بازار بازی های ویدیویی بریتانیا در سالی که گذشت، به فروش رکوردشکن 5 میلیارد پوندی (حدوداً 6.9 میلیارد دلار) رسید که دلیل اصلی آن به موفقیت عظیم کنسول نینتندو سوییچ و نیز محبوبیت هدست های واقعیت مجازی باز می گردد. گیمرهای بریتانیایی طی سال 2017، بالغ بر 5.11 میلیارد پوند صرف خرید کنسول ها، بازی های ویدیویی، سخت افزارهای جانبی و شرکت در رویدادهای گیمینگ کردند و درآمد صنعت بازی را با رشد 12.4 درصدی نسبت به سال 2016 همراه کردند.
تحلیلگران حالا اعتقاد دارند که با موفقیت کنسول هیبریدی سوییچ در بریتانیا و دیگر نقاط جهان، شاهد «رنسانسی» در حوزه کنسول های گیمینگ هستیم. گفتنی است که مجموع فروش کنسول های بازی در سال 2017 و در کشورهای بریتانیا، با رشد 30 درصدی به 659 میلیون پوند رسیده و برای نخستین بار از سال 2014، دچار رشد مثبت شده است.
در این بین اشتیاق به هدست های واقعیت مجازی روز به روز بیشتر می شود و برای نخستین بار، 100 میلیون پوند برای خرید این هدست ها هزینه شده که رشد 23.5 درصدی نسبت به سال 2016 را رقم می زند. فروش بالای هدست های واقعیت مجازی، به افزایش تقاضا برای قطعات سخت افزاری پی سی نیز منجر شد و به همین خاطر فروش سخت افزارهای پی سی با رشد 51 درصدی به 376 میلیون پوند رسید.
علی رغم فروش عالی سخت افزارها، نرم افزارهای بازی کماکان بخش اعظمی از درآمد بازار را با خود اختصاص داده اند و با رشد 8.3 درصدی، مجموع درآمد 3.56 میلیارد پوندی را روانه جیب سازندگانشان کرده اند. به نظر می رسد مردم حالا بیشتر از هر زمان دیگر به خرید دیجیتالی بازی های ویدیویی تمایل دارند و گزارش ها نشان می دهد که سهم بازی های فیزیکی در حال کاهش است؛ البته این اتفاق تنها به حوزه بازی محدود نبوده و در تمام حوزه های سرگرمی به وقوع می پیوندد.
بازی های دیجیتالی پی سی و کنسول ها مجموعاً درآمدی معادل 1.6 میلیارد پوند داشته اند که 13.4 درصد از سال گذشته بیشتر است و بازار بازی های موبایل هم با رشد چشمگیر 7.8 درصدی، ارزشی معادل 1.07 میلیارد پوند پیدا کرد. در این بین، اعتیاد گیمرهای بریتانیایی به عناوین بلاک باستر مثل Call of Duty سبب شد نرم افزارهای فیزیکی هم با رشد اندک 3.1 درصدی، درآمد 790 میلیون پوندی کسب کنند.
گزارش های اخیر نشان می دهد که علاقه گیمرها به بازی های ویدیویی بسیار فراتر از تصاویر مجازی روی نمایشگرها می رود و گیمرها با شرکت در رویدادهای بزرگی نظیر EGX و اینسومنیا و نیز مسابقات ورزش های الکترونیکی، بلیت هایی به ارزش 8.4 میلیون پوند خریداری کرده اند. در نهایت، گیمرها 72.9 میلیون پوند نیز صرف اسباب بازی ها و محصولات مرتبط با بازی های ویدیویی کردند که گفته می شود بخشی از این درآمد، به خاطر «بازنمایی قدرتمندتر بازی ها در سینما» بوده است.
لیست پر فروش ترین بازی های بریتانیا با درنظرگیری فروش فیزیکی و دیجیتالی به شرح زیر است:
01. FIFA 18 (ELECTRONIC ARTS) – 2,696,721
02. CALL OF DUTY: WWII (ACTIVISION BLIZZARD) – 2,442,416
03. GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2) – 1,080,022
04. ASSASSIN’S CREED ORIGINS (UBISOFT) – 679,965
05. DESTINY 2 (ACTIVISION BLIZZARD) – 673,551
06. STAR WARS BATTLEFRONT II (ELECTRONIC ARTS) – 658,814
07. CRASH BANDICOOT N.SANE TRILOGY (ACTIVISION) – 651,354
08. TOM CLANCY’S GHOST RECON: WILDLANDS (UBISOFT) – 574,889
09. GRAN TURISMO: SPORT (SONY COMPUTER ENT.) – 484,833
10. HORIZON ZERO DAWN (SONY COMPUTER ENT.) – 456,374