اسلامی دارند و هم علاقه‌مندان به داستان فولکلور.

«باد و کاه» از جمله معدود آثاری است که این روزها در ادبیات ایران در قالب مرکز گریز و خارج از پایتخت و با محوریت یک روستا نوشته می‌شود؛ روستایی که رفته‌رفته هویت خود را در ساختار اجتماعی و شهری ایران از دست داده است. از سوی دیگر بایرامی پس از مدت‌ها قلم زدن در حال و هوای جنگ و از این منظر نیز این اتفاق یک طبع‌آزمایی تازه به شمار می‌رود.

 این رمان را انتشارات کتاب نیستان رمان «باد و کاه» را در 224 صفحه و با قیمت 18000 تومان منتشر کرده است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان