هوآوی؛ متفاوت‌تر و سربلندتر از همیشه در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸!

شرکت هوآوی با سه تبلت و یک لپ‌تاپ قدرتمند و اولین مودم ۵G دنیا نگین پرتلألو MWC ۲۰۱۸ بود.

هوآوی؛ متفاوت‌تر و سربلندتر از همیشه در کنگره جهانی موبایل 2018!

شرکت هوآوی با سه تبلت و یک لپ‌تاپ قدرتمند و اولین مودم 5G دنیا نگین پرتلألو MWC 2018 بود.

کنفرانس مطبوعاتی هوآوی یکی از پرهیچان‌ترین مراسمی بود که برندهای مختلف در کنگره جهانی موبایل 2018 برگزار کردند زیرا اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های مختلف تقریباً اطمینان داشتند که قرار نیست با تلفن‌های هوشمند پرچمدار و میان‌رده هوآوی روبه‌رو شوند. به همین دلیل، این کنفرانس از نگاه خبرنگاران مدعو کمی مرموز بود. فقط با توجه به سابقه محصولات قبلی هوآوی می‌شد حدس زد که احتمال معرفی تبلت یا لپ‌تاپ وجود دارد.

تیم فوت‌وفن امسال در کنگره جهانی موبایل 2018 در بارسلون اسپانیا حضور پیدا کرد تا شما را به طور کامل از مشروح رخدادهای بزرگ هوآوی باخبر کند. با فوت‌وفن همراه باشید تا کمی بیشتر از هوآوی در کنگره جهانی موبایل بدانید.

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هوآوی، اولین نفری بود که به روی صحنه پا گذاشت و در مورد رشد و پیشرفت باورنکردنی این برند و محصولات بی‌نظیری که تولید کرده است توضیحاتی داد تا پرچمداران موبایل و لپ‌تاپ‌هایش را بار دیگر به حضار و سایر کسانی که این مراسم را به صورت زنده مشاهده می‌کردند یادآوری کند.

یکی از محصولات برجسته‌ای که در این مراسم معرفی شد لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) بود که ظاهری بسیار شیک و زیبا داشت. نمایشگر 2000×3000 پیکسل با وضوح 260 7 پیکسل در اینچ، گاموت رنگ 100% sRGB، روشنایی 450 نیت با نسبت 1500:1 نیز از جمله مشخصات فنی بارز صفحه نمایش این لپ‌تاپ هستند. در لپ‌تاپ جدید هوآوی، آن قدر حاشیه‌ها کم و باریک شده‌اند که همه آرزو می‌کردند کاش همه لپ‌تاپ‌ها همین طور بودند.

لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو هوآوی بسیار شبیه مک بوک ایر اپل است منتها ابعاد باریک‌تری نسبت به محصول اپل دارد.

همان طور که می‌دانید، این محصول زیبا پورت USB-A، پردازنده‌ای با تراشه نسل هشتم اینتل و سیستم سرمایش هوشمند با طراحی مشابه باله‌های کوسه مجهز شده است. برای میت بوک ایکس پرو، کارت گرافیک آن‌بورد جی فورس MX150 در نظر گرفته است و بلندگوهای 4 تایی این لپ‌تاپ جدید تنظیمات فرکانس جداگانه دارد؛ توییتر برای صدای زیر واضح و ساب ووفر برای صدای بم توانمند و غنی. ویدیو نیز به صدای دالبی مجهز شده است.

طبق دموهایی که پخش شد، می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که میت بوک ایکس پرو صدایی عالی دارد که با باتری قدرتمندش از 12 ساعت مشاهده لذت‌بخش فیلم و 15 ساعت مرور وب را میسر می‌کند.

یک چیز هیجان‌انگیز دیگر در لپ‌تاپ هوآوی کلید پاور تک‌لمسی با نام One Touch Power Button بود؛ چیزی شبیه کلید Touch ID در آیفون که این بار به لپ‌تاپ‌های هوآوی آمده است.

لپ‌تاپ 14 اینچ هوآوی در کمتر از 8 ثانیه روشن و طی دو ثانیه از خواب بیدار می‌شود؛ یعنی از حالت Sleep خارج می‌شود. صفحه کلید نوردهی پشت دارد و پد لمسی نیز سریع‌ترین پد در لپ‌تاپ‌های 14 اینچ به شمار می‌رود.

به نظر شما، هوآوی برای افزایش اندازه نمایشگر چه چاره‌ای اندیشید؟ آیا به فکر قربانی کردن دوربین وب‌کم با کم کردن حاشیه افتاد؟ خیر! این دوربین را بین کلیدهای ‌F6 و F7 مخفی کرد. به این می‌گویند یک ایده جالب و کاربردی از سوی برند پیشگام هوآوی.

پشتیبانی از پورت تاندربولت 3 نیز برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده؛ به عبارت دیگر این نمایشگر از نوع 4K است. علاوه بر این، کارت گرافیک خارجی GeForce GTX1080 برای میت بوک ایکس پرو تعبیه شده است. شارژر جیبی فناوری شارژ سریع دارد و زود پر می‌شود. نرم‌افزار جدید هوآوی به ابزار اشتراک‌گذاری به نام Huawei Share مجهز است که امکان انتقال یکهزار عکس را طی 3 دقیقه یا یک گیگابایت ویدئو طی یک دقیقه را از اندروید به ویندوز 10 می‌دهد.

کورت پیترسون در این مراسم امکانات جدید برای ویندوز 10 معرفی کرد که کورتانا و مترجم فوری از آن جمله‌اند. جالب اینجاست که این مترجم فوری بدون نیاز به آنلاین بودن هم کار می‌کند.

ریچارد یو در این مراسم شلوغ و پرهیاهو اعلام کرد که ممکن است میت بوک ایکس پرو شباهت به مک بوک ایر داشته باشد اما خیلی قدرتمند از آن است. حتی از رقبای مهمی نظیر Thinkpad X1 Carbon، Dell XPS 13، HP Spetcre 13 و مدل‌های یوگا از لپ‌تاپ‌های لنوو نیز قدرت بیشتری دارد. به نظر می‌رسد می‌توان این لپ‌تاپ هوآوی را یک لپ‌تاپ تمام صفحه نامید.

حالا لپ‌تاپ‌ها را کنار می‌گذاریم تا کمی در مورد تبلت‌های اندروید جدید هوآوی صحبت کنیم که در این مراسم معرفی شدند.

در مطالب قبلی فوت‌وفن مشخصات فنی این مدل‌های جدید از تبلت‌های اندروید هوآوی را گفتیم و بررسی اجمالی کردیم. پس، در اینجا فقط به معرفی اجمالی آنها می‌پردازیم.

این 3 مدل تبلت جدید از خانواده مدیاپد ام 5 (MediaPad M5) هوآوی بودند که نمایشگر 10٫8 اینچ و 8٫4 اینچ با طراحی ممتاز و عملکردی عالی داشتند. نمایشگر شیشه دو و نیم بعدی دارد و قاب پشت یک‌دست فلزی است.

نمایشگر با وضوح 2K که از نظر تراکم پیکسل بهتر از آیپد پرو و آیپد مینی است نسبت تصویر به بدنه بهتری دارد. صدای تبلت‌ها از فناوری پیشرفته هارمان کاردون برخوردار بوده و پخش فیلم با صدای 360 درجه را میسر می‌کند. حالت مراقبت از چشم و تعبیه بلندگوی خطی در داخل آن از دیگر مشخصات بارز سری تبلت‌های مدیا پد ام 5 هوآوی است. مدل 10٫8 اینچ به داک صفحه کلید متصل می‌شود و تبلت را به حالت دسکتاپ درمی‌آورد. این تبلت‌ها به قلمی به نام M Pen مجهزند که 4096 نقطه حساس به فشار دارد.

مسلماً همان طور که انتظارش را دارید، قیمت لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو از تبلت‌ها بیشتر است. بنابراین، تبلت‌های مدیا پد ام 5 هوآوی برای رفع نیازهای معمولی گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری هستند.

ریچارد یو در این کنفرانس جذاب از فناوری نسل پنجم 5K صحبت کرد و گفت که انتظار می‌رود امسال در مورد استاندارد نسل آتی ارتباطات مذاکراتی با شرکت‌های فناوری برتر صورت پذیرد.

تراشه Balong 5G01 هوآوی که در انحصار این شرکت است اولین تراشه مودم 5G دنیا به شمار می‌رود. مودم Huawei 5G CPE نیز اولین مودم دنیاست که هم قابلیت اتصال به شبکه 4G و هم 5G را دارد.

کلام آخر

آن چه تا کنون گفتیم و شنیدید، تمام آن چیزهایی بود که در کنفرانس مطبوعاتی هوآوی در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون اسپانیا رخ داد؛ در مجموع این که خبری از تلفن هوشمند و پرچمدار هوآوی پی 20 نبود و فقط سه تبلت مدیا پد ام 5 (یک مدل در ابعاد 8٫4 اینچ و دو مدل در ابعاد 10٫8 اینچ)، یک لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو و یک مودم 5G معرفی شدند.

نکته مهم: هوآوی تأیید کرد که نسل جدید تلفن همراهش که قرار است به زودی معرفی کند یک تلفن هوشمند مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود که 27 مارس در پاریس طی یک کنفرانس اختصاصی هوآوی معرفی خواهد شد؛ همان محصولی که انتظار می‌رود خانواده پی 20 هوآوی باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان