ماهان شبکه ایرانیان

هنرمندان در فضای مجازی/ سینمای ایران به احترام فرهادی تمام قد ایستاد [بخش دوم]

اصغر فرهادی دوباره توانست در زمانی که بیشترین فشارها بر ایران و ایرانیان بود، نام پرآوازه‌ی کشورمان را در سطح جهان طنین‌انداز کند

اصغر فرهادی دوباره توانست در زمانی که بیشترین فشارها بر ایران و ایرانیان بود، نام پرآوازه‌ی کشورمان را در سطح جهان طنین‌انداز کند. مراسم اسکار 2017 هم بامداد دوشنبه برگزار شد و هیجان‌انگیزترین شب هالیوود هم رقم خورد. البته این شب برای ایرانیان هم هیجان خاصی داشت. زیرا فروشنده هم در میان 5 فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی زبان قرار داشت و چه لذت و خوشحالی‌ای داشت شنیدن نام فیلم فروشنده و اصغر فرهادی به عنوان برنده‌ی این جایزه. موج این خوشحالی را در فضای مجازی به راحتی می‌شد حس کرد و سیل تبریک بود که نثار اصغر فرهادی می‌شد. در این میان هنرمندان و به‌ویژه اهالی سینما بیشتر لذت و اهمیت این جایزه را درک می‌کردند. بسیاری از آن‌ها این موفقیت بزرگ را به فرهادی و سازندگان فیلم تبریک می‌گفتند. ما در بنیتا بخش اول تعدادی از این شادباش‌ها را در مطلبی با عنوان سینمای ایران به احترام فرهادی تمام قد ایستاد را منتشر کردیم که می‌توانید در بنیتا ببینید. با بخش دوم این مطلب همراه ما باشید.

اینستاگرام ترانه علیدوستی

 اینستاگرام ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی عکسی از اولین تمرین‌هایش با شهاب حسینی برای فیلم فروشنده را منتشر کرد و نوشت: «پیش، گام های اول در پلاتویی تاریک. تبریک به آقای فرهادی، فیلمساز افتخارآور برای دومین اسکارش، به شهاب عزیزم برای دومین فیلم اسکاری اش، به عمو فرید سجادی حسینی، به بابک کریمی و مینا ساداتی، مارال بنی آدم، مهدی کوشکی و عماد امامی. تبریک به حسین جعفریان و گروه فیلمبرداری، به کیوان مقدم و سارا سمیعی برای صحنه و لباس. تبریک به مهرداد میرکیانی. تبریک به حسین بشاش و خاطره ی یدالله نجفی. تبریک به حبیب مجیدی. تبریک به هایده صفی یاری برای تدوین، به ستاراورکی برای موسیقی. تبریک به سام کوچولو که دلمون رو برد. تبریک به کاوه سجادی، سمیه میرشمسی، پریسا گرگین و امین خنکال از گروه کارگردانی (که خیلی هوایم را داشتند)، تبریک به ثمین مهاجرانی و ساحل بیات در روابط عمومی. و تبریک به آقابهزاد که بی فنجانهای چای او این فیلم نمیشد این فیلم. از خوشحالی همه شما خوشحالم. فقط... جای عباس کیارستمی خالی. عکس از حبیب مجیدی، جلسات اول تمرین فیلم»

اینستاگرام رضا عطاران

رضا عطاران نوشت: «وبالاخره یک خبر خوب، تبریک...»

اینستاگرام امیر جدیدی اینستاگرام امیر جدیدی

 

اینستاگرام آزاده صمدی

 اینستاگرام آزاده صمدی

آزاده صمدی هم از کسانی بود که با انتشار عکسی از فرهادی‌ در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: «تبریک جناب فرهادی. بارها به این سرزمین اعتبار بخشیدید. بارها دل‌هایمان را شاد کردید. دست مریزاد به این همه توانایی و هوشمندی. ما به داشتنتان مباهات می‌کنیم. برقرار باشید»

اینستاگراماشکان خطیبیاینستاگرام اشکان خطیبی

اشکان خطیبی: «شادباش به اصغر فرهادى و مردمى که دلشان سخت گرفته ست از این همه نامرادى روزگار. خدا نگه دار خودت، قلمت و فکرت باشد.

پ.ن: اصغر فرهادى سال هاى دورتر»

اینتستاگرام حافظ ناظریاینستاگرام حافظ ناظری

حافظ ناظری تصویری از خود به همراه پدر و اصغر فرهادی در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «تبریک فراوان به اصغر فرهادی عزیز و مهربان. در این عکس که بعد از کنسرت ناگفته گرفته شده است، بسیاری از افتخارات ایران، از تنها دارنده مدال شوالیه با درجه‌ی آفیسر تا تنها برنده‌ی جایزه اسکار سینما ایران در کنار هم قرار گرفته اند. فقط حقیقتاً جای اولین جایزه گرمی برای موسیقی ایرانی خیلی خالیست! این‌طور نیست؟! به امید آن روز که احساس می کنم خیلی هم دور نیست»

اینستاگرام نوید محمدزاده

 اینستاگرام نوید محمدزاده

 

اینستاگرام جعفر پناهیاینستاگرام جعفر پناهی

جعفر پناهی فیلم لحظه‌ی اعلام نام فروشنده و اصغر فرهادی را به همراه متن بیانیه‌ی او در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

اینستاگرام پرویز پرستویی

 اینستاگرام پرویز پرستویی

پرویز پرستویی هم با انتشار عکسی از اصغر فرهادی، این موفقیت بزرگ را به او تبریک گفت.

اینستاگرام باران کوثری

 اینستاگرام باران کوثری

باران کوثری هم که در فیلم «رقص در غبار» با فرهادی همکاری داشت، متنی در اینستاگرامش منتشر کرد و در آن ضمن تبریک دومین اسکار فرهادی و سینمای ایران، گفت: «شاید هیچوقت اسکار نقش به این مهمى در «نه» گفتن به سیاست هاى افراطى بازى نکرده بود. اسکار فروشنده، نشان داد جنگ دولت‌ها و سیاست‌هاى بى‌منطق و ناعادلانه‌شون، نمى‌تونه ملت‌ها رو از هم دور کنه... فرهادى حالا آدم مهمى است، نه فقط در سینما که در تاریخ. مبارک مردم ایران که هیچ‌وقت پشت سینما رو خالى نکردن و به عنوان یک افتخار ملى و راهى براى اثبات غرور در کنار صلح‌طلبى‌شون همیشه بهش باور داشتند، اصلا مبارک مردم هٓر دو کشور، اصلا مبارک مردم همه دنیا که این طور از میدان ترافالگار لندن تا سالن دالبى لس آنجلس تا صفحه‌هاى توییتر و اینستاگرام در همه جا، حمایتشون رو از این فیلم به عنوان نمونه یک اثر جهانى اعلام کردند. این یک حرکت مدنى بین‌المللى بود، در تقبیح افراط و در ستایش هنر... این جور است که سینما، جلوتر از هر سیاستى جلو مى‌رود و از هر اسلحه‌اى قوى‌تر عمل مى‌کند.»

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان