کمتر از شوینده ها استفاده کنید: سلامت بدنتان مهم تر است.

آیا شما جز آن دسته از افراد وسواسی هستید که مدام در حال اسپری مواد شوینده در حمام هستید و روزی یک بار با مواد شوینده ظرفشویی را ضدعفونی می کنید؟ توصیه می کنیم جز این دسته افراد نباشید در این مقاله به شما خواهیم گفت چرا کمتر تمیز کردن بهتر است

آیا شما جز آن دسته از افراد وسواسی هستید که مدام در حال اسپری مواد شوینده در حمام هستید و روزی یک بار با مواد شوینده ظرفشویی را ضدعفونی می کنید؟ توصیه می کنیم جز این دسته افراد نباشید در این مقاله به شما خواهیم گفت چرا کمتر تمیز کردن بهتر است.

کمتر تمیز کنید: سلامت بدنتان مهم تر است.

کمتر تمیز کنید: سلامت بدنتان مهم تر است.
1. مواد ضدعفونی کننده باعث آسیب مجاری تنفسی می شوند.
توصیه ما این نیست که بگذارید خانه تان پر از گردوخاک و کثیفی شود. تمیز کردن بیش از حد، ناشی از وسواس منجر به مشکلات تنفسی می شود. تحقیقات نشان می دهند که ضدعفونی کننده ها مواد شیمیایی تولید می کنند که خطر ابتلا به آسم را بالا می برد و یا بیماری آسم را تشدید می کند.


2. مواد شوینده باکتری های خوب را از بین می برند.
حتی اگر هر روز هم به نظافت با مواد شوینده بپردازید باز هم نمی توانید همه میکروب ها را از بین ببرید. زمانیکه زیاد از حد نظافت کنید یعنی اینکه با میزان میکروب های طبیعی خودتان را درانداخته اید که این کار هم برای بدنتان ضرر دارد و هم هیچ فایده ای ندارد.
برای مثال، زمانیکه از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنید ممکن است منجر به رشد بیش از حد نوعی میکروب در روده بزرگ شود که اسهال آور است چرا که آنتی بیوتیک میکروب های خوب را در روده بزرگ از بین برده است و میکروب های بد موفق به ایجاد بیماری شده اند. زمانی که باکتری های خوب را در سینک ظرفشویی از بین می برید دقیقا مشابه همین اتفاق در آشپزخانه و یا حمام می افتد.بنابراین هیچ دلیلی برای تمیز کردن بیش از حد وجود ندارد.


3. اسپری ها قابل استنشاق هستند.
اگر از مواد شوینده استفاده می کنید سعی کنید اسپری نکنید و به دستمال یا اسفنج بمالید و آن را روی سطوح بکشید تا کمتر به مجاری تنفس تان ضرر وارد شود.


4. بهترین پاک کننده آب است.
سعی کنید استفاده از مواد شوینده را به حداقل برسانید و با استفاده از آب و یک دستمال نخی کارهایتان را به تمیزی قبل انجام دهید.


برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر