تاثیرگذاران دنیای مد/ ریچل زویی

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت درباره‌ی زندگی ریچل زویی، یکی از طراحان و استایلیست‌های مطرح دنیای مد می‌خوانید.

ریچل زویی

ریچل زویی روزنزویگ، معروف به ریچل زویی، متولد 1 سپتامبر 1971، طراح لباس، نویسنده و استایلیست آمریکایی است. او با سلبریتی‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی و سردبیران مد کار می‌کند. او به مدت بیست سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند و به دلیل تاثیر زیادی که روی صنعت مد داشته و همچنین مشتری‌های معروفی که دارد مشهور است.

زندگی حرفه‌ای

ریچل زویی به عنوان سردبیر شروع به کار کرد و به دنبال رسیدن به آرزوهایش بود. او در نهایت به یکی از افراد تاثیرگذار در صنعت مد تبدیل شد. اگرچه تحصیلات مربوط به طراحی مد ندارد، اما با افراد بسیار معروفی در زمینه‌های مختلف کار کرده است. از جمله مایلی سایرس، جنیفر لارنس، ان هاتاوی، اوا مندس، دمی مور، جنیفر گارنر و کمرون دیاز. به علاوه او استایلیست هنرمندانی چون لیندزی لوهان، بک ستریت بویزو کیِرا نایتلی نیز بوده است.

ریچل زویی توانست با کمک نیکول ریچی، هنرپیشه‌ی آمریکایی به چهره‌ی پیشگام سبک بوهو تبدیل شود. این سبک شامل جواهرات بزرگ و لباس‌های راحت و گشاد است. زویی با کمپانی‌های معروف دیگری از جمله جودیت لیبر، سامسونگ وگپ نیز همکاری کرده است. همکاری او با جودیت لیبر در زمینه‌ی طراحی کیف بوده و برای شرکت سامسونگ به عنوان چهره‌یتبلیغاتی کمپین تلفن همراه بلک جک کار کرده است.

در دسامبر 2008، برنامه‌ای با عنوان «پروژه‌ی ریچل زویی» در شبکه‌ی Bravo پخش شد. این برنامه درباره‌ی زویی، مجموعه‌ی کارها و همسر و شریک تجاری‌اش، راجر برمن بود. فصل‌های بعدی این برنامه نیز در سال‌های بعد منتشر شد و تا سال 2013 ادامه داشت. این برنامه بعد از پنج فصل متوقف شد.

ریچل زویی

در سال 2011، برای مجموعه‌ی بهار با برند سوئدی لیندکس همکاری خود را آغاز کرد که این اولین و بزرگترین همکاری او با برندهای اروپایی تا آن زمان بود. در سال 2015 نیز مجری برنامه‌ی تلویزیونی fashionably late with Rachel zoe بود و در آن برنامه درباره‌ی اخبار داغ دنیای مد و تازه ترین‌های مد صحبت می‌کرد.

زویی در آگوست 2009، یک خبرنامه‌ی روزانه با نام The Zoe Report را راه‌اندازی کرد. او در این خبرنامه درباره‌ی دنیای مد، زیبایی و سبک زندگی می‌نوشت. این خبرنامه به سرعت به محبوبیت دست پیدا کرد و در مدت کوتاهی 750،000 نفر کاربر برای دسترسی به آن ثبت‌نام کردند. در سال 2011، Zoe Beautiful را راه اندازی کرد که در آن به مسائل مربوط به زیبایی می‌پرداخت. تا سال 2014، صفحه‌ی فیس‌بوک The Zoe Report بیش از 78،000 نفر عضو داشت و زویی یک صفحه‌ی اینستاگرام و یک صفحه‌ی اسنپ چت نیز برای این خبرنامه باز کرد که در اکتبر 2016 به بیش از 544،000 فالوور رسید. یکی دیگر از پروژه‌های ریچل زویی، جعبه‌ی استایل نام داشت. این پروژه سرویسی بود که هر سال چهار مرتبه، جعبه‌ای از محصولاتی که مورد تایید ریچل زویی بودند؛ مانند لباس، محصولات آرایشی، بهداشتی، زیورآلات و لوازم خانه را به درب منزل افرادی که برای این پروژه ثبت نام کرده بودند می‌فرستاد. مشتریان می‌توانستند هر بسته را به قیمت 100 دلار خریداری کنند یا مبلغ 350 دلار برای یک سال پرداخت کنند. علاوه بر محصولات داخل جعبه، یک محصول دیگر نیز به عنوان هدیه در جعبه قرار داده می‌شد.

ریچل زویی در سال 2011 اولین مجموعه خود را که شامل کیف و کفش‌هایی متاثر از دهه‌ی 60 و 70 بود عرضه کرد و این مجموعه در بیش از 270 فروشگاه معتبر قابل دسترس بود. همچنین در سال 2016، با برند مکسی کوزی برای مجموعه‌ی بهار، کالسکه و صندلی اتومبیل کودک همکاری کرد.

ریچل زویی

زندگی شخصی

زویی با راجر برمن، سرمایه‌گذار و شریک تجاری‌اش در سال 1991، هنگامی‌که هردو در واشنگتن دانشجو بودند، آشنا شد. آن‌ها در سال 1996 ازدواج کردند و اکنون دو فرزند دارند. 

ریچل زوییریچل زویی به همراه همسر و فرزندانش

 «استایل روشی است که بگویید که هستید؛ بدون اینکه نیاز به صحبت کردن داشته باشید.» ریچل زویی

اگر دوست دارید تاثیرگذاران دنیای مد را بیشتر بشناسید، مقاله‌ی تاثیرگذاران دنیای مد؛ یوجی یاماموتو را بخوانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان